Mă numesc Sonic, nu Aveo!!!

America devine uşor un tărâm al maşinilor mici. Iar GM doreşte o felie cât mai consistentă din acest segment. Şi atacă cu Sonic, un model sub-compact în versiune hatch şi sedan.

Chevrolet Sonic, atât în versiunea hatch cu cinci uşi cât şi sedan cu patru uşi va fi prezentat astăzi la salonul de la Detroit. Publicul european a făcut cunoştinţă cu versiunea hatch, Aveo, la salonul de la Paris. La Detroit Chevrolet va prezenta în premieră mondială versiunea sedan. Versiunea hatch este aproape identică cu modelul european Aveo. Sedanul la nivelul designului are ceva din Cruze, cel puţin în ceea ce priveşte linia acoperişului.

Chevrolet pune accentul pe spaţiul oferit de noul model, dar şi pe motorizări, care sunt ceva mai virile decât oferă Ford pentru Fiesta, principalul rival al noului Sonic în America. Motorizarea de bază va fi un 1.8 litri aspirat care livrează 135 CP şi un cuplu motor de 167 Nm la 3.800 rpm. Este acelaşi propulsor care se regăseşte ca entry level şi pe nou lansatul Chevrolet Cruze în America.

Chevrotel în schimb pune accentul pe noul propulsor 1.4 Turbo care livrează 138 CP şi 200 Nm de la 1.850 rpm până la 4.900 rpm. Pentru piaţa americană noul Chevrolet sonic va putea fi comandat cu o cutie manuală cu cinci rapoarte sau una automată cu şase trepte. Versiunea europeană, Aveo sedan va fi prezentată la salonul de la Geneva.

Pentru Europa va fi disponibilă o gamă cuprinzătoare de motorizări care include motoare pe benzină cu patru cilindri şi motoare diesel, acestea încorporând cele mai recente tehnologii precum sincronizarea variabilă a supapelor, dublu sistem de distribuţie variabilă continuă a camelor şi sistemul de injecţie de carburant common rail pentru unităţile diesel. Gama motoarelor pe benzină este alcătuită din două versiuni de 1,2 litri (de 70 CP şi de 86 CP), o unitate de 1,4 litri (100 CP) şi una de 1,6 litri (115 CP).

Pentru prima dată, Aveo va fi disponibil cu două versiuni ale unui motor diesel de 1,3 litri (de 75 CP şi 95 CP ) care beneficiază şi de tehnologia Start/Stop. Prima transmisie automată cu 6 trepte de viteză marca Chevrolet disponibilă pentru un autovehicul de mici dimensiuni va fi oferită pe majoritatea pieţelor ca dotare opţională pentru Aveo 1.4 şi 1.6.

Transmisiile manuale au 5 sau 6 trepte de viteză, în funcţie de motorul ales. Chevrolet Aveo sedan va fi un concurent interesant pentru Dacia Logan. Va avea unele atuuri de partea sa, materiale superioare la interior, posibilitatea optării pentru o echipare mai bogată, rămâne de văzut care va fi diferenţa pe factură.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.