101 ani de Chevrolet. O istorie în IMAGINI

Autor: Adrian Mihălţianu 15 nov. 2012 Prezentări

Louis Chevrolet, deja renumit pentru participarea în cursele auto din America, şi William C. Durant, proprietar al echipei de curse Buick şi fondator al companiei General Motors, au hotărât să pună bazele Chevrolet Motor Company.

Durant venea după un eşec înregistrat cu tânăra şi firava companie GM, în care inclusese mărci precum Cadillac, Oldsmobile şi Oakland, dar din care fusese forţat să plece ca urmare a crizei financiare, iar Chevrolet avea expertiza necesară pentru a construi maşina de vis pentru piloţii de curse. Cei doi s-au mişcat rapid, iar în 1912 se lansa noul model seria C „Classic Six”, creat de Louis Chevrolet, la un preţ de 2.150$.

Fraţii Chevrolet, specialişti ai curselor Indy 500

Cum Louis nu avea însă mai deloc simţul afacerilor, el pleacă din compania care îi folosea numele şi se duce să facă istorie alături de fraţii săi Arthur şi Gaston în cursele Indy 500. Durant însă înregistrează succese cu modelele Chevrolet şi revine la conducerea General Motors în 1916. Ironia sorţii face ca Louis Chevrolet, încununat de lauri în cursele de maşini, dar rămas falit în urma crahului bursier din 1929, să revină doar ca angajat la o fabrică Chevrolet, unde va continua să muncească până la moartea sa, la 6 iunie 1941. Avea 63 de ani, însă numele său era deja o marcă bine stabilită în industria auto americană şi chiar globală.

 

Chevrolet Suburban

Suburban. Tatăl tuturor SUV-urilor din istorie. 

Inventatori ai station-wagon-urilor americane (SUV-urile de mai târziu), promotori ai motorsportului (vi-l mai aduceţi aminte pe Juan Manuel Fangio? – a pilotat şi maşini Chevrolet!), creatori ai celebrelor modele Corvette, Bel Air, Impala şi Camaro, ai motorului V8 de mici dimensiuni, ai unei serii neîntrerupte de camionete iubite de americani, cei de la Chevrolet au fost întotdeauna văzuţi ca o parte fundamentală a poveştii de succes a industriei auto americane.

Chevrolet Bel-Air

Chevrolet Bel Air. Anii 50 aveau farmecul lor…

Printre maşinile cheie ale mărcii Chevrolet amintim şi de primul şi singurul model american echipat cu un motor de şase cilindri pus pe puntea spate şi răcit cu aer (Chevrolet Corvair), sau de celebrul model Corvette Sting Ray, cu două geamuri spate şi profil inconfundabil, tulburătorul Camaro SS – o decapotabilă utilizată ca safety car la cursa Indy 500 din 1967 şi 1969, sau de modelul Suburban, preferat de companiile de ambulanţe şi de intervenţie. Să mai menţionăm şi superbul Chevelle SS 454, care era propulsat de un monstruos motor V8 de 450 CP?

Chevrolet Chevelle SS. 1970 a fost un an bun

Azi, Chevrolet îşi revine de pe urma crizei financiare mondiale, iar noile sale modele ne fac să credem că americanii sunt pe drumul cel bun. Fie că vorbim de Spark, de noul Aveo sau de Cruze, sau chiar de Chevrolet Volt, vedem salturi importante în calitate, siguranţă şi tehnologie. Şi cine nu-l recunoaşte pe Bumblebee, încarnarea noului Camaro?

Chevrolet Camaro

Chevrolet mai are încă de recuperat un decalaj important faţă de concurenţii săi europeni – criza financiară a avut un cuvânt greu de spus în special în privinţa dezvoltării de noi motoare şi a implementării tehnologiilor avansate de siguranţă de către GM – dar va putea profita de pe urma scăderii vitezei producătorilor europeni. Iar noile modele ne dau speranţe că vom aniversa mulţi ani de acum încolo marca Chevrolet!

Deocamdată, să le urăm La mulţi ani! Apropo, modelul vostru preferat de Chevrolet?

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide