Opinie

Opinie

Autor: Cabral Ibaka acum 13 ani Opinii

Dar, gîndindu-mă că oricum dăm cu toţii nas în nas zilnic cu băieţii de la asfaltări, era desuet să mă mai apuc să scriu despre nenorocirea asta. Totuşi, un lucru trebuie să ne fie clar: ce-am asfaltat acum reasfaltăm şi la anu’!

În schimb, avînd în vedere că sezonul s-a domolit, hai să facem o mică sinteză a anului calendaristic de tuning, care tocmai s-a încheiat.
A fost un an bun, cu multe evenimente, multe maşini nou-apărute – mare parte dintre ele meşteşugite la noi –, mulţi participanţi la manifestări, noi cluburi de profil; exact cum spuneam, fenomenul creşte şi devine mai sănătos.

Evenimentele s-au înmulţit şi parcă şi numărul de vizitatori a crescut faţă de anul trecut. E de notat faptul că multe dintre ele au fost organizate în ţară, ceea ce înseamnă că hegemonia Bucureştiului s-a cam sfîrşit. Totuşi, Capitala a rămas în continuare “a very hot spot” pentru evenimentele anului 2007, cu un feedback foarte bun în ceea ce priveşte interesul pentru tuning.
Şi ţara a răspuns excelent semnalului, Baia Mare, Oradea, Cluj, Arad, Piteşti, Buzău (de ultimul mai vorbim) fiind doar o parte dintre oraşele care au găzduit show-uri de tuning.

Şi dacă am vorbit de număr, hai să vorbim şi de calitate… În afară de Buzău, unde au fost foarte mulţi contestatari (comentariile au vizat locul ales pentru show şi cursă; eu n-am fost, dar, din cîte am văzut pe forumuri, totul trebuia să se întîmple lîngă o piaţă, printre verze, castraveţi şi brînză, aşa că vînzătorii ambulanţi au devenit ad-hoc devoratori de tuning şi au intrat pe circuit – evident, ca să vadă mai bine; per ansamblu, mare parte dintre participanţi au plecat cam în spume acasă), celelalte oraşe au găzduit event-uri de mare succes, cu multe maşini venite de prin toate părţile, cu foarte mulţi participanţi, cu un răspuns foarte bun al presei locale, ce să mai, treabă!

Meciul Bucureşti – restul ţării a crescut în intensitate, cluburile din provincie au început să dea replici din ce în ce mai puternice cluburilor din Bucureşti, miza a crescut, orgoliile s-au intensificat, investiţiile sînt din ce în ce mai mari, e clar, ne aflăm în plin război!

Evoluţia cea mai spectaculoasă o are însă înţelegerea fenomenului numit tuning. În anii trecuţi, dacă pe o tigaie, oricare, puneai jante cromate (frate), un subwoofer şi beculeţe albastre, erai rock! Toata lumea te vota, erai tunatul anului, te umpleai de cupe şi de glorie…

S-au schimbat însă lucrurile, Internetul ne-a ajutat, pretenţiile au crescut, bunul-gust şi-a făcut simţită prezenţa… Maşinile premiate la evenimentele de anul acesta fac parte din galeria celor bine lucrate. Detaliile sînt la mare preţ, calitatea finisărilor este preţuită şi ea, atenţia se îndreaptă acum către mai multe aspecte ale maşinii, nu numai spre “flashy things” ca pînă acum…

Mai important este însă faptul că au început să apară tot mai multe maşini cu tuning extrem şi nici nu mai contează în ce zonă se dezvoltă diferitele proiecte, contează că se munceşte la greu! Că e vorba de kituri exterioare, că e vorba de sound sau de motoare contează mai puţin… Ideea este că toate sînt duse la maximum!

Cum s-a ajuns aici? E foarte simplu: cluburile. S-au mărit, s-au dezvoltat, au început să-şi educe şi să-şi disciplineze membrii mult mai bine. Şi, cel mai important lucru, au început să militeze tot mai intens pentru curse legale şi să se pronunţe împotriva curselor ilegale.

Din păcate, au fost şi momente triste: mai multe accidente, plecarea dintre noi a lui Micuţu (R.I.P.), cîteva evenimente care au îndoliat acest an.
Dar aşa e viaţa, mergem înainte şi ne bucurăm de lucrurile care ne plac, printre ele numărîndu-se şi obsesia asta pentru table de tot felul.
A fost un an bun pentru tuning, s-au întîmplat multe şi asta nu ne poate face decît să sperăm că 2008 va fi şi mai bun.
Doamne-ajută!

Citește și...
Tags:


Comentarii
Inchide