Hyundai i30

Autor: Andrei Nan acum 12 ani Prezentari

Pentru prima dată în istoria Hyundai este folosit un nume alfanumeric pentru un model. Simbolistica numelui noului model corean este următoarea: "i" vine de la „inspiration”, iar "30" reprezintă clasa în care se încadrează modelul, deci clasa compactă, urmând a fi adăugate alte sufixe în funcţie de tipul de caroserie. De exemplu, varianta break, care va fi lansată în premieră mondială la Frankfurt, va fi denumită i30 CW (station wagon / estate).

Cu un design gândit şi dezvoltat special pentru piaţa europeană, noul Hyundai doreşte să atace marile forţe ale clasei din această piaţă, cum ar fi Volkswagen Golf, Renault Megane sau Ford Focus. Bazat pe platforma tehnică al lui Kia c’eed, noul model Hyundai are toate atuurile pentru reuşită, date fiind aprecierile pozitive înregistrate la adresa surorii gemene Kia.

Partea frontală aduce o lumină neutră asupra lui i30, aceasta fiind rezultată din formele rotunde, blânde şi bine conturate, în contrast cu forma agresivă a grilei radiatorului cu dimensiuni mai mult decât generoase. Profilul lui i30 este dominat de un ampatament mare, care sugerează un spaţiu interior suficient de generos pentru a se ridica la standardele europenilor în materie de confort şi spaţiu. Per ansamblu, imaginea modelului sugearează eleganţă şi un stil sportiv non-agresiv, conferind o nouă indentitate firmei coreene.

Habitaclul este gândit pentru şi în jurul şoferului, ergonomia şi calitatea materialor ridicându-se la cerinţele clientelei europene. Volan multifuncţional şi reglabil pe două direcţii, cruise control, geamuri acţionate electric, scaune cu un profil sportiv – sunt doar câteva elemete ale interiorului care indică atenţia deosebită dată confortului şi ergonomiei. Nici pasagerii nu sunt lăsaţi mai prejos, dimensiunile maşinii oferind un spaţiu generos celor trei aflaţi pe banchetă. Mai mult decât atât, cei 340 de litri ai portbagajului, cu bancheta nerabatată, sunt suficienţi pentru a depozita bagajele tuturor din maşină. Capitolul securitate este acoperit de airbagurile frontale, laterale şi cele cortină, precum şi de tetierele active, iar, în ceea ce priveşte securitatea activă, i30 este echipat cu sisteme de control al stabilităţii şi al tracţiunii.

Hyundai propune pentru viitorii săi clienţi trei motorizări pe benzină şi trei diesel. Astfel, oferta de motoare pe benzină este formată din: 1,4 litri şi 109 CP, 1,6 litri şi 122 CP şi varianta de top de 2,0 litri, care dezvoltă 143 CP. Pentru cei care preferă motoarele diesel, i30 dispune de două motoare de 1,6 litri common-rail, care dezvoltă 90 CP, respectiv 115 CP şi un propulsor de 2,0 litri, puterea maximă a acstuia fiind de 138 CP. Toate motorizările pot fi cuplate fie la o cutie manuală cu cinci ztrepte (şase în cazul motorului diesel de 2,0 litri), fie la o cutie automată cu patru trepte.

Dacă firma coreană va păstra garanţia pe care Kia o acordă surorii gemene c’eed, atunci succesul lui i30 va fi asigurat cu atât mai mult, ţinând cont de atuurile pe care mizează: design, confort, calitate şi o gamă suficient de largă a motorizărilor. Deocamdată nu a fost comunicată data de lansare a acestui model pe piaţa noastră.



Comentarii
Inchide