Honda CR-V

Autor: Andrei Nan acum 14 ani Prezentari

Cei de la Honda se remarcă, însă, când vine vorba despre alte tipare. Faptul că a treia generaţie a lui CR-V a apărut în decurs de numai 11 ani de la lansarea gamei spune multe despre ritmul draconic pe care japonezii îl impun în industria auto. Tehnologia avansată nu poate decât să îi ajute să se menţină în top.

Pentru CR-V, gama motorizărilor este restrânsă: un motor pe benzină de doi litri şi 150 CP şi deja reputatul common-rail diesel de 2,2 litri şi 140 CP. Dacă luăm în considerare diferenţa de numai 0,1 secunde pentru demarajul 0-100 km/h în favoarea variantei pe benzină, este clar cam care vor fi preferinţele europenilor. Singurele avantaje al variantei pe benzină rămân posibilitatea cuplării cu o cutie de viteze automată şi, eventual, muzicalitatea specifică unui V-Tec Honda.

Indiferent de motorizare, tracţiunea va fi aceeaşi ca până acum: pe roţile din faţă, cu posibilitatea transferării cuplului motor spre puntea spate în proporţie de 100% atunci când situaţia o cere. Sistemul nu este o noutate în sine, fiind regăsit şi pe generaţiile anterioare sau în cazul concurenţei, însă a primit câteva îmbunătăţiri, pentru scăderea timpului de reacţie la sesizarea pierderii aderenţei – de exemplu o nouă pompă dublă, cuplată la o camă unidirecţională, cu un răspuns mai rapid şi care contribuie la o mai bună tracţiune în curbele rapide. Trenul de rulare, dominat de roţile de 17”, se bazează pe un sistem de suspensii independente astfel setate încât să rivalizeze cu a X3-ului bavarez, după cum promit niponii.

Nivelul echipării este nu doar bogat, CR-V având certe calităţi premium datorită echipamentelor propuse opţional. Dintre acestea, menţionăm farurile adaptive, AAC (Adaptive Cruise Control – sistem tip radar, care variază viteza maşinii în funcţie de vehiculul din faţă) sau CMBS (Collision Mitigation Brake System – avertizează şoferul asupra unei situaţii care implică frânarea şi pregăteşte sistemele automobilului pentru eventualitatea unui impact). Preţurile noului Honda CR-V vor fi relativ abordabile pentru clasa maşinii, începând de la 30.000 euro în Europa.

Aşa cum clasa
compactă a primit apelativul „clasa Golf”, la fel SUV-urile
compacte ar putea fi încadrate în „clasa RAV-4”. Numai că Toyota se
pare că va preda ştafeta celor de la Honda, cu al lor CR-V, ajuns
deja la a treia generaţie.

Este
adevărat, şi în cazul lui RAV-4 tot de a treia generaţie vorbim,
numai că aceasta este mai matură şi mai serioasă decât precedenta,
ale cărei atuuri (spirit fun, design tineresc şi dinamică bună) le
regăsim acum pe noua Honda CR-V. Care, culmea, în loc să
„îmbătrânească” faţă de generaţiile anterioare, este mai tânără ca
niciodată.

Precedentele generaţii mizau pe un aspect cuminte, ba chiar
îndreptat spre gospodinele americane, care îşi iau copiii cu ele
când merg la cumpărături sau la părinţi. Cei de la Honda parcă s-au
gândit la momentul majoratului pentru acei copii, astfel că noul
CR-V este îndreptat, clar, spre o clientelă mai tânără şi mai
nonconformistă.

Nici
nu se putea altfel, mai ales după lansarea compactei OZN Civic,
care a furnizat unele componente şi subansamble noului SUV compact
Honda. Vizual, CR-V adoptă o parte frontală nervoasă, care poate
aduce a „rânjet” de satisfacţie în faţa concurenţei. Partea
laterală este dominată de bosajele roţilor şi nervura inferioară,
cam ca la un cunoscut X5, în timp ce suprafaţa vitrată descrie un
arc de cerc interesant, care ar trebui să inspire dinamism –
impresie variabilă, în funcţie de culoarea aleasă. În spate regăsim
aceleaşi stopuri pe verticală, încadrând un hayon cu o decupare
uriaşă şi care se „prelinge” pe spoilerul spate. Per total,
designul vine ca o declaraţie: noul CR-V este cel mai sportiv SUV
compact la ora actuală.

Interiorul continuă linia exteriorului, dar nu în stilul
futurist al lui Civic, ci relativ conservator. Bordul nu abundă în
comenzi şi butoane, formele rotunjite nu domină peisajul, iar
ergonomia şi lizibilitatea se potrivesc mai bine unei maşini cu
utilizare mixtă decât unei sportive cu pretenţii. Aşa încât doar
câteva detalii cromate te duc cu gândul la sportivitate. Restul
exprimă soliditate şi calitate. Şi mult spaţiu – maneta
schimbătorului a fost poziţionată pe consola centrală. De remarcat
originalitatea frânei de mână, dar nu ca poziţie (la precedenta
generaţie era o capcană pentru unghii!), ci mai mult ca aspect şi
manevrabilitate.

Un
aspect în care s-au făcut progrese reale este modularitatea
portbagajului. Bancheta permite destule poziţii intermediare, însă
cu adevărat nouă este posibilitatea fragmentării spaţiului pentru
bagaje printr-o tabletă reglabilă, cu diverse funcţiuni. Totuşi,
CR-V nu sparge tiparele clasei: doar un metru cub este valoarea
maximă a capacităţii portbagajului.

Citește și...


Comentarii
Inchide