Dodge Journey

Autor: Andrei Ştirbu 26 aug. 2007 Prezentări

Nu ar trebui să ne mire că un nou model Dodge are premiera mondială la un salon auto european: marca americană este într-o campanie puternică de impunere pe bătrânul continent, însă până acum rezultatele nu au fost mulţumitoare.

Marca soră a lui Chrysler pregăteşe de ceva timp un nou model pentru familişti, un frate mai mic al marelui monovolum Voyager. Noul Journey se speră că va fi primit cu deosebit interes de publicul european, îmbinând capacităţile unui crossover cu modularitatea şi spaţiul unui monovolum. Faţă de Caliber sau Nitro, care ies din canoane şi pentru care sunt modele destul de greu de targetat, Dodge Journey revine la un stil clasic şi propune soluţii agreate de familiştii obişnuiţi cu noul val al SUV-urilor compacte cu şapte locuri.

La prima vedere, Journey seamănă destul de mult, ca formă, cu Mitsubishi Outlander, fiind destul de lung şi având un ampatament foarte generos, de 2,89 metri, cu 12 cm mai lung decât al lui Avenger, de la care preia platforma tehnică. Aspectul exterior, însă, este foarte cuminte, chiar clasic, în afara grilei nici un alt element nefiind de natură să ne ofere o idee clară cu privire la imaginea de marcă. Din păcate, aspectul de SUV nu este completat de tracţiunea integrală pe toate versiunile de motorizare, sistemul AWD (all-wheel drive) fiind disponibil doar pentru propulsorul de top.

Acesta este alimentat cu benzină şi dezvoltă 235 CP dintr-o cilindree măricică, de 3,5 litri – însă în Europa nu este prevăzută comercializarea acestuia. Va trebui ca dincoace de Atlantic să ne mulţumim cu alte două motorizări pe benzină, un V6 de 2,7 litri şi 186 CP, care poate fi alimentat şi cu bioetanol E85, sau un 2,0 litri în patru cilindri, de 173 CP şi cu un consum mediu de 9 litri/100 km. Însă majoritatea europenilor îşi vor îndrepta privirea către un turbodiesel foarte cunoscut, de 2,0 litri şi 140 CP, echipa cu filtru de particule FAP şi cuplat la o cutie de viteze automată DSG. Da, aţi ghicit, este vorba de TDI-ul de origine VW, care echipează şi Mitsubishi Outlander, pentru care se promite un consum mediu sub 7 litri/100 km.

Habitaclul noului Dodge pune un mare accent pe modularitate, dar şi pe un nivel crescut al calităţii, capitol la care Dodge a primit cele mai multe critici până acum. Portierele din spate se deschid la 90 de grade, pentru un acces cât mai uşor, iar bancheta de pe rândul al doilea se rabate simplu, printr-un sistem denumit Slide Seat, pentru a ajunge la al treilea rând de scaune (care, cel puţin din fotografii, par mai degrabă destinate copiilor preşcolari). Mai mult, bancheta fracţionabilă este demontabilă, cele două părţi asimetrice cântărind 22, respectiv 39 kg – valori care amintesc de faptul că Dodge preferă stilul bodybuilding…

Cei 5+2 pasageri nu ar trebui să îşi facă griji nici în privinţa echipamentului, care se anunţă deosebit de bogat încă din nivelul standard, care cuprinde airbaguri frontale şi laterale, precum şi airbaguri pentru cap, pentru toate locurile. ABS-ul şi ESP-ul completează siguranţa activă, ca şi asistarea la frânarea de urgenţă, în timp ce pentru pretenţioşi este oferit şi sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri sau o cameră pentru mersul înapoi, cu afişarea imaginilor pe un ecran central, de mari dimensiuni. Printre dotările de confort opţionale mai sunt disponibile un sistem de navigaţie GPS, un sistem DVD pentru locurile din spate, cu ecran de 8 inch sau conexiune Bluetooth, dar şi compartimente regrigerate sau o tapiţerie rezistentă şi uşor de întreţinut.

Lansarea de la Frankfurt ne va aduce şi detalii în privinţa preţurilor, de la care ne aşteptăm să fie extrem de competitive, Dodge fiind cunoscut pentru raportul preţ/dotări pe care îl oferă pe maşinile sale.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide