Audi R8 GT – un supercar extrem

Audi R8 GT reprezintă pentru Audi acelaşi lucru ca şi Scuderia pentru Ferrari, Superleggera pentru Lamborghini sau Black Series pentru Mercedes AMG, adică ultimul nivel pe scara performanţei. Iată o nouă galerie de imagine care ne face să visăm.

Audi R8 GT – un supercar extrem Audi R8 GT – un supercar extrem

Audi R8 GT este exprimarea supremă a actualei generaţii a îndrăgitului supercar din Ingolstadt. De-a lungul timpului, germanii au urcat progresiv de la un motor V8, la cel V10 de provenienţă Lamborghini cenzurat totuşi puţin pentru a nu concura cu marca dedicată, iar acum pe versiunea GT este lăsat să se exprime liber. Toţi cei 560 CP de care propulsorul 5.2 litri V10 este capabil sunt oferiţi acum pe R8 GT, vărul cu drepturi egale al lui Lamborghini Gallardo LP560-4.

Motorul este disponibil cu o cutie semi-automată R-Tronic, iar sistemul de tracţiune integrală quattro este calibrat pentru a livra 15% din putere pe puntea faţă şi 85% pe spate, sub auspicii normale. Pentru o tracţiune şi mai îmbunătăţită puntea din spate beneficiază şi de un diferenţial mecanic. Iar discurile ceramice sunt oferite în standard pentru un comportament şi mai precis pe şi în afara circuitului.

Estetic şi aerodinamic noul model se diferenţiază uşor având elemente noi, precum prizele sculptate pe lateral şi în spoilere, iar eleronul activ este înlocuit cu unul fix din fibră de carbon, pentru a scăpa de motoraşele adiţionale şi implicit pentru a reduce masa.

Nu doar puterea este marele câştig al lui R8 GT, ci bolidul a pierdut şi din greutate prin folosirea fibrei de cabon în locul anumitor elemente de aluminiu. Cura a fost chiar drastică, versiunea GT, fiind mai uşoară cu 100 kg, decât cea standard V10. Secretul nu a constat doar la nivel de caroserie, ci şi geamurile au fost înlocuite cu unele din policarbonat, parbrizul a fost subţiat, ba chiar s-a ajuns până la a monta o baterie cu 9,4 kg mai uşoară. În interior, la fel, s-au înlocuit, pe cât posibil, materialele grele cu unele mai uşoare, dar nu s-a renunţat la micile "delicii", cum ar fi sistemul Bang&Olufsen sau interfaţa MMI .

Performanţele sunt pe măsura eforturilor inginerilor de a scădea masa şi noul Audi R8 GT reuşeşte să "decoleze" spre 100 km/h în doar 3,6 secunde şi să se plafoneze la 320 km/h. Performanţe care, deloc surprinzător, îl fac ceva mai rapid decât Lamborghini Gallardo LP 560-4. Nu cu mult, ci cu 0,1 secunde până la prima sută.

În aceste condiţii ne întrebăm, logic, dacă R8 GT nu are potenţialul să canibalizeze Gallardo?. Teoretic există acest risc, dar este unul limitat pentru că doar 333 de unităţi vor fi produse. Preţul cu care acest model se prezintă este iarăşi foarte competitiv, din nefericire pentru Gallardo, R8 GT costând în Germania 193.000 de euro, ceva mai ieftin decât supercarul italian.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.