Jeep Grand Cherokee 2011

Jeep Grand Cherokee merge mai departe, dar nu mai este un produs 100% american, ci este copilul dintre Chrysler şi Mercedes Benz conceput pe vremea când cei doi nu divorţaseră.

Jeep Grand Cherokee 2011Deşi Daimler şi Chrysler şi-au spus la revedere de ceva vreme, noul Jeep Grand Cherokee va fi un fel de Mercedes ML cu o altă pană de indian. Ceea ce dovedeşte că acest proiect a fost demarat cu mult timp înainte de schisma celor doi parteneri. Acest lucru nu poate fi însă decât unul bun pentru SUV-ul american, fiind probabil mai adaptat la rigurozităţile europene. De asemenea, acest model este mai spaţios, dar şi mai mare la exterior. Ampatamentul a crescut cu 13 cm, creştere ce se reflectă într-un plus de 4,5 cm la lungimea totală. În lăţime creşterea totală este de 7,6 centimetri ceea ce înseamă că noul Jeep Grand Cherokee este cu adevărat grand.

Ca design, noul Jeep Grand Cherokee păstrează linia generaţiei pe care o înlocuieşte, dar reuşeşte să aducă un suflu nou necesar. Partea frontală este caracterizată de blocuri optice, mai mici şi mai agresive, dar totuşi mai elegante. Bosajele sunt mai ample inspirând forţă, iar în partea posterioară blocurile optice se prelungesc pe hayon. În intterior aerul spartan este înlocuit de un mediu mai elegant, cu o consolă mai puţin pătrăţoasă şi un volan mult mai sportiv, decât "butucănosul" covrig de pe actuala generaţie.

Cândva un model de referinţă în off-road, Grand Cherokee a trecut în ultima vreme printr-un proces de domesticizare, dar Chrysler spune că viitoarea generaţie va fi compromisul ideal între abilităţile tot-teren şi atragerea unui public generalist, care apreciază mai degrabă confortul pe şosea. Noua structură torsională a caroseriei este mai fermă cu 146% decât la vechea generaţie, spun responsabilii de produs de la Jeep. Suspensia este acum independentă pe cele două punţi ceea ce aduce un plus de manevrabilitate. Ca opţional va exista şi suspensia pneumatică Quadra-lift, care oferă cinci nivele de elevaţie, pe cel mai înalt, garda la sol fiind de aproape 35 de centimetri.

În materie de tracţiune 4x4 acest model oferă trei soluţii Quadra-Trac I, integrală permanent, controlată doar de creierul electronic, Quadra Trac II, cu cutie de transfer manuală şi posibilitatea direcţionării cuplului de până la 100% către una dintre punţi. Ultimul sistem, Quadra-Drive, beneficiază de un diferenţial electronic pentru puntea spate ce detectează ruperile de aderenţă şi direcţionează puterea pe roata de bază.

Sub capotă. pentru piaţa americană se anunţă două motoare. Un 3.6-litri Pentastar V6 ce produce 280 CP şi un cuplu de 353 Nm şi un 5.7-litri HEMI V8 cu 360 CP şi cuplu de 520 Nm. Pentru Europa vor fi disponibile şi motoare diesel, dar nu se cunosc încă date despre cilindree sau puteri.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.