Uniunea Europeană şi Coreea de Sud – tratat de comerţ liber

Uniunea Europeană şi Coreea de Sud – tratat de comerţ liber

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Opinii

Cine va avea de câştigat şi cine de pierdut din acest
tratat între UE şi Coreea de Sud?
Ei bine, se pare că, în
ce îi priveşte pe coreeni, aceştia nu au decât motive de
bucurie.

Concernul Hyundai Corporation, care conţine mărcile auto Hyundai
şi KIA, va avea, probabil, cel mai mult de câştigat. Dacă în acest
moment coreenii oferă o gamă cu preţuri foarte atractive, ne dăm
seama că maşinile coreene „vor rupe” o dată cu eliminarea
taxelor de import în Europa
.

Acest tratat nu a fost aprobat fără reticenţe. Cel mai
fervent opozant a fost Fiat,
care şi-a declarat deschis
temerea că va pierde poziţia de lider în segmentele maşinilor de
oraş în favoarea maşinilor coreene.

Nici alţi producători europeni nu se simt confortabil cu această
decizie – în ce priveşte Dacia, urmează să asistăm la o concurenţă
acerbă între noile modele produse la Piteşti şi cele venite din
Asia. Pentru Renault, însă, acest tratat nu este neapărat un lucru
rău, dat fiind că are deja câteva modele realizate în
colaborare cu producătorul coreean Samsung
, ultimul fiind
chiar Renault Latitude.

În mod interesant, nu de mult cei de la Volkswagen au declarat
că nu consideră Toyota cel mai important competitor în lupta pentru
prima poziţie în clasamentul mondial al constructorilor, ci
Hyundai, brandul coreean considerându-se că are un ritm de
dezvoltare extraordinar de rapid
.

Unul dintre motivele pentru care Europa a dorit acest tratat
ţine şi de speranţele de a penetra piaţa auto din Coreea de Sud,
dominată în proporţie de peste 90% de mărcile autohtone Hyundai,
KIA, Samsung sau SsangYong. În condiţiile aglomerării celorlalte
pieţe, Coreea de Sud devine o piaţă foarte
interesantă
, dar şi foarte greu de cucerit.

Acest tratat nu va avea repercusiuni doar în domeniul auto, ci
şi în altele, pornind de la electronice până la utilaje. Dar
primele efecte se vor face simţite, cu siguranţă, în domeniul
vânzărilor de maşini, mai ales că Hyundai şi KIA duc o
politică susţinută de reînnoire a modelelor
.

Prin urmare, până să ne invadeze chinezii, atenţie la
sud-coreeni!



Comentarii
Inchide