Honda Accord

Autor: Cosmin Iordache acum 12 ani Prezentari

Honda Accord este prezentă în peisajul automobilistic încă din 1976 şi a ajuns astăzi la a opta generaţie, fiind mult mai longevivă decât multe dintre omoloagele europene. În lunga sa carieră Honda Accord a trecut prin mai multe stagii de evoluţii, pornind de la un model specific japonez, cu forme foarte pătrăţoase, la un model global, capabil să satisfacă atât piaţa europeanâ cât şi cea americană.

Ultima generaţie Honda Accord lansată în acest an la Salonul de la Geneva păstrează specificul nipon al generaţiei precedente, cu anumite detalii inspirate din cultura japoneză, dar se prezintă cu un stil mai elaborat, mai bogat în detalii. Japonezii au vrut, astfel, să dezvolte un model mai "emoţional", dar tot o dată sportiv şi fără a renunţa la liniile tăioase şi suprafeţele bine delimitate. Evoluţia faţă de precedenta generaţie este şi mai evidentă în cazul versiunii tourer, bosajele mai evazate şi umerii laţi oferindu-i o alură mai zveltă decât a predecesorului.

Varianta Sedan se va plasa, cu cei 4,72 metri lungime, în media segmentului D, fiind mai lungă decât Audi A4, dar mai scurtă decât Ford Mondeo. Ampatamentul de 2, 70 metri nu este vreun etalon pentru clasa în care situează, dar recuperează prin compartimentarea inteligentă. Porbagajul măsoară 460 de litri, o valoare satisfăcătoare pentru nevoile unei familii. Accord Tourer este cu puţin mai lung, în schimb câştigă la spaţiul destinat bagajelor, putând adăposti un total de 672 de litri.

La capitolul motorizări, Honda se laudă că toate propulsoarele îndeplinesc norma de poluare Euro 5. Totuşi, gama ofeită momentan nu este foarte generoasă, clienţii putând opta între două pe benzină şi unul Diesel. Cele două cu aprindere prin scânteie i-VTEC au capacităţi de 2, respectiv 2,4 litri. Puterea primului este 150 CP, iar cel de-al doilea dezvoltă 201 CP. Cu cel mai potent propulsor, Honda Accord este capabilă de un sprint până la 100 km/h de 7,8 secunde şi de o viteză maximă de 227 kilometri.

Varianta economică, cea Diesel, înseamnă o capacitate de 2,2 litri şi 150 de CP, iar prima sută este atinsă în mai puţin de 10 secunde (9,6 mai exact). Consumul combinat este, însă, factorul care o recomandă, pentru a parcurge 100 de kilometri fiind necesari doar 5,6 litri în regim de utilizare mixt., în cazul sedanului, şi 5,9 pentru Wagon. Două transmisii sunt oferite, cu 6 trepte manuală şi cu 5 rapoarte automată.

Un alt punct atins de Honda este siguranţa rutieră, toate modelele fiind echipate cu VSA (Vehicle Stability Assist), ESP, şi ABS. Siguranţa pasivă este asigurată de airbag-uri frontale în două stagii de declanşare, airbag-uri laterale de tip cortină, centuri pre-tensionate şi tetiere active.

Pentru că vorbim de japonezi, un popor sinonim cu ultimele gadgeturi, din dotarea modelului nu poate lipsi sistemul de navigaţie poliglot, capabil să primească comenzi în cinci limbi, sistem audio performant cu 8 canale şi 10 incinte acustice, compatibil iPod şi cameră pentru parcările cu spatele.



Comentarii
Inchide