Dacia Duster pe bioetanol în Franţa

Pentru că în Franţa automobilele pe bioetanol au taxe mai mici, Dacia speculează şi lansează prima versiune cu combustibil E85 a SUV-ului compact Dacia Duster, dar şi una Diesel mai economică.

Dacia  Duster pe bioetanol în Franţa Dacia Duster pe bioetanol în Franţa

Dacia Duster a avut ceva probleme cu Juriul Deontologiei Publicitare din Franţa privind pretenţiile ecologice ale SUV-ului compact. Parcă pentru a răspunde acuzaţiilor Renault lansează două noi motorizări în Franţa, care au principal scop protecţia mediului şi fentarea uşoară a fiscalităţii. Din acest motiv a apărut Duster 4x2 E85, care practic înlocuieşte versiunea de bază 1.6 16V 105.

Astfel alimentat cu E85 Duster are emisii de dioxid de carbon de 160 g/km. Dar dacă luăm în calcul modul de producere al etanolului şi indicatorul well-to-wheel (adică emisiile care iau în considerare CO2-ul produs în procesul de obţinere a combustibilului, nu doar cele ieşite pe ţeava de eşapament) Duster E85 are emisii de doar 96 g/km. Această motorizare este EURO 5, că tot vorbeam mai devreme de alinierea Dacia la noile norme.

Litrul de E85 costă în Franţa în jur de 0,85 euro, dar nu se specifică şi câţi litri se consumă la 100 km parcurşi. Pentru că nu foarte multe modele cu valenţe tot-teren rulează pe bioetanol putem spune că Duster este modelul din acest segment cu cea mai mică amprentă asupra mediului.Cum bioetanolul nu este un combustibil omniprezent în staţiile de alimentare acest model poate fi alimentat şi cu benzină normală în aceste condiţii având emisii de 165 g/km. Această versiune poate fi identificată după abţibildul HiFlex de pe hayon.

Nu este singura noutate în spiritul ecologiei prezentată de Dacia francezilor, şi în locul motorului Diesel de bază dCi 85, cu versiunea dCi 90 DPF. Noul motor Diesel cu filtru de particule primeşte o uşoară creştere a puterii, dar are emisii mai mici, de 130 g/km şi un consum redus cu 0,1 litri până la valoarea rotundă 5 litri la 100 km. Cu aceste specificaţii Duster se apropie foarte mult de Suzuki SX4 1.6 DDiS, care cu un consum de doar 4,9 litri la 100 km este cel mai economic model din acest segment.

Ambele versiuni sunt produse la Piteşti vin cu o garanţie de 3 ani sau 100.000 km. Versiunea de bază 1.6 16v E85 vine cu un preţ de bază de 11.900 euro, iar cea dCi 90 DPF are un preţ de catalog de 14.700 euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.