BMW X6

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Prezentari

În domeniul diesel, BMW X6 preia, după cum spuneam, cele două propulsoare de mare clasă de pe BMW X5. Deşi cele două indicative X6 xDrive35d, respectiv X6 xDrive 30d, dar şi puterile acestora, 286 CP, respectiv 236 CP, dau impresia că vorbim despre motorizări diferite, este vorba de acelaşi propulsor în şase cilindri de 3,0 litri, cu injecţie directă şi tehnologie common-rail – cu diferenţa că versiunea cu putere mai mare beneficiază de tehnologia twin-turbo.

Poate vi se pare că am exagerat cu termenul "xDrive" din indicativele motorizărilor lui X6. Cei de la BMW vor să accentueze faptul că X6 beneficiază de revoluţionarul sistem "Dynamic Performance Control", un pas uriaş înainte în controlul dinamic al comportamentului unui automobil. Practic, senzorii şi sistemul complex de planetare din diferenţialul spate corectează permanent traiectoria automobilului, crescând siguranţa şi dinamismul maşinii.

Ca o dedicaţie pentru amatorii de tehnică, funcţionarea sistemului "Dynamic Performance Control" este afişată într-o formă grafică simplificată şi pe tabloul de bord.

Noul BMW X6 va debuta oficial la Salonul Auto de la Detroit din 2008, americanii urmând a deveni primii clienţi începând cu aprilie 2008. În Europa, vânzările vor începe din luna mai, însă este de aşteptat o "înghesuială" fără precedent pe listele de aşteptare. Preţurile de pornire de peste 50.000 euro nu par a fi un impediment pentru amatorii de originalitate bavareză – versiunea de top X6 xDrive 50i va avea un preţ de bază de aproximativ 75.000 de euro.

Un sac de bani pentru primul SAC ("Sports Activity Coupe")? Nu ne va mira dacă România va fi printre primele ţări din lume unde noul BMW X6 va circula pe şosele.BMW X6 este construit pe platforma SUV-ului bavarez BMW X5 şi nu ascunde acest lucru. De fapt, asemănările stilistice între cele două modele sunt destul de mari, astfel că mulţi s-au întrebat dacă are sens pentru cele două modele să coexiste.

Răspunsul celor de la Munchen este clar: X5 şi X6 sunt fraţi care nu se vor canibaliza, deoarece au target diferit. Faţă de X5, BMW X6 are spatele mai plonjat, aducând cu forma unui coupe, ceea ce se reflectă în configuraţia 2+2 a scaunelor (deci X6 are cu trei locuri mai puţin decât X5). De asemenea, deşi X6 este mai lung cu 2 cm, portbagajul acestuia este mai redus cu 50 de litri – valoarea acestuia variază între 570 şi 1.450 litri.

Cu alte cuvinte, X6 este un X5 pentru cei cu mai puţine necesităţi de spaţiu util interior – totuşi, BMW nu a riscat şi a dotat X6 cu patru portiere, nu doar cu două, cum va proceda Land Rover cu viitorul coupe de teren prefigurat de LRX Concept.

Am putea spune că BMW X6 este primul SUV-coupe-cu-patru-uşi, iar marketingul BMW va profita din plin de acest nou subsegment creat. Şi, pentru că un asemenea automobil inspiră forţă şi sportivitate, gama de motorizări este de mare clasă, iar cuvântul de ordine este twin-turbo pentru trei din cele patru motorizări oferite. Puterile acestora variază între 235 CP şi 408 CP, iar emisiile de CO2 între 217 şi 299 g/km.

Interesant este faptul că de la X5 au fost preluate doar propulsoarele diesel, cele pe benzină fiind diferite.

Astfel, dacă versiunea de top a lui X5 este dotată cu un V8 de 4,8 litri şi 355 CP, BMW X6 are dreptul la un V8 de cilindree mai mică (4,4 litri), dar dotat cu twin-turbo, ceea ce îi conferă un surplus de 53 CP, ajungând până la o putere maximă de 408 CP. Un răspuns foarte hotărât la adresa lui Porsche Cayenne GTS, care dezvoltă 405 CP, este adevărat, fără turbo.

Oricum, până la apariţia unui foarte probabil X6 cu badge-ul Motorsport, versiunea X6 xDrive50i este perfectă pentru amatorii de putere în partitură SUV: 5,4 secunde până la 100 km/h şi 250 km/h viteză maximă (limitată electronic).

Pentru cei mai puţin pasionaţi de adrenalină există o variantă pe benzină "mai cuminte" cu 100 de căluţi: X6 xDrive35i, care, după cum bănuiţi, beneficiază de propulsorul twin-turbo în şase cilindri de sub capota lui 335i: 3,0 litri şi 306 CP. Demarajul este mai slab, de numai 6,7 secunde până la 100 km/h, în timp ce viteza maximă pierde 10 km/h.

În schimb, consumul mediu este de 10,9 litri/100 km faţă de 12,5 litri/100 km, cât necesită apetitul V8-lui, iar emisiile de CO2 de 262 g/km faţă de 299 g/km la motorul mai mare. Însă, mai mult decât aceste valori, cel mai probabil va conta diferenţa de pe cec.



Comentarii
Inchide