Dodge Charger SRT8 în premieră la Chicago

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Prezentari

Este adevărat, comparaţia cu triada de berline supersport
germane nu-şi are sensul dacă ne referim la partea tehnică
a lui Dodge Charger SRT8: un motor HEMI V8, de 6,4 litri, capabil
de „numai” 465 CP şi un cuplu maxim de 630 Nm
, transmisia
la roţile spate fiind asigurată de o cutie de viteze automată cu 5
trepte.

Dodge Charger SRT8 are un motor V8 HEMI, de 6,4 litri, 465 CP si 630 Nm

Faţă de vechiul HEMI de 6,1 litri, noul V8 nu are o putere mai
mare, dar cuplul motor a evoluat cu 100 Nm, turaţia de la
care este disponibil coborând la 2.900 rpm
, ceea ce
promite senzaţii de pomină şi mult fum de la burn-out-urile la
semafoare.

Totuşi, ca să nu fie criticaţi prea tare de ecologişti,
inginerii afirmă că noul motor este dotat cu tehnologia
FuelSaver
: motorul funcţionează în doar 4 cilindri în
unele situaţii, contribuind la o mică scădere a consumului şi
noxelor.

Dodge Charger SRT8 atinge 280 km/h si ajunge la 100 km/h in doar 4 secunde

Însă performanţele contează mai mult pentru clienţi, iar
Dodge Charger SRT8 are cu ce se mândri: circa 4 secunde
sunt necesare pentru demarajul 0-100 km/h
, iar viteza
maximă se cifrează la 280 km/h. Iar suspensia este acum adaptivă,
controlată electronic şi cu două moduri de funcţionare, Auto şi
Sport – în acest ultim caz, amortizoarele sunt mai tari, direcţia
mai precisă, frânele mai prompte şi răspunsul la apăsarea pedalei
de acceleraţie mai rapid.

SRT înseamnă Street and Racing Technology, dar pentru americani
mult mai important e look-ul de „bad boy”. Iar, în această
privinţă, Dodge Charger SRT8 este foarte reuşit. Spoilerul
frontal îl recomandă drept un personaj negativ pentru noul
Transformers 3
, punând în umbră orice altă berlină
performantă ca aspect.

Marele atu al lui Dodge Charger SRT8: look-ul de bad boy, demn de Transformers 3

Maşina beneficiază de jante de 20 inch, cu cinci spiţe
duble
, printre care se văd foarte bine etrierele roşii şi
imensele discuri de frână (cu diametru de 361 mm pe faţă, respectiv
351 mm pe spate). Spatele are dreptul la un eleron suficient de
mare, iar stopurile sunt dotate cu LED-uri, în timp ce perechea de
evacuări cromate este o carte de vizită suficient de
impresionantă.

Ce credeţi: în urma „mariajului” Fiat-Chrysler,
va veni Dodge Charger SRT8 în Europa ca model… Lancia sau Alfa
Romeo?

Dodge Charger SRT8 beneficiaza de suspensii adaptive, dar si de un sistem FuelSaver pentru motor



Comentarii
Inchide