Noua Lada Granta - Logan-killer în Rusia

Ruşii lansează oficial noul model low-cost Lada Granta, care promite să rivalizeze foarte serios cu Logan-ul arhicunoscut. În condiţiile în care chiar foloseşte unele componente de la acesta...

Fabricantul rus de maşini Lada intră într-o nouă eră, după cum au afirmat oficialii companiei, o dată cu lansarea oficială a modelului low-cost Lada Granta, aşteptat cu nerăbdare de mulţi. O maşină ieftină de familie, care va juca în aceeaşi ligă cu Logan şi care promite să fie chiar mai de succes decât cunoscutul model de la noi.

Lada Granta aplica aceeasi reteta ca Loganul: design simplist, robustete si spatiu interior

Anunţat încă de anul trecut, modelul ruşilor este o evoluţie fantastică dacă ne raportăm la foarte cunoscuta Lada 2107, care nu era altceva decât un model Fiat 124 construit sub licenţă de câteva zeci de ani (deci foarte învechit tehnic şi moral). Reţeta folosită este aceeaşi din cazul Loganului: un design destul de simplist, care inspiră ieftin, dar şi robusteţe sau spaţiu interior generos.

Lada Granta are o lungime de 4,26 metri, o lăţime de 1,70 metri şi o înălţime de 1,50 metri, deci un gabarit foarte asemănător cu al Loganului. Totuşi, în ce priveşte ampatamentul maşina românească este avantajată, având o valoare de 2,63 metri, cu 16 cm mai bună decât cei 2,47 metri ai modelului rusesc.

Fata de Logan, portbagajul e mai mic, dar Lada Granta are spatarul rabatabil fractionat

Şi în ce priveşte capacitatea portbagajului modelul românesc stă mai bine cu 30 de litri, deoarece Lada Granta prezintă un volum util de 480 de litri. Totuşi, marele avantaj al maşinii ruşilor constă în posibilitatea de a rabata fracţionat spătarul banchetei, îmbunătăţind astfel modularitatea modelului.

La nivelul motorizărilor, Lada Granta se prezintă cu trei variante, toate pe benzină şi având capacităţi cilindrice de 1,6 litri. Versiunea cea mai slabă dezvoltă 80 CP, fiind urmată de una cu 90 CP, ambele fiind motoare cu 2 supape pe cilindru. Cel mai puternic este motorul de 1,6 litri cu 4 supape pe cilindru, având o putere maximă de 98 CP.

Lada Granta are in oferta trei versiuni de motorizare, toate avand 1,6 litri si fiind pe benzina

Pentru moment, o versiune diesel lipseşte din meniu, însă, având în vedere că Renault controlează deja firma Lada, nu este exclus ca în viitorul apropiat să fie adoptat dCi-ul de 1,5 litri. Cutia de viteze folosită pentru Lada Granta este una manuală cu 5 trepte, însă oficialii speră să ofere în curând, pentru cel mai puternic motor, şi o cutie automată cu 4 trepte.

În ce priveşte nivelul dotărilor, Lada Granta oferă pe lista de opţiuni senzori de parcare, conectivitate bluetooth sau scaune încălzite, adică mai mult decât oferă în acest moment Loganul. În condiţiile în care modelul de bază Lada Granta are un preţ de pornire de 220.000 ruble, faţă de 327.000 ruble Loganul în Rusia.

Prin urmare, pe piaţa rusească, Lada Granta are un preţ de pornire de circa 5.550 euro, în timp ce versiunea cu motorul de 98 CP porneşte de la circa 7.570 euro. Preţuri extrem de competitive, care promit să rămână atractive şi pe alte pieţe. Şi asta deoarece Lada Granta urmează să fie exportată în scurt timp, începând cu ţările din estul Europei.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.