Eterniti Artemis este evoluţia lui Hemera... sau un super-Cayenne?

Mai ţineţi minte SUV-ul de lux Eterniti Hemera, de la Salonul Auto Frankfurt 2011? Ei bine, a fost rebotezat la Beijing 2012: Eterniti Artemis este noul său nume, deşi este derivat din acelaşi cunoscut Porsche Cayenne. E cineva interesat?

La Salonul Auto Frankfurt 2011 am fost oarecum amăgiţi de noul producător exclusivist Eterniti, care ne-a prezentat cel mai luxos SUV al momentului, Eterniti Hemera. Atâta doar că nu era vorba de un model total nou, ci de un Porsche Cayenne dus la extrem, atât în ce priveşte look-ul şi luxul interior, cât şi în privinţa motorizării.

Eterniti Artemis este, practic, un facelift al precedentului Eterniti Hemera

Acum, la Salonul Auto Beijing 2012, producătorul britanic recidivează cu o evoluţie a super-SUV-ului său, care primeşte şi un alt nume: Eterniti Artemis. Dar nu numai atât, faţă de precedenta propunere Hemera, Artemis plusează cu un calandru mai masiv, redesenarea spoilerului şi a fantelor laterale, precum şi a formei farurilor.

Însă partea laterală şi cea din spate rămân la fel, amintind destul de mult de modelul pe baza căruia este realizat, adică Porsche Cayenne. Totuşi, meritul lui Eterniti Artemis este că are un spate mai sportiv şi mai agresiv chiar şi decât al noului Cayenne GTS, care a debutat tot la Beijing 2012.

Interiorul lui Eterniti Artemis are interiorul lui Cayenne, dar particularizat cu materiale exclusive

Că Eterniti Artemis este bazat pe Cayenne este evident mai ales la interior, unde micul producător britanic exclusivist s-a concentrat pe alegerea unor materiale cât mai scumpe, dar a înlocuit şi volanul cu unul personalizat. Eterniti Artemis îşi va gratula viitorii clienţi cu inserţii scumpe din lemn de esenţă rară, tapiţerii din piele exclusivistă şi covoraşe din lână, în timp ce bancheta a fost înlocuită cu două fotolii cu reglaje separate, pentru un confort suprem.

Sub capotă, Eterniti Artemis beneficiază de aceeaşi motorizare pe care o avea şi Hemera: un V8 twin-turbo, de 4,8 litri şi cu o putere maximă de 600 CP şi un cuplu motor maxim de 750 Nm. Adică aproape 200 CP mai mult decât Cayenne GTS! Prin urmare, demarajul 0-100 km/h este de numai 4,5 secunde, iar viteza maximă este de aproape 300 km/h.

Eterniti Artemis are un V8 twin-turbo de 600 CP si atinge 100 km/h in doar 4,5 secunde

Mai trebuie menţionat că în proiectarea şi testarea maşinii au fost implicaţi fostul pilot de Formula 1 Johnny Herbert (care e şi ambasadorul mărcii) sau echipa de specialişti condusă de Alastair Macqueen, responsabil pentru fabulosul Jaguar XJ220 sau maşinile de curse Jaguar şi Bentley, pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Prin urmare, cei doritori ar trebui să nu aibă nici o problemă să plătească suma de 210.000 lire sterline (aproximativ 260.000 euro!) pentru noul Eterniti Artemis. Totuşi, cu ocazia lansării de la Beijing 2012, constructorul i-a asigurat pe milionarii chinezi că vor avea parte de un preţ special pentru piaţa auto din China.

Eterniti Artemis reclama un pret de 210.000 lire sterline - circa 260.000 euro

Aşa încât, până la apariţia modelului de serie Lamborghini Urus (care se pare că se va numi, până la urmă, Huracan, producătorul italian înregistrând recent această denumire), cine vrea un super-SUV exclusivist ar putea apela la Eterniti Motors, cu al lor Artemis. Sau puteţi ieşi mai ieftin dacă vă duceţi Cayenne-ul la un tuner cunoscut...

Eterniti Artemis la Beijing 2012 de pe tare.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.