Noi informaţii despre viitoarea Dacia monovolum

Francezii de la Caradisiac au noi informaţii despre noua Dacia monovolum, care ar urma să apară pe piaţă în 2012.

Noi informaţii despre viitoarea Dacia monovolum Noi informaţii despre viitoarea Dacia monovolum

Faptul că urmează să apară un model Dacia monovolum nu mai este doar o ipoteză, ci chiar o promisiune oficială a şefilor de la Dacia. Se pare că un concept care va prefigura modelul de serie va fi prezentat la Salonul Auto Geneva 2011, iar monovolumul Dacia urmează să apară pe piaţă în cursul anului 2012.

Francezii de la Caradisiac au încercat să imagineze cum ar putea arăta noul model Dacia, prin prisma ultimelor informaţii. Dacă, la sfârşitul anului 2009, v-am prezentat viziunea Promotor.ro despre Dacia monovolum, iată că francezii au altă părere.

În principal, plasarea în gama grupului Renault a familistei Dacia nu trebuie să afecteze vânzările monovolumului Renault Grand Scenic. Ceea ce înseamnă un aspect mai utilitar, o tehnologie inferioară (platforma tehnică va fi realizată pe baza lui Logan 2) şi un nivel de echipare minimalist, fără prea multe dotări evoluate de confort.

Deşi, atât noi, cât şi alţii, am considerat că portierele din spate ale monovolumului Dacia ar trebui să fie culisante, pentru un caracter practic pronunţat, din informaţiile francezilor maşina va beneficia de o soluţie clasică de deschidere a uşilor din spate.

Nici forma de monovolum nu va fi specifică, deoarece va fi vorba, de fapt, de o maşină în două volume, după modelul lui Renault Kangoo. Însă familista Dacia va oferi trei rânduri de scaune standard, în spate fiind vorba de o banchetă, care va putea fi ocupată chiar şi de 3 copii (prin urmare, va fi posibil transportul a maximum 8 persoane).

Dacă Renault Scenic oferă o modularitate exceletă graţie scaunelor individuale, în cazul Daciei monovolum se va adopta soluţia mai ieftină a banchetelor fracţionabile, fără posibilitatea de a culisa. Totuşi, maşina promite o ergonomie şi un spaţiu interior mai generos decât o face versiunea cu 7 locuri a Daciei Logan MCV.

Motorizările pentru Dacia monovolum vor fi modeste: un 1,6 litri pe benzină, de 105 CP (care, pe unele pieţe, va putea fi alimentat şi cu bioetanol), precum şi dieselul 1.5 dCi, în două versiuni de putere, 90 CP şi 110 CP. Încă nu se ştie dacă maşina va putea fi echipată şi cu o cutie de viteze automată.

Preţul de bază vehiculat pentru piaţa franceză este de circa 14.000 euro, ceea ce înseamnă cu peste 7.000 euro mai puţin decât cel mai ieftin Renault Grand Scenic, dar şi cu 1.500 euro mai scump decât un Logan MCV cu 7 locuri, cea mai ieftină maşină cu şapte locuri de pe piaţă în acest moment.

Ceea ce ar însemna, în România, un preţ de plecare în jurul a 11.500-12.000 euro. O sumă foarte tentantă, dat fiind că vorbim de o maşină spaţioasă, care oferă până la 7 locuri şi care se prezintă ca un pachet acceptabil pentru cei cu familii numeroase.

Dacia monovolum se pare că va fi fabricată exclusiv la uzina Renault din Tanger (Maroc), deoarece fabrica românească de la Mioveni va lucra la foc continuu pentru asigurarea cererii mari pentru SUV-ul Dacia Duster.

Nu ştim dacă Dacia monovolum va fura din clienţii lui Renault Grand Scenic, dar grupul Renault va reuşi, astfel, să contracareze ameninţarea celei mai noi familiste cu 7 locuri de pe piaţă, Chevrolet Orlando, care vine cu o politică de preţuri extrem de tentantă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.