Premiera  BMW M3 GTS

BMW M3 GTS este cel mai tare M3 fabricat vreodată, fiind practic un model de circuit pur sânge dar adaptat şi drumurilor publice. Astfel urmaşul mult aşteptatului CSL oferă mult mai mult!

BMW M3 este unul dintre cele mai populare modele sportive din istorie. Pentru cei cu adevăraţi pasionaţi de pilotaj, au existat însă şi versiuni mai hardcore, să ne amintim doar de CSL, după care multă lume încă suspină. Dar acum ceva vreme spuneam că BMW pregăteşte o revenire a lui M3 CSL, testând un prototip necunoscut pe circuitul de la Nurburgring. Ne-am înşelat însă în privinţa denumirii, pentru că modelul pe care toată lumea îl aştepta nu se numeşte CSL, ci GTS.

Dar cinsteşte memoria lui CSL, ba chiar duce legenda la un nou nivel , fiind cel mai temperamental M3 de stradă creat vreodată. Sub capotă acest model are un motor cu capacitate sporită la 4.4 litri şi o putere dusă la 450 CP. Transmisia cuplată la acest motor este pur sportivă, cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte, marca M. Deci se preconizează că acest model va coborî consistent sub pragul celor 4 secunde până la 100 km/h, mai ales că are o masă de doar 1.490 kg, adică mai puţin cu 165 kg decât un BMW M3 standard.

Cura de slăbire a fost posibilă datorită unei preparări asemănătoare modelelor de curse. Astfel interiorul a fost debarasat de bancheta spate, aerul condiţionat, navigaţia, sistemul audio iar sticla geamurilor din spate a fost înlocuită cu Macrolon, materialul folosit şi la modelele de WTCC. În schimb, interiorul a primit un roll cage şi scaune racing cu centuri de siguranţă cu prindere în 6 puncte. Tot în spiritul siguranţei în habitaclu se regăseşte şi un extinctor şi un comutator care întrerupe curentul electric de la baterie, pentru a preveni pericolul în cazul unor accidente nu tocmai plăcute, dotări care îl recomandă strict pentru circuite.

Şi la exterior există anumite detalii care trădează faptul că acest model se adresează în primul rând celor care au habar de pilotaj. În primul rând splitter-ul frontal şi eleronul sunt adjustabile pentru o aerodinamică pe gustul celui aflat la volan. De asemenea, arcurile galbene care se întrevăd în spatele jantelor negre se pot acorda atât pe compresie cât şi pe degajare, rezultând un comportament cât mai fidel oricăror exigenţe.

Primele exemplare vor fi puse la vânzare în luna Mai a anului viitor în Germania, urmând ca în perspectivă să fie disponibile şi în alte ţări. Preţul va fi unul pe măsură acest model costând cu tot cu TVA în Germania 115.000 de euro. Este însă un model doar pentru cei foarte pasionaţi, lăsând la o parte tot ce înseamnă confort sau lux în favoarea adevăratei esenţe M.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.