Lotus Elise Club & Exige S

Autor: Alexandru Banu 11 nov. 2007 Prezentări

Deşi numele Elise poate da impresia că vorbim despre o maşină delicată, dedicată femeilor, adevărul este cu totul altul. Lotus Elise se numără printre cele mai eficace maşini supersport de pe piaţă, în ciuda motorizării cu cilindree redusă.

Noua ediţie specială "Sports Club" presupune adoptarea unui compresor mecanic Eaton pe motorul de numai 1,8 litri, ceea ce duce puterea la o valoare de 220 CP. Dacă luăm în calcul masa de numai 900 kg a maşinii, nu ne miră performanţele: 0-100 km/h în doar 4,6 secunde şi o viteză maximă de 240 km/h. Jantele speciale de 17" sunt încălţate cu pneuri high-performance Yokohama, de 225/45R17, iar, opţional, poate fi comandat un diferenţial autoblocant, pentru 1.600 euro în plus.

Maşina poate fi comandată cu două pachete. Varianta "Sport" se bazează pe suspensii racing Bilstein şi pe un sistem de control al tracţiunii, iar sistemul de ungere are două radiatoare de răcire. Nu lipsesc scaunele sport şi jantele forjate din aluminiu. Pachetul "Touring" mizează pe confort: tapiţerie din piele, ornamente din fibră de carbon, materiale fonoabsorbante şi faruri de ceaţă. Am putea spune că britanicii sunt destul de zgârciţi, dar, având în vedere preţul de bază de 50.000 euro şi destinaţia maşinii, vorbim practic de una dintre cele mai bune oferte pe piaţa maşinilor sport.

Exige este varianta mai "necivilizată" a lui Elise, fiind un coupe cu două locuri destinat strict pilotajului. Pentru 2008, poate fi comandat un pachet sport special, de aproximativ 4.000 euro, care presupune, în primul rând, adoptarea unui alt compresor. Acesta oferă, faţă de motorul lui Elise Sports Club, un plus de 23 CP şi de 15 Nm, puterea atingând 243 CP. Ceea ce înseamnă un demaraj mai bun cu 0,4 secunde şi o viteză maximă mai mare cu 5 km/h. Deşi nu pare interesant, consumul mediu rămâne la aceleaşi cote, în jurul valorii de 9,1 litri/100 km.

Exige S mai beneficiază de ambreiaj modificat, cu amortizor de şocuri, plus un sistem de frânare AP, cu etriere cu patru pistonaşe, discuri de 308 mm şi tubulaturi ranforsate. Însă opţiunea inedită, care va face deliciul piloţilor, este sistemul "Launch Control" (în combinaţie cu sistemul variabil de control al tracţiunii), care poate fi setat în 30 de moduri – de la un buton de pe volan poate fi preselectată valoarea turaţiei la care pilotul doreşte să cupleze ambreiajul, pentru un demaraj fulminant. Cu alte cuvinte, britanicii au găsit un răspuns rezonabil pentru "manetino"-ul Ferrari.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide