Cine vor fi concurenţii Daciei monovolum?

Dacia monovolum a ieşit la ”încălzire” pe şoselele patriei, deocamdată foarte bine camuflată. Până când ne va fi arătată oficial, să vedem cam ce modele ar putea fi considerate rivalii săi pe piaţa noastră.

Cine vor fi concurenţii Daciei monovolum? Cine vor fi concurenţii Daciei monovolum?

Faptul că monovolumele familiste au o cotă foarte slabăde piaţă în România este un lucru ştiut de cei mai mulţidintre noi. Mai ales dacă ne referim la cele care oferă până la 7locuri, cum va fi şi cazul noului model autohton Dacia monovolum.

Deocamdată, cea mai ieftină maşină cu 7 locuri esteDacia Logan MCV - versiunea 1.6 MPI 85 CP Preferencecostă 10.750 euro. Deoarece monovolumul Dacia va fi o maşină multmai spaţioasă, deci mai mare, e clar că va fi mai scumpă. Cred căversiunea de bază va fi echipată tot cu acest motor pe benzină, aşaîncât preţul estimez că va începe din jurul valorii de12.000 euro.

Dacia Logan MCV ramane cea mai ieftina masina cu 7 locuri, pornind de la 10.750 euro

Cea mai ieftină versiune diesel Logan MCV 7 locuri este 1.5 dCi75 CP, care costă 12.050 euro, aşa încât cea mai ieftinăDacia monovolum diesel nu cred că va fi mai ieftină de 13.500euro. Iar versiunea cu motor dCi de 90 CP se va apropiachiar de 15.000 euro ca preţ de pornire, deoarece cred că va fioferită cu un echipament standard mai bogat.

Pe de altă parte, trebuie să ne gândim şi la "vărul maimare" Renault. Adică trebuie evitată canibalizarea cu modelelefranţuzeşti. În acest moment, Renault Grand Scenic 1.6 16V110 CP porneşte de la 15.700 euro, dar oferă doar 5 locuri. În modciudat, cele două locuri suplimentare nu sunt oferite nici măcaropţional, regăsindu-se doar pe versiunea superioară Grand Scenic 1.9 dCi 130 CP Privilege (21.450 euro).

In Romania, Renault Grand Scenic este oferit cu 7 locuri doar in versiunea de top 1.9 dCi

Apoi avem Renault Kangoo, cu un preţ de pornire de14.880 euro (1.5 dCi 75 CP Authentique), dar care, deasemenea, oferă doar 5 locuri. Prin urmare, dacă monovolumul Daciava oferi la un preţ ceva mai mic încă două locuri spaţioase, aşacum ni se promite, preţurile de bază pe care le-am vehiculat maidevreme pentru modelul românesc sunt justificate.

Cum rămâne cu alţi concurenţi? Păi, sincer, nu cred că ecazul să ne uităm în curtea unor monovolume cu 7 locuri cu vocaţiestrict familistă, cum ar fi Chevrolet Orlando (de la 16.430 euro), Opel Zafira (de la 16.790 euro), Mazda5 (de la 19.190 euro) sau VW Touran (de la 20.000 euro).

Cel mai ieftin Fiat Doblo cu 7 locuri porneste de la 15.726 euro

Dacia monovolum trebuie comparată cu modele similare, care au"surate" utilitare. Prin urmare, principalii săi concurenţivor fi Fiat Doblo Panorama, Ford Transit Connect şi Volkswagen Caddy (am luat în considerare doar modelelecare pot primi 7 persoane).

Modelul Fiat Doblo Panorama poate fi echipat opţional cu douălocuri în portbagaj, aşa încât preţul său porneşte de la 15.726euro, valabil pentru versiunea 1.4 16V 95 CP Dynamic. În cazulmodelului Ford, versiunea Connect Furgon cu ampatament lung poatetransporta până la 8 pasageri (graţie celei de-a treia banchete dinportbagaj), dar preţul de pornire este de 18.562 euro -valabil pentru Transit Connect 1.8 TDCI 90 CP Trend.

Volkswagen Caddy Kombi cu 7 locuri are un pret de pornire de 15.838 euro

Volkswagen Caddy Combi este oferit în două versiuni deampatament, dar standard are doar 5 locuri. Versiunile cu 7locuri au preţuri de pornire de 15.838 euro (Caddy Kombi 1.2 TSI 86CP), respectiv de 18.754 euro (Caddy Maxi Kombi 1.2 TSI105 CP).

Prin urmare, în versiunea familistă cu 7 locuri, suntsigur că Dacia monovolum va păstra un ecart de preţconfortabil faţă de aceşti doi concurenţi direcţi, de celpuţin 3.000 euro, atât în domeniul motoarelor pe benzină, cât şidiesel. Sunt curios cum va sta ca echipament standard şi cât delungă va fi lista de opţionale, dar nu mă aştept la prea multe.

Totodată, diferenţele de preţ faţă de Logan MCV vor fijustificate de confortul şi spaţiul mult mai bune pentrulocurile de pe al treilea rând (unde sper că va fi oferită şiopţiunea unei banchete cu 3 locuri, astfel încât maşina să permitătransportul a până la 8 oameni), dar şi de spaţiul pentru bagaje -versiunea utilitară promite un spaţiu de încărcare de peste 3 metricubi, mai mult decât concurenţa, în condiţiile în care maşina vabeneficia de uşi spate culisante, nu cu deschidere normală, ca laDacia Van.

Aşadar, Dacia monovolum se anunţă o ofertă extrem decompetitivă prin prisma raportului preţ / caracterpractic, chiar dacă nu cred că va înregistra cifre preamari de vânzare la noi - mulţi vor prefera la aceiaşi baniSUV-ul Dacia Duster, cel mai probabil.

În străinătate, însă, Dacia monovolum este aşteptată cunerăbdare, deoarece maşinile familiste au mare căutare înEuropa vestică. Iar un monovolum spaţios, cu 7 locuri, mult maiieftin decât concurenţii consideraţi până acum low-cost, se anunţăun adevărat succes. De altfel, mulţi dintre fanii Dacia prezenţi lapicnicul din Franţa din acest an mi-au spus că de abia aşteaptăacest model.