BMW M4 GTS, prezentat oficial ca maşină de serie. Cu tot cu cei 500 CP ai săi

Acesta e noul BMW M4 GTS, un coupe care a fost gândit să se descurce cel puţin admirabil pe circuit şi, totodată, să fie legal pentru circulaţia pe drumurile publice.

BMW M4 GTS, prezentat oficial ca maşină de serie. Cu tot cu cei 500 CP ai săi BMW M4 GTS, prezentat oficial ca maşină de serie. Cu tot cu cei 500 CP ai săi

După ce l-a prezentat sub formă de concept, BMW a făcut pasul spre normalitate şi dezvăluit informaţiile şi imaginile oficiale cu varianta de serie a modelului M4 GTS. Însă nu te bucura prea tare, fiindcă producţia e limitată la 700 de exemplare şi bănuiesc că o să se vândă toate foarte repede, având în vedere cuvintele (şi cifrele) cu care se laudă nemţii.

Pentru început, o să-ţi spun că maşina asta a reuşit un timp de şapte minute şi 28 de secunde pe celebrul Nürburgring Nordschleife, ceea ce o face mai rapidă decât un Porsche 911 Turbo S şi chiar decât un Pagani Zonda F (care a parcurs circuitul în şapte minute şi 33 de secunde în 2005).

Ca să se ajungă la aşa o performanţă, cei de la BMW M au aplicat cea mai bună reţetă pentru viteză: mai mult putere şi mai puţină greutate. Astfel, propulsorul biturbo de 3,0 litri de pe M4 a primit un sistem de injecţie cu apă, iar puterea maximă a crescut la 500 CP, în vreme ce cuplul a ajuns la 600 Nm. În comparaţie, un M4 standard dezvoltă 431 CP şi 550 Nm.

În ceea ce priveşte tratamentul de slăbire, M4 GTS foloseşte multă fibră de carbon şi mult CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), începând cu capota motorului, continuând cu acoperişul şi terminând cu eleronul ajustabil de pe capota portbagajului. Totodată, din interior a dispărut bancheta spate, cotiera centrală şi chiar mânerele pentru închiderea portierelor.

Rezultatele vorbesc de la sine: o greutate de 1.510 kg, un sprint de la zero până la 100 km/h în 3,8 secunde şi o viteză maximă de 305 km/h (limitată electronic).

Suspensia de tip coilover e ajustabilă pe compresie/recul, iar barele antiruliu au fost modificate. Totodată, evacuarea sport are toba finală făcută din titan, ceea ce ar trebui să îmbunătăţească sunetul motorului cu şase cilindri în linie.

Şoferul şi pasagerul au la dispoziţie câte un scaun din fibră de carbon de tip scoică acoperit cu Alcantara, precum şi echipamente standard ca aer condiţionat şi sistem de navigaţie Professional. Mai mult, lista de dotări include faruri adaptive cu LED, senzori de parcare faţă-spate, stopuri OLED şi, în funcţie de ţară, centuri de siguranţă în şase puncte şi extinctor.

BMW M4 GTS va fi prezentat în premieră la Salonul Auto Tokio 2015 şi va fi pus în vânzare la începutul lui 2016.

VIDEO:

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.