Genty Akylone – alt supercar de peste 1.000 CP, rival pentru Veyron!

Autor: Oraan Mărculescu 17 oct. 2011 Prezentări

O nouă marcă exclusivistă, un nou model care vrea să rivalizeze cu Bugatti Veyron. De această dată, noua maşină vine din Franţa şi aruncă în luptă 1.000 CP: faceţi cunoştinţă cu Genty Akylone, un supercar care este gata pentru a fi lansat în producţie după o perioadă de gestaţie de 4 ani, fiind creaţia unei echipe de specialişti din diverse domenii.

Genty Akylone este un GT creat dupa o reteta clasica: motor central si tractiune spate

La nivel stilistic, Genty Akylone nu se poate spune că surprinde, având un stil de GT sportiv rasat, forma urmând funcţiile, în primul rând pe cele aerodinamice, deşi are un Cx nu tocmai mic, de 0,35. Layoutul este clasic: motor central, tracţiune spate, profil foarte dinamic. Totuşi, se poate remarca faptul că spatele are ca sursă de inspiraţie noul McLaren MP4-12C (chiar dacă designul este diferit, ideile pentru evacuări sau stopuri sunt similare cu ale supercarului britanic).

În privinţa motorizării, francezii nu apelează la registrul motoarelor electrice, aşa cum au făcut-o croaţii de la Rimac Automobili. Dimpotrivă, Genty Akylone se bazează pe serviciile unui V8 de 4,8 litri, dotat cu două turbocompresoare, astfel încât puterea maximă se cifrează la peste 1.000 CP, iar cuplul maxim atinge 1.200 Nm la doar 3.000 rpm.

Genty Akylone are un motor V8 cu doua turbocompresoare, 1.000 CP si 1.200 Nm

Cutia de viteze este secvenţială cu 7 trepte, iar maşina beneficiază de un diferenţial cu alunecare limitată. Prin urmare, performanţele se anunţă excelente: 0-100 km/h în 2,7 secunde, 0-200 km/h în 7,2 secunde, 0-300 km/h în 14 secunde, în timp ce viteza maximă este de 350 km/h, iar 1.000 de metri sunt parcurşi în doar 16,6 secunde.

Genty Akylone se mai laudă şi cu un foarte bun raport masă/putere, de 1,1 kg/CP, graţie şasiului monobloc, din carbon şi aluminiu, masa totală ajungând la 1.100 kg la gol, în timp ce repartiţia maselor pe punţi este aproape ideală, 42% pe faţă, respectiv 58% pe spate.

Genty Akylone are sasiu din fibra de carbon si aluminiu, deci un raport de 1,1 kg/CP

Din păcate, pentru moment nu avem nici un fel de date despre cadenţa de fabricaţie, nici despre preţul estimativ pe care vor trebui să îl plătească potenţialii clienţi interesaţi. Aşa încât Veyron poate sta liniştit: Genty Akylone încă nu e un rival realist.

Genty Akylone, un nou supercar francez de 1.000 CP de pe tare.ro

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide