Dacia Logan Facelift

Autor: Silviu Draganescu acum 12 ani Opinii

În interior observăm modificările regăsite prima oară la Sandero. Un volan nou, ceasuri de bord cu fundal alb, consola centrală modificată, o altă textură a plasticului de bord, care deși pare de o calitate mai bună, cel mai probabil tot unul dur este și fețe de uși cu o ergonomie îmbunătățită. La prima vedere, pentru că adaugarea unui mâner similar celui aflat de exemplu pe Renault Laguna 3 (ce mândrie pe viitorii posesori) pe actuala față de ușă este cu două tăișuri. Este adevărat, ușa se va închide mai ușor. Dar când se dorește deschiderea acesteia, se acționează mecanismul de deschidere și se împinge cu antebrațul în ușă. Acum însă nu se mai poate face acest lucru, pentru că se dă peste noul mâner. Cel mai probabil va rămâne de testat acel lucru pe viu.

Dacia Logan FaceliftDeși avem și un exterior cu multiple îmbunătățiri, consider că interiorul este cel care a avut cel mai mult de câștigat cu prilejul noului facelift, saltul calitativ fiind destul de important. Ambianța interioră neagră este așteptată de mulți, iar noile materiale vor mai atenua din aspectul de ieftin.

Evident, un detaliu destul de important și foarte așteptat de mulți dintre voi ar fi prețul. În condițiile în care greva de la Dacia a dat puțin peste cap planurile francezilor, creșterea de calitate și renunțarea la unele soluții tehnice ieftine ar putea duce la majorarea prețurilor cu 200 până la 300 de euro. Dar până la urmă prețul final va fi stabilit de cererea existentă pe piață și capacitatea de producție Dacia. Altfel spus, dacă veți cumpăra multe Loganuri, să vă așteptați la prețuri mai mari, pentru ca acesta e mecanismul economiei de piață.

Un alt aspect va fi legat de îmbunătățirile aduse în termen de confort sau siguranță. Multă lume a întrebat de climatizare sau cutie de viteze automată. Cu ocazia lansării Logan Pick-Up oficialii au fost destul de rezervați atunci când au fost intrebați de aceste “gadgeturi”. Nu este mai puțin adevărat că au reacționat la fel și atunci când au fost întrebați de Logan facelift. Dar ei au tot interesul să nu divulge nici un detaliu cu privire la acest noutăți până la apariția lor, pentru a nu periclita vânzările actuale. Pentru că dacă s-ar ști că Logan facelift vine peste doar 2 luni și o să aibă și climatizare automată și cutie automată atunci mulți clienți ar fi dispuși să aștepte. În ceea ce privește cutia de viteze automată, oficialii Dacia au declarat că aceasta va apărea atunci când va exista cerere, lăsând totuși să se înțeleagă că ar trebui să ne așteptăm la o surpriză. Și dacă ne uităm că ponderea în vânzări a modelelor scumpe este tot mai mare iar penetrarea pe piața din Vest este tot mai puternică, eu aș paria că vom vedea în curând pe Logan și climatizare și cutie de viteze automate. Până la urmă totul se reduce la costuri și dacă cererea pentru asemenea lucruri va amortiza investiția implementării lor, atunci le vom vedea în serie. Așadar, trebuie doar să doriți așa ceva ca să aveți.

Dacia Logan Pick UpÎn schimb, pentru introducerea ESP-ului, cel mai probabil vom mai aștepta, asta pentru că în România cererea ar fi foarte mică pentru un sistem atât de scump, iar în Europa de Vest acesta este rar întâlnit la mașini din categoria de preț a Loganului. De altfel, dacă ne gândim că nici măcar pe Twingo 2 ESP-ul nu a fost disponibil încă de la lansare, am putea să ne lum gândul de la așa ceva pe automobilul construit la Mioveni.

Un alt aspect interesant este cel al siguranței pasive, fiind interesant de văzut dacă EuroNCAP va retesta noul model, care poate cu ocazia faceliftului a mai primit câteva modificări, fiind deja diferit de cel testat inițial prin prezența airbagurilor laterale. Iar actualul Logan a fost depunctat chiar la testul lateral, acolo unde în noile condiții am putea să asistăm la un puntaj de 4 stele. Dacă însă acesta nu va fi prezent, atunci este destul de probabil să-l vedem pe Sandero pocnit bine.

În ceea ce privește data lansării, oficialii Dacia nu au dat nici un detaliu nici măcar cu privire la existența acestui facelift, dar cum deja se zvonește că nu se mai pot da comenzi de Logan Phase 1, ne așteptăm ca acesta să ajungă în showroomuri în maxim două luni de zile.

Concluzionând, Dacia Logan facelift pare un real pas înainte, succesul fiind garantat. Și dacă ne găndim că urmează și lansarea lui Sandero și de anul viitor a lui Logan Pick-Up în restul Europei, viitorul sună foarte bine pentru Dacia. De altfel, întrebat de Promotor.ro dacă Renault este pregătit să extindă capacitatea de producție la fabrica din Romania, domnul Francois Fourmont, directorul general al constructorului de automobile Dacia a declarat că uzina poate să-și asigure partea la planul general de 1 milion de modele Logan asamblate anual în 2010. Noi credem însă că succesul va fi mult peste așteptări.

La aproape 4 ani de la lansare, iată că Dacia Logan, așa cum îi stă bine unei mașini ce se respectă, primește un facelift. Unul chiar târziu, mai ales în condițiile în care durata de viața a unui model tinde să scadă. La unele mașini asiatice, pentru a face față concurenței la 4 ani deja vedem un model nou. Dar la Logan nu s-a întâmplat așa. Precum actualul Audi A6, să dăm unul din puținele exemple existente, Loganul nostru cel de toate zilele a rezistat bine în timp. Este adevărat însă, că el a mai beneficiat de un pseudo-mic-facelift acum doi ani. Mai mult cu rol practic decât estetic, modelul autohton a primit o grilă față vopsită în culoarea caroseriei, stopuri spate cu semnalizatoare albe sau mâner pentru deschiderea portbagajului. Excelent, mai ales în condițiile în care înainte de acest upgrade trebuia să oprești motorul pentru a deschide portbagajul. În interior am regăsit un schimbător de viteze cu aere de Megane dar principalele modificări importante s-au oprit aici.

Dacia Sandero Din acest punct de vedere Loganul este chiar ușor atipic, pentru că modificările sunt prea puține pentru a fi considerate un facelift, dar existența lor a însemnat "altceva" față de trendul normal. Aceste mici modificări nu sunt însă singurele lucruri atipice. Apariția unor noi motorizări pe un model la mult timp după ce acestea au debutat în grupul mamă este iarăși un lucru destul de neobișnuit. Gama Logan a primit noi versiuni de caroserie într-un timp foarte îndelungat. Dacă la Megane de exemplu în maxim un an de la prezentarea modelului aveam pe piața deja toate tipurile de caroserie derivate, iată că la Dacia a fost nevoie de 2 ani pentru apariția breakului și de 4 ani pentru a vedea un Logan Pick-Up sau o versiune hatchback.

Iar aici intervine o problemă delicată. De ce? Avem un pick-up abia lansat pe baza vechiului Logan. Avem de asemenea un MCV care momentan păstrează detaliile actualei berline. Dar deja din acest moment încep să se producă Sandero și Logan facelift, o situație care duce la prezența în procesul de producție a unor repere duble. Vom aveam două tipuri de bord, două tipuri de faruri și tot așa. Iar acest lucru duce la costuri mărite. Cum va accepta Mister Cost Killer Carlos Ghosn o asemenea situație rămâne de văzut. Cel mai probabil la finalul acestui an, cel mai târziu anul viitor vom vedea un facelift și la MCV. În ceea ce privește Pick-Up, Dacia se va folosi de noutatea în sine a caroseriei pentru a-și susține vânzările, urmând ca tot anul viitor să îi aplice și acestuia un facelift. Avem așadar o gamă extrem de atipică, cu modele care se comportă mai degrabă ca unele de sine stătătoare decât ca o familie.

Dacia Logan faceliftRevenind la Logan facelift, noul design te face să crezi că designerii au dorit de la început să creeze un automobil nu foarte arătos la început tocmai pentru ca acum la un facelift să primească numeroase laude. Partea frontală, în mod curios, se deosebește destul de mult ce aceea de la modelul hatchback, Logan și Sandero, chiar dacă sunt variații de caroserie ale aceluiași model, având puține elemente în comun. Pentru păstrarea unei identități vizuale necesare recunoașterii și dezvoltării unei imagini puternice, grila față centrală este comună. Însă aici se opresc asemănările, până și bagheta cromată de la baza capotei având formă diferită. Spoilerul față este un real progres, cu o formă destul de complexă și modernă, care asigură de unul singur un aer de modernism. Blocurile optice au fost rotunjite și grație designului interior au scăpat de acel efect de nepotrivire între far și semnalizator care se întâlnea până acum la actualul model și lăsa impresia de o calitate a fabricației foarte slabă.

Partea laterală nu a suferit mari modificări, mai ales că asta ar fi implicat schimbări majore la caroserie, lucru rar întâlnit la un facelift. Cea mai importantă modifcare va fi reprezentată de înlocuirea oglinzilor, acele oglinzi mult lăudate cu ocazia lansării pentru faptul că puteau fi montate de pe o parte pe alta și de aici o semnificativă reducere de costuri. Păcat că în ele vizibilitatea era foarte slabă.

Dacia Logan FaceliftÎn spate efectul faceliftului este pus în evidență de spoilerul spate, cu ochi de pisici integrati, dar care aduce aminte de unele modele Seat. Nici bara spate cromată aplicată pe capacul portbagajului nu este de o originalitate ieșită din comun, fiind regăsită de exemplu la Opel Vectra sau Astra Sedan. Chiar dacă în realitate un astfel de accesoriu ar arată bine pe noul model, pleiada de tuneri de Vitan cu realizări asemănătoare ar micșora impresia bună lasată. Stopurile spate nu au multe modificări. Este adevărat, au acum o formă ușor modificată pentru alinierea cu noul spoiler spate integrat în portbagaj, iar becul de mers cu spatele este integrat sub un decor de culoarea roșie, însă senzație de nou nu este pregnantă. Dacă nu exista însă acel mic facelift acum doi ani, alta era impresia. Apropo de acel mic facelift, nu putem sa nu observăm că acel buton pentru deschiderea portbagajului, apărut atunci, acum a dispărut, în locul lui fiind profilat un spațiu de acționare cu mâna aflat la baza capacului portbagajului, acest sărind pesemne la apăsarea noului buton. Chiar dacă poate părea o soluție mai elegantă, aceasta modificare va duce pesemne la o manevrare mai defectuosă în cazul unui portbagaj murdar.

De asemenea din pozele surprinse în uzină reiese că și cea mai slabă versiune va avea spoilere vospite integral, similar cu noul Renault Clio Symbol. Un lucru care estetic este reușit, însă în jungla de asfalt din această țară va da mult de muncă vopsitoriilor. Un detaliu interesant este capacul ce acoperă acum cârligul de remorcare, un plus semnificativ la estetica părții dorsale.



Comentarii
Inchide