Alfa Romeo 8C

Autor: Andrei Nan 28 sept. 2006 Prezentări

Cu un design creat de Alfa Romeo Style Centre şi suport tehnic-industrial oferit de centrul Alfa Maserati Sports, 8C Competizione este cu adevărat un „pursânge italin”. Nu doar aceste două „elemente” stau la baza succesului ingineresc al celor de Alfa. Design-erii italieni nu au dorit să se abată prea mult de la conceptul inţial, nici măcar în ceea ce priveşte forma aerodinamică a maşinii. Soluţiile tehnice găsite pentru a obţine un coeficient aerodinamic cât mai scăzut nu s-au limitat doar la forma maşinii.

 

Parbrizul, luneta şi oglinzile retrovizoare au fost atent aşezate după calcule minuţioase pentru a asigura efectul aerodinamic dorit. Formele şi proporţiile noului model Alfa Romeo aparţin atât viitorului, cât şi trecutului, putând fi observate similitudini de design cu modelele 33 Coupe Stradale, Giulia TZ şi cu alte automobile cu renume din istoria Alfa Romeo.

 

Nu este suficient să dezvolți o caroserie performantă din punct de vedere al modului în care este „tăiat” aerul dacă nu ai sub capotă ingredientul principal, un motor pe măsură.

 

Pentru a umple spaţiul dintre amortizoarele faţă, echipa Maserati a adoptat soluţia unui motor V8 nou nouţ, dar nu un V8 oarecare. Acest motor este urmaşul propulsoarelor cu opt cilindri în V, care au echipat de-a lungul timpului diferite modele competiţionale 8C şi nu numai.

 

Noul motor a fost gândit de către inginerii Maserati să ofere performanţe ridicate, dar în acelaşi timp să fie uşor de stăpânit, indiferent că rulează pe pistă sau în trafic. V8-ul de 4,7 litri beneficiează de ultimele tehnologii în materie de management al admisiei şi evacuării CVVT şi de optimizare a combustiei.

 

Datorită acestora, 80% din cuplul total (470 Nm) sunt dezvoltaţi la 2.000 rpm, oferind performanţe ridicate chiar de la turaţii joase, dacă stam să ne gândim că puterea maximă (450 CP) este atinsă la 7.000 rpm.

 

Cutia de viteze robotizată cu şase trepte de transmisie este montată la spate, ceea ce se poate traduce printr-o distribuţie foarte bună a maselor, dacă luăm în calcul faptul că motorul este montat frontal. Rezultatul distribuţiei cât mai egale pe cele două punţi are ca rezultat un control foarte bun al maşinii.

 

Modul de funcţionare al întregului ansamblu de transmisie, care include şi un diferenţial central autoblocabil, poate fi selectat dupa cum urmează: Manual-Normal, Manual-Sport, Automatic-Normal, Automatic-Sport and Ice. Toate acestea fiind programe ale cutiei de viteze robotizate, pentru a oferi performanţe ridicate indiferent de modul de conducere sau suprafaţa de rulare.

 

 

Aspectul unic al maşinii provine de la folosirea materialelor compozite atât la exterior, cât şi la interior. Această alegere a fost una tehnică pentru a suplimenta spiritul sportiv al maşinii şi pentru a da un surplus personalităţii acesteia, dar în acelaşi timp şi de reducere a greutăţii totale.

 

Interiorul lui Alfa Romeo 8C Competizione poate fi modificat după gustul fiecărui client. Astfel, cele două scaune care sunt realizate din fibră de carbon, oferă posibilitatea clientului de a configura profilul acestora în funcţie de trasăturile fizice ale fiecăruia. Acest lucru este valabil la nivelul întregului interior, doar vorbim de o maşină exclusivistă cu personalitate.

 

Din păcate pentru fanii mărcii Alfa şi pentru adevăraţii pasionaţi ai modelelor sport, zvonurile spun că noul model al lui Alfa Romeo se va fabrica în număr de 500 de exemplare pe an, suma de achiziţie fiind undeva între 130.000-150.000 de euro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide