Dodge Charger SRT8 în premieră la Chicago

Cu ocazia Salonului Auto Chicago 2011, americanii iubitori anti-Prius au primit o dedicaţie: cea mai puternică versiune a noului Dodge Charger, SRT8. Care, ce-i drept, îţi ia ochii mai mult decât un M5, E AMG sau RS6...

Dodge Charger SRT8 în premieră la Chicago Dodge Charger SRT8 în premieră la Chicago

Este adevărat, comparaţia cu triada de berline supersport germane nu-şi are sensul dacă ne referim la partea tehnică a lui Dodge Charger SRT8: un motor HEMI V8, de 6,4 litri, capabil de "numai" 465 CP şi un cuplu maxim de 630 Nm, transmisia la roţile spate fiind asigurată de o cutie de viteze automată cu 5 trepte.

Faţă de vechiul HEMI de 6,1 litri, noul V8 nu are o putere mai mare, dar cuplul motor a evoluat cu 100 Nm, turaţia de la care este disponibil coborând la 2.900 rpm, ceea ce promite senzaţii de pomină şi mult fum de la burn-out-urile la semafoare.

Totuşi, ca să nu fie criticaţi prea tare de ecologişti, inginerii afirmă că noul motor este dotat cu tehnologia FuelSaver: motorul funcţionează în doar 4 cilindri în unele situaţii, contribuind la o mică scădere a consumului şi noxelor.

Însă performanţele contează mai mult pentru clienţi, iar Dodge Charger SRT8 are cu ce se mândri: circa 4 secunde sunt necesare pentru demarajul 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 280 km/h. Iar suspensia este acum adaptivă, controlată electronic şi cu două moduri de funcţionare, Auto şi Sport - în acest ultim caz, amortizoarele sunt mai tari, direcţia mai precisă, frânele mai prompte şi răspunsul la apăsarea pedalei de acceleraţie mai rapid.

SRT înseamnă Street and Racing Technology, dar pentru americani mult mai important e look-ul de "bad boy". Iar, în această privinţă, Dodge Charger SRT8 este foarte reuşit. Spoilerul frontal îl recomandă drept un personaj negativ pentru noul Transformers 3, punând în umbră orice altă berlină performantă ca aspect.

Maşina beneficiază de jante de 20 inch, cu cinci spiţe duble, printre care se văd foarte bine etrierele roşii şi imensele discuri de frână (cu diametru de 361 mm pe faţă, respectiv 351 mm pe spate). Spatele are dreptul la un eleron suficient de mare, iar stopurile sunt dotate cu LED-uri, în timp ce perechea de evacuări cromate este o carte de vizită suficient de impresionantă.

Ce credeţi: în urma "mariajului" Fiat-Chrysler, va veni Dodge Charger SRT8 în Europa ca model... Lancia sau Alfa Romeo?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.