Fiat Bravo

Cu şapte ani în urmă, Fiat înlocuia perechea Bravo/Brava cu Stilo, pentru ca în 2007 Bravo să-şi reia poziţia în nomenclatorul constructorului. Mutarea are sens în condiţiile în care Stilo nu s-a ridicat la nivelul pretenţiilor şi competiţiei (Ford Focus, Renault Megane sau Golf).

Design-ul exterior al noului Fiat Bravo se înscrie perfect în noua imagine de marcă, care şi-a avut punctul de plecare o dată cu lansarea lui Grande Punto. Partea frontală, elementul de legătură al imagimii Fiat, are grila radiatorului formată din două părţi, separate de spoiler. Impresia generată de acest artificiu este că zona de admisie a aerului de răcire este foarte îngustă, fiind dominată de sigla Fiat. Capota uşor curbată este un alt element care identifică design-ul lui Bravo cu noul stil Fiat. Blocurile optice păstrează în mare desenul celor montate pe Fiat Grande Punto, aşa încât, per ansamlu, partea frontală creează un aer distinct, sportiv şi care conferă încredere.

Din profil imagimea lui Bravo este transpusă într-o lumină de coupe, dată de agilitatea liniilor şi a modului în care a fost gândit spatele. Impresia de coupe este subliniată de linia superioară a montantului faţă, foarte înclinat şi lung, dar şi de cel spate, foarte scurt. Pasajele proeminente ale roţilor vin să întărească senzaţia de sportivitate a maşinii.

La capitolul interior se observă o creştere a nivelului confortului şi ergonomiei, iar, după spusele oficialilor Fiat, calitatea materialelor este net superioară faţă de modelul înlocuit. Volanul multifuncţional şi amplasarea butoanelor aerului condiţionat sunt elemente care demonstrază ridicarea ştachetei în materie de ergonomie.

Confortul este dat de dimensiunile generoase ale habitaclului, spaţiul pentru picioarele şoferului fiind de aproape un metru, mai exact 913 mm. Nici pasagerii de pe banchetă nu au fost uitaţi, aceştia având aproape 80 de centimetri la dispoziţie pentru a-şi întinde picioarele. În plus, sistemul de ventilaţie este prevăzut cu o fantă şi pentru locurile din spate.

Siguranţa pasivă a pasagerilor este asigurată de un număr de maxim 7 airbag-uri. Acestea sunt controlate de un sistem electronic, care în caz de impact controlează şi modul de strângere a centurilor de siguranţă. Siguranţa activă este asigurată de ESP, ABS cu EDB, dar şi de un sistem de asistenţă pentru plecarea din rampă, denumit Hill Holder.

O dată cu lansarea noului model Bravo, Fiat aruncă pe piaţă şi noua familie de motorizări T-JET pe benzină. Este vorba de un motor turbo de 1,4 litri, dar cu două variante de putere: 120 CP, respectiv 150 CP. Pe lângă performanţele ridicate, consumul de combustibil este mic (varianta de 150 CP consumă în medie numai 7,1 litri/100 km) şi la fel sunt şi emisiile nocive. Pentru cei mai liniştiţi, oferta cuprinde şi un motor pe benzină de 1,4 litri şi 90 CP, iar pentru fanii diesel există binecunoscutul MultiJet de 1,9 litri, cu 120 CP sau 150 CP.

Începând cu luna februarie, se pot face comenzi pentru achiziţionarea noului Fiat Bravo, Fiat anunţând că sunt pregătiţi pentru livrarea a aproximativ 120.000 de unităţi în acest an. Din păcate, preţul nu a fost comunicat încă, dar îl vom afla până la Salonul de la Geneva.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.