Bremach T Rex EV – prima utilitară offroad electrică

Autor: Oraan Mărculescu 08 apr. 2011 Prezentări

Celebrul
Unimog
este un vehicul utilitar la care
visează cam orice companie sau administraţie locală
,
datorită capacităţilor sale foarte bune, dar şi a numeroaselor
transformări pe care le poate primi, în funcţie de „job”-ul pe care
trebuie să îl facă. Însă în America clienţii preferă alte maşini –
de exemplu Bremach T Rex.

Bremach T Rex EV este prima utilitara extreme-duty cu propulsie strict electrica

Iată, însă, că americanii de la Brenach o iau înaintea
concurentului Unimog în domeniul propulsiei neconvenţionale:
Bremach T Rex EV este prima astfel de utilitară propusă cu
motorizare electrică
. Este vorba de cea de a patra
versiune de propulsie, pe lângă cea cu un motor V8 convenţional pe
benzină, una cu motor alimentat cu gaz natural CNG şi una
hibridă.

Motorul electric al lui Bremach T Rex EV nu pare impresionant,
mai ales dacă ne raportăm la masa mai mare de 3 tone şi la sarcina
utilă de aproape 4 tone. Puterea motorului electric este de
100 kW (136 CP), însă inginerii afirmă că avantajul principal îl
reprezintă cuplul maxim disponibil chiar de la 0 rpm
,
care, împreună cu avansatul sistem 4×4, îi conferă lui T Rex EV
performanţe de invidiat în teren greu.

Motorul lui Bremach T Rex EV are doar 136 CP, dar cuplul disponibil la 0 rpm ii confera performante de invidiat in teren greu

Pentru stocarea energiei este utilizat un pachet de
baterii litiu-ion, care, în teorie, asigură o autonomie teoretică
maximă de 200 de mile (circa 320 km)
. În practică, în
funcţie de destinaţia, echipările şi încărcătura vehiculului,
inginerii Bremach afirmă că au obţinut în teste valori între 75 şi
150 de mile (120 – 240 km), ceea ce ar trebui să fie suficient
pentru majoritatea clienţilor unui astfel de vehicul utilitar din
categoria „extreme-duty”.

Preţul lui Bremach T Rex este destul de mare: versiunea
de bază costă 120.000 USD (circa 84.000 euro)
, suma
crescând în funcţie de tipul şasiului şi al cabinei sau al
diverselor accesorii şi echipamente. Totuşi, cei de la Bremach sunt
încrezători în succesul modelului lor, oferind o garanţie de 3 ani
sau 30.000 mile (aproape 50.000 km), plus un program de întreţinere
care utilizează uleiuri şi lubirifianţi ecologici SynLube (folosiţi
şi de NASA).

In teorie, Bremach T Rex EV are o autonomie maxima de peste 300 km, gratie bateriilor litiu ion

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide