Dacia Sandero românesc

Cel de-al cincilea model realizat pe platforma Logan şi al doilea hatchback din istoria Dacia a fost lansat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an cu misiunea clară de a reaşeza marca românească pe un trend ascendent, după doi ani de coborîşuri.

Dacia Sandero românesc Dacia Sandero românesc

Coborîşuri în ceea ce priveşte piaţa locală, desigur. Dacia înregistrează o creştere accentuată a vînzărilor la nivel mondial, în special datorită pieţelor vest-europene, unde breakul (a.k.a. Logan MCV) echipat cu unul dintre cele două dieseluri a fost considerat un adevărat fenomen, în special prin prisma preţului scăzut.

Dar să revenim la Vărul Săndel. Alături de breakuri diesel, vest- europenii sînt obsedaţi de hatchbackuri, din cauza spaţiilor de parcare “milimetrice” pe care le presupun. Aşadar, inginerii de la Renault au proiectat un hatchback utilizînd deja legendara platformă B0 (Logan) a constructorului francez.

Cum Logan nu poate fi considerat în nici un caz un automobil cu design reuşit, acesta fiind impus de strategia low-cost a cost-killerului Carlos Ghosn, Sandero a venit să schimbe impresia, deşi primele imagini-spion cu viitorul hachback de la Dacia prezentau un Logan cu spatele tăiat al cărui design putea fi considerat în cel mai bun caz grotesc.

La prima vedere, Sandero – a se observa low-costul numelui, preluat de la Renault Sandero, model fabricat în Brazilia pe aceeaşi platformă – îi impresionează pe novici printr-un design modern, cu linii fluide şi dinamice. La o a doua ochire, însă, te izbeşte low-costul, Sandero fiind o sumă de actuale şi mai ales foste ale Renault, adică un Lego sau un fel de Frankenstein al industriei auto.

Şi acum exemplele: oglinzile de la Logan, plus întreaga structură şi elementele de interior preluate de la Clio II şi III. Să nu uităm nici de mînerele portierelor, care par lipite peste cele originale. Deasupra cărora, desigur, tronează noua emblemă. Potrivit oficialilor Dacia, aceasta exprimă modernitatea, dar în realitate aminteşte de un desfăcător de sticle cu bere. Se pare că aici francezii au cam uitat de clientela specifică automobilelor low-cost.

La capitolul ţinută de drum şi dinamism nu ne putem pronunţa încă. Dar, printr-o simplă ochire asupra pasajului larg al roţilor, acesta trădează o cursă foarte lungă a suspensiei, alături de garda la sol de 15,5 cm, similară cu a unui SUV compact. Adică Sandero va avea un comportament rutier comparabil cu cel al Loganului – confortabil în offroad (adică pe uliţele neasfaltate ale României), dar total nerecomandabil celor care doresc să ruleze în siguranţă pe autostradă cu viteze de peste 130 km/h, situaţie în care un Logan devine de necontrolat.

Dacă tot am abordat subiectul “dinamism”, trebuie amintit că Sandero poate fi echipat cu patru propulsoare (mai puţine cu unul în comparaţie cu Logan). Persoanele care doresc un motor pe benzină au de ales între cel de 1,4 litri şi 75 CP şi cel de 1,6 litri şi 90 CP – cu toate că în gama Dacia se regăseşte şi motorul de 1,6 litri 16v, care, pe lîngă consumul mai redus de combustibil, oferă performanţe dinamice net superioare. Dacă se doreşte un diesel, este disponibil clasicul dCi de 1,5 litri, în două versiuni de putere – de 70 şi de 85 CP.

La fel ca în cazul Loganului sedan, proiectat special pentru românul care practică sportul de a-şi căra porcul de Crăciun şi mielul de Paşte în portbagaj, Sandero oferă un spaţiu interior comparabil cu al segmentului superior.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.