Lamborghini Reventon

Există oameni care îşi dedică întreaga viaţă atingerii perfecţiunii, pentru ca în final, uneori, totul să se rezume la o simplă reglare de conturi “la colţul străzii”.

Lamborghini Reventon Lamborghini Reventon
Despre cei din Sant Agata sau consorţiul Panavia este evident că îşi propun zilnic să realizeze o performanţă mai bună decît în ziua anterioară, fie că este vorba despre automobilele Lamborghini, fie de avioanele militare de vînătoare Tornado. Deşi avem în faţă două tărîmuri ale ştiinţei pure, cîteodată lucrurile se pot rezuma la o simplă liniuţă pentru a afla care pe care.

De obicei, astfel de manifestări sînt spontane şi se consumă pe la cîte un semafor din suburbii, dar eticheta i-a obligat pe ingineri, tehnicieni şi piloţi să aleagă un teren de joacă mai elevat. Asta probabil şi din cauza faptului că era oarecum dificil să aducă un Tornado IDS, model aflat în dotarea forţelor armate italiene, pe stradă.

Lamborghini Reventon
Bolidul a luat prin surprindere lumea auto într-un moment în care aceasta aştepta de la producătorul italian un posibil concept în stare să prefigureze un SUV. Bazat pe LP640, Reventon poate fi considerat un model de sine stătător, pentru că are multe de oferit. Modificările la nivel estetic sînt foarte mari şi dau impresia că avem de a face cu un avion de vînătoare pe patru roţi. Stilul extrem de agresiv se datorează numeroaselor detalii aerodinamice angulare, inspirate şi din lumea aeronautică, şi din cea a Formulei 1.

Utilizarea excesivă a fibrei de carbon, atît pentru panourile caroseriei, cît şi pentru discurile ceramice de frînă sau chiar pentru jante, conduce la o masă scăzută pentru acest prădător exlusivist. Din punct de vedere tehnic, lucrurile nu au evoluat semnificativ: propulsorul dezvoltă acum 650 CP, cu 10 căluţi mai mult decît motorul lui Murcielago LP640. Modificările aduse îi permit bolidului să atingă 100 km/h cu start de pe loc în 3,4 secunde, iar viteza maximă este de 340 km/h.

Pentru a nu fi acuzaţi de lipsă de implicare, italienii au modificat radical şi cockpitul bolidului. Interiorul este garnisit cu piele Alcantara şi inserţii din carbon şi aluminiu, dar şi cu o inscripiţie mare, pe uşa şoferului, cu denumirea modelului: Reventon. Scaunele sport pot rivaliza cu cele dintr-un avion de vînătoare, dar nu oferă posibilitatea catapultării (un detaliu ce poate fi rezolvat la cererea unui miliardar excentric). Ceasurile clasice de bord au fost înlocuite cu afişaje electronice inspirate de cele specifice avioanelor de luptă. Reventon este primul automobil supersport care oferă în dotarea de serie şi un G-meter. Toate astea însă îşi au un preţ care nu este accesibil oricui. Italienii îşi evaluează creaţia la 1.000.000 de euro. Merită atît ea, cît şi faptul că este produsă în doar 20 de exemplare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.