30 de ani de Opel Corsa! GALERIE FOTO

Autor: Adrian Mihălţianu acum 10 ani Prezentări

Era ziua de 30 august 1982. Opel trebuia să replice concurenţei cu un model pe măsură, pe un segment pe care nu avea în acel moment niciun reprezentant: Kadettul D avea aproape 4 metri, în timp ce noul Corsa avea 3.62 metri. Motivul era simplu: tot mai mulţi occidentali doreau maşini mici, pe care să nu dea prea mulţi bani şi cu care să se poată descurca bine în traficul aglomerat din oraşe.

Opel Corsa A si D OPC

4 generaţii de Corsa mai târziu, micuţa maşină urbană este cel mai bine vândut model din istoria mărcii Opel. În afară de cele circa 12 milioane de exemplare produse, au mai fost create şi alte modele GM derivate, care s-au vândut în circa 8 milioane de exemplare. Un model cu valenţe globale, aşadar.

Cât de important este acum Corsa pentru Opel? Foarte. Modelul are o cotă de 28% din vânzările totale Opel/Vauxhall, cu puţin sub cele 30% ale lui Astra. În plus, din 2008 încoace, varianta cu trei uşi a lui Corsa a fost permanent pe locul întâi în Europa de Vest în segmentul său (hatchback-uri de clasa B cu 3 uşi), cu o cotă de piaţă de 18% – o realizare fantastică având în vedere concurenţa acerbă.

Steffi Graf si Corsa

Chiar şi luând în considerare şi versiunea în cinci uşi, Corsa ocupă locul 3 în segmentul B, cu o cotă de piaţă de peste 10% în Europa de Vest, fiind al doilea cel mai bine vândut astfel de autovehicul din Germania, Marea Britanie şi Belgia.

Dacă pe vremuri maşina oferea doar un confort de bază, treptat a reuşit să se impună printr-un echilibru foarte bun între preţul relativ mai mic decât al celorlalte automobile germane şi dotările decente de confort şi siguranţă. Putem spune că a de venit treptat adevărata maşină a poporului produsă în Germania, mulată pe o filosofie pur nemţească, a lucrului bine făcut, durabil şi accesibil. Problemele de fiabilitate au fost reduse mult în ultimii ani, iar calitatea interiorului a crescut. Azi, poţi traversa liniştit Europa de la un capăt la altul la volanul unei Corsa, fără a obosi sau a te stresa cumva că te afli la volanul unei maşini de oraş.

Corsa

Ultima generaţie de Opel Corsa a pornit cu stângul din punct de vedere tehnic, dar nemţii au luat rapid măsuri, astfel încât Corsa a trecut printr-o serie de actualizări mecanice şi vizuale, dar şi în ceea ce priveşte dotările. Exact acesta este motivul pentru care ea îşi menţine poziţia pe piaţă de atâta vreme. Printre dotările interesante, specifice Corsei, enumerăm volanul încălzit, suportul pentru biciclete FlexFix, farurile adaptive, asistenţa la pornirea în rampă, dar mai ales motorizările ecologice şi sistemele de reducere a consumului de carburant. Toate astea, pe o maşină de clasa B.

Corsa actuala

Interesant este şi faptul că Opel nu insistă pe tehnologii inutile dar scumpe, ceea ce îi permite să menţină maşina într-o zonă relativ accesibilă, pe fondul scumpirii accentuate a maşinilor din clasa B. E şi ăsta un mod de a sărbători discret aniversarea a 150 de existenţă a unei companii care a stat întotdeauna sub filosofia lucrului nemţesc bine făcut şi abordabil.

La mulţi ani, Corsa!




Comentarii
Inchide