BMW Seria 1 Cabrio

Promotor.ro vă oferă primul clip video şi primele informaţii oficiale despre proaspătul mezin cabrio al bavarezilor: noul BMW Seria 1 Cabrio!

UPDATE VIDEO:

În galeria multimedia puteţi viziona cele mai noi video-uri cu noul BMW Seria 1 Cabrio, alături de o galerie foto completă!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Familia mezinului bavarez BMW Seria 1 se îmbogăţeşte foarte rapid, după versiunile hatchback cu trei şi cinci uşi şi cea coupe, fiind rândul celui de-al treilea membru al familiei să intre în scenă. Varianta decapotabilă Seria 1 Cabrio adoptă un acoperiş textil, o soluţie mai ieftină decât hard-top-ul escamotabil al lui Seria 3 Cabrio, vânzările urmând a debuta oficial în martie 2008, chiar în pragul sezonului estival al anului viitor. Însă maşina va avea premiera oficială în iarnă, la Salonul Auto de la Detroit, deoarece oficialii BMW speră ca prin Seria 1 să câştige tot mai mult teren în SUA, noua variantă fiind un vârf de lance din punct de vedere marketing.

Ca şi design, noul model aparţine clar familiei Seria 1, partea frontală adoptând acelaşi aspect puţin "îmbufnat", în timp ce lateralele respiră pur şi simplu conceptul de design "flame surfacing". Nici partea din spate nu surprinde, blocurile optice şi linia portbagajului fiind cunoscute de la confratele Seria 1 Coupe. Bineînţeles, adoptarea unui soft-top escamotabil diferenţiază clar acest model în ce priveşte linia laterală a pavilionului, care, din păcate, nu ne mai gratulează decât într-o mică măsură cu eleganţa caracteristică unu BMW în două uşi pentru a nu prejudicia prea mult spaţiul interior pentru ocupanţii locurilor din spate, Seria 1 Cabrio adoptând o configuraţie 2+2 a scaunelor.

Soft-top-ul ascuns sub capacul din spate se capotează/decapotează în 22 de secunde, complet automat, acest proces putând fi realizat şi în mers, până la viteza de 40 km/h. Capacitatea maximă a portbagajului nu creşte ameţitor, dacă pavilionul este capotat, fiind de maximum 300 de litri, însă este de apreciat spaţiul de numai 20 de litri pe care soft-top-ul îl răpeşte din spaţiul destinat bagajelor, atunci când este coborât. Deşi bancheta nu este rabatabilă, există opţiunea unui tunel central, care permite transportul obiectelor mai lungi - chiar şi schiurile, deja este la modă practicarea acestui sport pe dunele de nisip.

Pentru a asigura securitatea pasagerilor, maşina a fost ranforsată puternic, ceea ce înseamnă un surplus de 130 de kg: montanţii parbrizului sunt mult mai rezistenţi, linia mediană este ridicată, iar tetierele celor din spate se ridică automat în cazul răsturnării, pentru protejarea capetelor. Chiar dacă numai două persoane au loc în spate, spaţiul asigurat acestora este mai mult decât suficient, ţinând cont de dimensiunile compacte ale maşinii, iar accesul la banchetă este asigurat de sistemul "easy entry" al scaunelor faţă. În ce priveşte dotările, nu sunt diferenţe faţă de versiunea Coupe, pachetul securităţii fiind complet. Ca şi opţionale noi, sunt disponibile atât o tapiţerie din piele care poate reflecta razele soarelui (propusă şi pe Seria 3 Cabrio), cât şi un suport special pentru transportul bicicletelor.

Gama de motorizări este, de asemenea, cunoscută de pe restul gamei Seria 1, deocamdată fiind compusă din patru motorizări pe benzină şi una diesel, 120d - în viitor, Seria 1 Cabrio va primi şi noul diesel de pe BMW 123d, cu tehnologie twin-turbo şi care dezvoltă 204 CP, foarte aşteptat cel puţin pe piaţa europeană. De remarcat că nomenclatorul BMW îi poate induce pe unii în eroare: astfel, 118i beneficiază de un patru cilindri având capacitatea cilindrică de 2,0 litri (practic, 118i este varianta de putere redusă a lui 120i), în timp ce 125i este echipat cu un şase cilindri de 3,0 litri. Versiunea 135i este dotată, ca în cazul coupe-ului, cu un şase cilindri de 3,0 litri turbo, această versiune de motorizare primind şi un kit exterior special, pentru îmbunătăţirea aerodinamicităţii, dar şi a aspectului sportiv.

Versiune Viteză maximă
0-100 km/h
Consum mediu
Preţ (Germania)
118i (143CP)
210 km/h
9,3 s.
n.c. 28.550 euro
120i (170 CP)
220 km/h
8,4 s. 6,6 l/100 km
32.000 euro
125i (218 CP)
238 km/h
6,8 s. 8,1 l/100 km
36.200 euro
135i (306 CP)
250 km/h
5,6 s. n.c. 43.700 euro
120d (177 CP)
222 km/h
8,1 s. n.c. 33.500 euro
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.