Taxa auto şi programul „Rabla” – versiunile Buhnici

Taxa auto şi programul „Rabla” – versiunile Buhnici

Autor: George Buhnici acum 12 ani Opinii

www.buhnici.roInformaţie gratis despre lucruri care costă

Programul de înnoire a parcului auto, aplicat corespunzător – adică în Germania, a deblocat deja industria auto germană şi, colateral, producţia de la Dacia. Prima de casare de 2.500 de euro, oferită pentru casarea unei maşini mai vechi de 9 ani în vederea achiziţiei de maşini noi, a dus la o avalanșă de solicitări din partea clienţilor. În primele două zile s-au înregistrat peste 200.000 de cereri în acest sens, iar agenția responsabilă cu acest program estimează că va deconta până la sfârşitul anului aproximativ 600.000 de cote.

Programul de înnoire a parcului auto aplicat în România ar trebui, însă, îmbunătățit sensibil pentru a deveni eficient.  Una dintre soluţiile rapide ar fi extinderea programului şi la achiziţia în leasing a maşinii. Se menține, în mod evident, și posibilitatea de plată integrală sau creditul auto. Dar această măsură nu este singură suficientă pentru a motiva clienţii.

În 2008, 25% din cotele alocate nu au fost folosite (din 40.000 de cote au fost utilizate doar 30.466). Aşadar, o variantă de luat în calcul ar putea fi scăderea numărului de cote alocate pentru 2009 de la 60.000 la 40.000, cu păstrarea bugetului iniţial şi creşterea astfel a primei de la 3.800 RON la 5.700 RON. O asemenea primă ar putea deveni o variantă viabilă chiar de avans pentru un autoturism nou, urmând ca restul sumei să fie acoperită de o finanţare mult mai uşor suportabilă de către un cetăţean cu venituri medii sau mici, aşadar leasingul despre care vorbeam mai sus.

Programul aplicat în România ar mai putea prelua din exemplul german şi o componentă de eficienţă. La noi, clientul se înscrie mai întâi în program la dealer şi apoi casează automobilul uzat, pentru a reveni la dealer cu dovada de casare. În sistemul german, cetăţeanul casează autoturismul la oricare centru autorizat, iar dovada de casare devine astfel un voucher cu care se poate prezenta la orice dealer autorizat de pe piaţă.

Acest sistem evită problema alocării cotelor în valori prea mari către mărci exotice, care nu pot susţine volumul de vânzări pe care îl estimează la intrarea în program şi necesitatea realocării acestora chiar şi de două ori pe an. Astfel vor fi favorizate mărcile care oferă cele mai atractive prețuri și soluții de finanțare, iar programul își va îndeplini rapid scopul.

 



Comentarii
Inchide