Honda CR-Z Mugen RR - hot-hatch-ul hibrid pentru Japonia

După ce, la Goodwood Festival of Speed 2011, credeam că am văzut cel mai tare Honda CR-Z Mugen, iată că japonezii ne arată un model şi mai şi, căruia i-au adăugat logo-ul RR. Deocamdată, e doar pentru Japonia, dar s-ar putea să anunţe o sportivă foarte interesantă.

Honda CR-Z Mugen RR - hot-hatch-ul hibrid pentru Japonia Honda CR-Z Mugen RR - hot-hatch-ul hibrid pentru Japonia

Japonezii au un cult pentru modificarea la extrem a maşinilor mici, iar cel mai puternic model Honda CR-Z tunat de până acum ne-a fost oferit de specialistul HKS, care a mărit puterea sistemului de propulsie hibridă până la 326 CP. Însă cine vrea un CR-Z performant, dar care să poată fi utilizat zi de zi, trebuie să se îndrepte către Mugen, tunerul de casă al celor de la Honda.

Recent, a apărut versiunea de top Honda CR-Z Mugen, care, prin adoptarea unui compresor mecanic motorului de 1,5 litri, a reuşit să crească puterea totală de la 122 CP la 200 CP, alături de modificări estetice şi tehnice, menite a-i conferi maşinii atât un look mai sportiv, cât şi un comportament mult mai bun.

Ei bine, nu e destul. În Japonia, cei de la Mugen au dat publicităţii imagini cu o nouă versiune: Honda CR-Z Mugen RR. Doar imagini, detalii tehnice nefiind încă disponibile. Totuşi, conform surselor din interiorul companiei, aceste propuneri Mugen se pare că prefigurează, cu destul de mare acurateţe, viitoarea versiune Honda CR-Z Type-R, care ar trebui să debuteze la Salonul Auto Tokyo 2011.

Faţă de un CR-Z Mugen normal, bolidul RR arată mult mai agresiv, spoilerul frontal beneficiind de fante laterale mult mai mari, precum şi de un splitter generos dimensionat. Spatele maşinii este dominat atât de un difuzor am putea spune exagerat, cu două evacuări centrale, cât şi de eleronul racing de pe hayon sau de fantele laterale de sub stopuri.

Pragurile sunt mai late şi includ mici fante de aerisire pentru roţile spate, în timp ce aripile sunt evazate (mai ales cele din faţă) pentru a face loc unui set de roţi mai mari şi mai late, cu jante negre de 19 inch. Interiorul este şi el puternic particularizat, cu scaune sport îmbrăcate în piele şi Alcantara sau inserţii cu look de fibră de carbon.

În privinţa modificărilor tehnice, nu există încă date oficiale, dar suntem siguri că Honda CR-Z Mugen RR depăşeşte pragul de 200 CP. Ceea ce anunţă o versiune Type-R extrem de tentantă pentru lumea maşinilor sport hubride, dar şi un potenţial rival pentru viitorul Civic Type-R.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.