BMW i8 – supercarul viitorului

BMW demonstrează că ecologia nu înseamnă abandonarea valorilor specifice mărcii bavareze. Lucru demonstrat de noul concept car i8 care este în linii mari identic cu versiunea de serie care urmează a fi lansată în viitorul apropiat.

Practic cu i3 şi i8, BMW lansează un nou brand, unul care va pune accentul pe ecologie, dar fără a renunţa la valorile mărcii. Conceptul i8, de fapt un preview al versiunii de serie, are la bază BMW Vision EfficientDynamic. A conservat în proporţie de aproape 100% designul avangardist al concept car-ului. Este un plug-in hibrid, adică împrumută sistemul de propulsie de la i3, dar de această dată puterea este trimisă către puntea faţă. Iar pe puntea spate regăsim un propulsor cu trei cilindri, unul extrem de performant, care livrează 220 CP şi 300 Nm. Este vorba despre un agregat turbo de 1,5 litri care a fost dezvoltat de BMW, alături de propulsorul de 600 cmc în doi cilindri care va putea fi comanda opţional pentru mărirea autonomiei în cazul lui i3. Combinat, rezultă o putere de 348 CP şi un cuplu motor de 550 Nm.

Din punct de vedere al performanţelor BMW i8 pare a fi primul hibrid cu adevărat sportiv şi asta pentru că 0-100 km/h durează 4,6 secunde în timp ce viteza maximă este de 250 km/h. O repriză de la 80 km/h la 120 km/h va dura aproximativ 4 secunde. Şi toate acestea pentru un consum mediu declarat de 2,7 litri. Sincer, nu am fi deranjaţi nici de un consum dublu la ce performanţe oferă i8, fără a mai lua în calcul designul. Bavarezii au reuşit să obţină o masă de doar 1.480 kg, ceea ce este bine pentru un plug-in hibrid.

Cele două propulsoare vor funcţiona în tandem pentru o eficienţă maximă şi un consum cât mai redus. i8 va oferi şi posibilitatea rulării în mod electric, în acest caz autonomia fiind limitată la aproximativ 35 km. Durata de încărcare abateriilor este de doar 105 minute, ceea ce reprezintă un avantaj uriaş. Ai şansa de a putea încărca complet bateriile şi în cazul unei sesiuni de cumpărături la un supermarket, sau cât timp eşti la cinematograf, ori la o terasă. Singura condiţie fiind să trăieşti într-o ţară care oferă această posibilitate prin infrastructură.

Din punct de vedere al designului, i8 este o "victimă" a aerodinamicii. Dacă aerodinamica este atât de talentată la desenat caroserii parcă unii designerii care vorbesc de emoţie, tradiţie şi istorie în descrierea liniilor propuse de ei ar trebui categoric concediaţi. Conform declaraţiilor lui Adrian van Hooydonk, şeful departamentului de design BMW, în cazul versiunii de serie la i8 nu vom regăsi portierele cu zonele vitrate chiar atât de jos. Dar echipa de designeri intenţionează să ofere un habitaclu cât mai luminos. Lucru oarecum valabil ţi pentru i3, în cazul versiunii de serie care va fi lansată anul următor şi acoperişul din sticlă va fi înlocuit cu unul din fibră de carbon. i8 va oferi spaţiu la interior pentru patru persoane şi un portbagaj cu un volum de 150 litri. De asemenea cele două modele ale noului brand eco "i" vor reprezenta următorul pas ân viziunea BMW în ceea ce priveşte comunicare, conectivitatea şi interacţiunea şoferului şi pasagerilor cu maşina şi nu numai.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.