Mitsubishi Pajero

Mitsubishi a lansat la Paris cea de-a patra generaţie Pajero, un SUV iscusit în meşteşugul off-road, dar şi în călătoriile confortabile pe autostradă.

Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero
Legenda japoneză îşi întinde cariera pe parcursul a 24 de ani, perioad[ în care peste 2,5 milioane de exemplare au cutreierat drumurile a 170 de ţări. Câştigător a numeroase ediţii Paris-Dakar, Mitsubishi are grijă ca o mare parte din experienţa acumulată să se regăsească în noul model, profitând la maxim de avantajul mediatic adus de competiţia de anduranţă. Ca şi până acum, adaptabilitatea modelului la condiţiile de relief este subliniată chiar şi de schimbarea numelui în funcţie de ţara în care este vândut. Astfel, Pajero este comercializat în Spania sub numele Montero, iar în Marea Britanie este disponibil cu denumirea Shogun. Noul model este disponibil, precum generaţia precedentă, în două versiuni de caroserie: cu trei şi cinci uşi, în utimul caz fiind dotat cu şapte locuri.

La exterior, designul noului model este puţin schimbat faţă de a treia generaţie, putând fi confundat uşor cu un simplu facelift. Din fericire, schimbările sunt mai multe şi pornesc de la spoilerele modificate şi farurile cu o nouă formă şi se termină cu un nou suport pentru roata de rezervă. Acesta a fost coborât pentru o mai bună stabilitate, incluzând şi blocul optic pentru mersul pe timp de ceaţă. Oglinzile laterale beneficiază acum de un spot luminos pentru o mai bună vizibilitate în jurul portierelor. Noul model poate fi comandat şi cu o caroserie vopsita în două culori, adăugând o notă de originalitate în lumea SUV-urilor prezente pe piaţa europeană.

Interiorul complet schimbat este modern şi confortabil, şoferul fiind tratat regeşte. Ergonomia planşei de bord a fost atent studiată, butoanele mai intens folosite fiind de o mărime apreciabilă şi poziţionate în locuri accesibile. Ceasurile de bord situate în alveole separate dau chiar o notă sportivă, aspectul de off-road făcându-şi totusi imediat simţită prezenţa prin mânerele integrate în montantul faţă. Planşa de bord este împărţită în trei zone distincte: partea de sus unde sunt afişate toate informaţiile legate de sistemele din maşină, partea centrală unde sunt amplasate comenzile sistemului audio şi partea de jos ce înglobează comenzile sistemului de climatizare. Viitorii pasageri se vor bucura de odorizantul integrat, disponibil pentru eliminarea mirosului de ţigară şi a compuşilor organici volatili.
Opţional, Pajero poate fi comandat cu un sistem audio cu 12 difuzoare cuplat la un DVD-player cu ecran LCD de 9 inch. Siguranţa pasivă a fost îmbunătăţită, noul model având acum airbaguri frontale ce se deschid în două stagii, airbaguri laterele şi airbaguri cortină.

Şasiul cu suspensie independentă pe ambele punţi a fost păstrat împreună cu sistemul de tracţiune integrală Super Select 4WD II. Acesta beneficiază de patru moduri de funcţionare: 2H , in care puntea spate este motoare iar frecările şi pierderile de cuplu sunt reduse la minim, fiind ideal pentru mersul prin oraş în condiţii bune de vreme; 4H, modul standard de transmisie, fiind folosit în condiţiile de drum mai pretenţioase; 4Hlc blochează diferenţialul central pentru parcurgerea unor porţiuni cu zăpadă sau nisip; 4LLc se aseamănă cu modul anterior, diferenţa fiind păstrarea unui raport de transmisie scăzut prin folosirea unui reductor.
Opţional, se poate comanda un diferenţial blocabil spate, ce reuşeşte în combinaţie cu cel central şi cu reductorul să se descurce eroic în cele mai grele situaţii. Pentru prima dată, noul Pajero dispune de un sistem ce încălzeşte automat lichidul de transmisie, pentru a permite un timp scurt până la atingerea temperaturii optime de lucru la rece, reducând pierderile prin frecare. Momentan sunt disponibile două motorizări, din care una pe benzină de 3,8 litri, ce este cuplată la o cutie de viteze automată cu cinci trepte. Propulsorul diesel este nou şi are o cilindree de 3,2 litri, beneficiind de tehnologie common-rail.

Cu o tracţiune integrală eficientă şi un confort deosebit, noul Pajero este un minim necesar în curtea oricărui şofer ce se vrea rege al off-road-ului. Ca în cazul oricărui model nou, oficialii japonezi se declară optimişti, urmând ca vânzările ce au început în această toamnă să le confirme sau nu aşteptările.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.