Audi A6 facelift

În ciuda unui exterior foarte puțin modificat, superba limuzină de clasă medie a celor de la Audi este acum mai rafinată, mai sofisticată și nu în ultimul rând mai economică.

Audi A6 facelift Audi A6 facelift

Suntem perfect de acord cu faptul că un A6 nu are nevoie de cine știe ce schimbări majore pentru a se vinde mai repede sau pentru a atrage mai mulți clienți. Este deja una dintre cele mai reușite mașini din clasa ei, lider la anumite capitole, însă nu putem să nu ne întrebăm ce se va întâmpla atunci când cei de la Mercedes-Benz și BMW vor arunca pe piață noile E-Klasse și Seria 5, cu mult înaintea unui A6 de generație nouă.

Răspunsul nu este deloc greu de anticipat, deoarece lumea preferă întotdeauna modelele noi celor deja “consacrate”... ca să nu spun depășite estetic.
Pe de altă parte, Audi nici nu este genul de mașină care să rămână în urmă cu ceva, iar A6 facelift e probabil pe cale să ne demonstreze de ce va fi valabil acest lucru și după ce va avea de-a face cu doi rivali conaționali.

La prima vedere, mașina a primit o grilă nouă, un spoiler nou, faruri noi cu poziții daytime running lights, iar în spate niște stopuri noi cu LED-uri, asemănătoare celor de pe noul A4. Vor fi disponibile și cinci culori noi pentru caroserie, ceea ce înseamnă că, atunci când îți vei configura un A6, vei putea alege dintr-un total de 13 culori diferite.

La interior, sistemul Audi Side Assist reprezintă o noutate binevenită, în sensul că e păcat să efectuezi o schimbare de bandă cu noua ta limuzină de 50.000 de euro fără să-ți dai seama dacă ai vreo mașină în unghiul mort. Același lucru se poate spune și despre camera video pentru marșarier – un adaus foarte folositor.
Au fost aduse îmbunătățiri și echipamentului multimedia.

Muzica și hărțile pentru navigație sunt stocate pe un hard-disk de 40 GB, iar displayul în sine (de 7”) are o rezoluție mai bună și îți poate prezenta diverse elemente în stil 3D. Sistemul de browsing MMI a beneficiat și el de ceva atenție din partea echipei de design, iar rotița principală poate fi folosită în sfârșit ca un joystick adevărat, cu mișcări longitudinale în patru direcții.

Vor exista și două motorizări noi – un TFSi de 3,0 litri și 290 de cai-putere, care ar trebui să înlocuiască cu succes vechiul V6 FSI de 3.2 litri; și un TDi common rail de 2,0 litri, cu 135, respectiv 170 de cai-putere. TFSi-ul de 3,0 litri își va dezvolta puterea maximă la puțin sub 5.000 rpm, în timp ce un cuplu maxim de 420 Nm va catapulta mașina către 100 km/h în mai puțin de 6 secunde.

Apropo, 420 Nm are și V8-ul de 4,2 litri, așa că nu degeaba ne-am declarat fani ai tehnologiei TFSi – care aduce cu sine și o economie mai bună de combustibil.
În materie de transmisii, se vor regăsi aceleași cutii Tiptronic sau Multitronic (în funcție de motorizare și opțiune) pe care le cunoaștem deja foarte bine.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.