Nissan GT-R

Autor: Silviu Draganescu acum 12 ani Prezentari

După numeroasele serii de dezvăluiri neoficiale, iată că astăzi a venit timpul ca Nissan să prezinte oficial noul GT-R, o maşină performantă, construită după principiul "ultimate hypercar, de care se poate bucura oricine, oriunde, oricând". Nissan a creat noul GT-R pentru o oferi o maşină capabilă să se descurce la fel de bine pe circuitul de la Nurburging, cât şi pe străzile ude ale unei metropole.

Pentru a-şi arăta suportul faţă de viitorii clienţi pasionaţi, Nissan îşi va speceliza mecanicii la Nissan High Performance Centers în Japonia şi va acorda gratuit o reglare a motorului si a trenului de rulare dupa primii 1000 de km şi, pe urmă , la fiecare 12 luni. Noul model beneficiază de Premium Midship package, o nouă platformă ce constă într-o aplicaţie în premieră a sistemului transaxial 4WD. Acesta constă în poziţionarea sistemului de transmisie în principal pe puntea din spate, realizându-se în acest mod o repartizare foarte eficientă a maselor.

Dar vedeta principală, vinovată pentru performanţa noului model, este motorul VR38, un V6 de 3,8 litri supraalimentat de două turbine, ceea ce se traduce într-o putere maximă de 480 CP la 6.400 rpm şi un cuplu maxim de 588 Nm, între 3.200 şi 5.200 rpm. Pentru punerea acestei puteri pe asfalt este responsabil sistemul de transmisie GR6, cu ambreiaj dublu şi padele de acţionare a treptelor, situate în spatele volanului. Nici la nivelul consumului GT-R nu stă rău, anunţând un consum mediu de numai 8,2 litri/100 km, ceea ce respectă normele japoneze U-LEV.

Suspensia este asigurată de un sistem Bilstein DampTronic, sistemul VDC-R (Vehicle Dynamic Control având trei moduri de funcţionare: Normal, Confort şi Race. Frânarea este esenţială pentru un hypercar, iar de acest lucru se ocupă un sistem ce poartă semnatura celor de la Brembo, compus din etrieri cu şase pistonaşe pe faţă şi patru pe spate. Cauciucurile Run-Flat, realizate în eclusivitate pentru noul GT-R, oferă în cazul unei pene o autonomie de până la 80 de km, în condiţiile în care şoferul nu va depaşi viteza de 80 km/h. În ceea ce priveşte performanţa acestora, noile pneuri au fost dezvoltate pentru o oferi un balans între comfort şi sportivitate, dar şi un nivel de aderenţă ridicat, chiar şi în cazul unei pene.

Dimensional, GT-R joacă în liga medie, cu o lungime de 4,65 metri şi o lăţime de 1,89 metri, ampatamentul fiind generos, de 2,78 metri. Generos dimensionate sunt şi ieşirile de eşapament, cu un diametru de 120 mm, dar şi greutatea este la cote relativ ridicate, în funcţie de versiune GT-R cântărind între 1.740 şi 1.960 kg la gol. Oricum, nivelul de echipare este extrem de bogat, japonezii având la dispoziţie cel mai avansat sistem de navigaţie CarWings, un sistem hifi Bose şi imensul ecran LCD, de pe care se pot comanda o sumedenie de funcţii, atât multimedia, cât şi relativ la setarea maşinii.

GT-R va fi disponibil începând cu 6 decembrie în Japonia, în trei versiuni, cu preţuri pornind de la 7,7 milioane yeni (48.000 euro), iar planurile sunt de a comercializa 200 de bucăţi pe lună, un număr destul de redus, dată fiind notorietatea maşinii.



Comentarii
Inchide