Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU!

Autor: Oraan Mărculescu 10 aug. 2010 Opinii

Din cei 4.700 km pe care i-am făcut cu maşina,
aproximativ 3.500 au fost făcuţi în afara
României
. Însă nu vă închipuiţi că vorbim de 3.500 km
numai pe autostradă şi o viteză medie de cel puţin 130 km/h.

În primul rând, când am plecat în concediu am uitat de
un mic „amănunt”: câţi kilometri mai erau până la
revizie
. Aşa că m-am pomenit în situaţia în care urma să
depăşesc termenul de revizie cu mai mult de 1.000 km (practic,
beculeţul pentru intrarea în service mi s-a aprins în
Germania).

Prin urmare, am hotărât să menajez cât pot maşina, ceea ce a
însemnat rularea cu maximum 120-125 km/h pe autostrăzi şi
schimbarea lină a treptelor, fără a depăşi 3.000 rpm
.

Însă nu doar acest lucru a contribuit la adoptarea unor viteze
mai reduse, ci şi numeroasele porţiuni în reparaţie de pe
autostrăzile din centrul şi nordul Europei
. Am ajuns la
performanţa ca, între Hamburg şi Bremen, să rulez cu numai 60 km/h
datorită limitărilor. Oricum, nu avem de gând să risc vreo amendă
usturătoare pentru depăşirea vitezei maxime.

Indicatii computer de bordÎn final, computerul de
bord a arătat o medie de 6,7 litri/100 km, în cei 4.729 de
kilometri, Grand Scenicul înghiţind 319 litri
. Practic, am
avut nevoie de 5 plinuri (din care două făcute în România, motorina
fiind mai ieftină la noi).

De menţionat că, la intrarea înapoi în ţară, consumul tocmai
coborâse la 6,8 litri/100 km de la 6,9 litri/100 km, valoarea
finală fiind obţinută pe şoselele din România, unde nu poţi merge
constant cu viteză mare. Cu alte cuvinte, la o viteză de
croazieră de circa 120 km/h consumul maşinii se cifrează undeva
peste 7 litri/100 km
.

Am remarcat că, undeva în zona 100-110 km/h, putem vorbi de o
barieră, la depăşirea căreia consumul creşte exponenţial –
explicaţia ţine de aerodinamică: suprafaţa frontală a lui
Grand Scenic fiind foarte mare
, la creşterea vitezei
rezistenţele aerodinamice devin mult mai mari (lucru valabil pentru
orice monovolum, de altfel).

Pe drumurile naţionale din afară, unde am rulat cu
maximum 110 kmh, consumul mediu se cifra în zona 5-5,5
litri/100 km
(deci destul de aproape de valoarea
teoretică), însă pe autostradă consumul instantaneu nu cobora sub 7
litri/100 km. Personal, mă declar foarte mulţumit de
consumul realizat de Grand Scenic 1,9 dCi
, mai ales că
maşina nu mi-a rezervat absolut nici o surpriză tehnică
neplăcută.

În concluzie, merci
beaucoup Renault Grand Scenic pentru că ai fost un partener
excelent de drum
.

Cred că a fost
cel mai reuşit concediu
de până acum, pe care l-am făcut la
volan. Şi mai trebuie să recunosc un lucru: după această experienţă
cu Grand Scenic am început, parcă, să mă gândesc ceva mai serios la
un lucru cu care mă stresează părinţii şi apropiaţii – „Tu când te
însori?”.

Renault Grand Scenic pare un motiv foarte bun să devii familist.
Dar sper să îmi treacă repede. Sau nu?

oraan.ro

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide