Jeep Compass - facelift 2011

Jeep Compass este reprezentantul americanilor în segmentul SUV-urilor compacte, însă, până acum, nu s-a bucurat de un succes prea mare. Poate versiunea facelift va reuşi să îndrepte acest neajuns.

Jeep Compass - facelift 2011 Jeep Compass - facelift 2011

Despre Jeep, toată lumea ştie că e cea mai cunoscută marcă americană de maşini de teren - unele dedicate offroadului, precum Wrangler, altele dedicate celor care vor lux, cum e Grand Cherokee.

Jeep Compass are parte de un facelift a la Grand Cherokee in 2011

Totuşi, evoluţia foarte rapidă a domeniului SUV-urilor, mai ales a celor compacte, i-a făcut pe americani să tatoneze şi ei acest domeniu. Răspunsul lor se numeşte Jeep Compass, iar acum, după 4 ani de la lansare, a venit timpul unui facelift.

Un facelift care îi conferă lui Compass un look mult mai matur, foarte apropiat de Jeep Grand Cherokee. Grila masivă este acum mai luxoasă, iar farurile nu mai sunt rotunde, ci rectangulare, per total fiind destul de uşor să confunzi noul Compass cu un Grand Cherokee.

Desi, in rest, modificarile caroseriei sunt minime, aspectul lui Jeep Compass parte foarte evoluat

În rest, însă, forma caroseriei rămâne neschimbată, cu aripi proeminente, clanţa uşii spate integrată în montant şi stopuri cu o formă simplistă. Totuşi, spoilerul spate încearcă acum să aducă un iz de lux, nemaifiind vopsit într-un argintiu discutabil, ci beneficiind de o baghetă cromată.

Per total, deşi modificările nu sunt aşa de mari cum s-ar putea crede, efectul lor este considerabil, distanţarea faţă de versiunea precedentă fiind una foarte mare. Un lucru foarte bun, deoarece Compass a suferit întotdeauna critici la adresa aspectului.

Interiorul lui Jeep Compass are un design schimbat, dar si o calitate mult mai buna

Interiorul maşinii pare şi el complet modificat, trecerea de la un stil mai spartan la unul mai sobru şi mai luxos fiind şi ea destul de mare. Un accent deosebit a fost pus pe creşterea calităţii materialelor, inginerii promiţându-le viitorilor clienţi că plasticele prea puţin agreabile sunt de domeniul trecutului.

Volanul arată acum mai sportiv, iar consola centrală abundă acum de elemente rotunjite (de exemplu gurile de aerisire, care nu mai sunt rectangulare). În versiunile superioare de echipare, instalaţia multimedia beneficiază de un touchscreen color sau un sistem audio premium Boston Acoustic.

Jeep Compass are un echipament standard bogat, dar si o lunga lista de optionale

Plasticele bordului sunt acum mult mai plăcute la atingere, iar tapiţeriile din habitaclu sunt de o calitate mult mai bună. În nivelurile superioare de echipare, pasagerii sunt gratulaţi cu o combinaţie coloristică atractivă, precum şi cu inserţii cromate, interiorul lui Compass facelift fiind acum la nivelul concurenţilor europeni şi japonezi.

Nivelurile de echipare sunt bogate raportat la preţuri, un Compass de bază fiind dotat standard cu un pachet complet de airbaguri, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, keyless entry, jante din aliaj uşor sau cruise control. Opţional, este oferit un inedit pachet All-Wheather Capability, care include pneuri 17" Goodyear de tipul all-terain, covoraşe speciale, cârlg de remorcare sau încălzire suplimentară a motorului.

Jeep Compass este oferit cu un pachet Freedom Drive II, dotat cu CVT si reductor

Dacă tot am ajuns la capitolul propulsoare, Jeep Compass facelift beneficiază, pentru piaţa nord-americană, de două motoare pe benzină: un 2,0 litri de 158 CP şi un 2,4 litri de 172 CP. Standard este oferită o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau una automată CVT2, care consumă cu până la 8% mai puţin faţă de o cutie automată cu 4 trepte, clasică.

Din punct de vedere tehnic, au fost upgradate suspensia, sistemul de frânare şi servodirecţia. Jeep Compass beneficiază şi de un sistem 4x4 revizuit: pe lângă versiunea cu tracţiune doar faţă, Jeep Compass facelift mai poate fi oferit cu două pachete tehnice: Freedom Drive I şi Freedom Drive II.

Jeep Compass este oferit, in USA, cu 2 motorizari pe benzina, cu 4 cilindri

Freedom Drive I beneficiază de tracţiune integrală permanentă, având control electronic, dar şi o funcţie de blocare a diferenţialului central electronic. Freedom Drive II Offroad Package vine în combinaţie cu transmisia automată cu variaţie continuă CVT, beneficiind şi de o funcţie reductor (similar sistemului Jeep Trail Rated).

Pentru a putea aborda terenuri ceva mai dificile, Freedom Drive II Offroad Package mai înseamnă şi o gardă la sol mai mare cu un inch, scuturi faţă/spate, roată de rezervă de dimensiuni normale sau faruri de ceaţă.

Jeep Compass va putea fi cumparat in USA chiar din aceasta luna

Noul Jeep Compass facelift urmează a junge în showroomurile Jeep din USA chiar din această lună, creşterea de preţ fiind anunţată ca una convenabilă, atât raportat la ce oferă maşina, cât şi faţă de concurenţă.

Deocamdată, nu ştim nimic despre planurile de comercializare ale lui Jeep Compass facelift în Europa. Însă nu ar fi de mirare ca, pe Bătrânul Continent, acest model să vină ca un model Lancia sau Fiat. Speculaţii care rămân să fie confirmate cel mai probabil la Salonul Auto Geneva 2011.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.