Premiera  Noul Citroen C4 – detalii oficiale

Noul Citroen C4 este mai mare, oferă mai mult spaţiu interior pentru pasageri şi bagaje şi renunţă la elementele sale specifice în favoarea eleganţei. Iată, aşadar, primele imagini şi informaţii oficiale cu noul Citroen C4.

Citroen C4 a ajuns la a doua generaţie şi putem spune că, pentru un model atât de tânăr, s-a maturizat foarte mult într-un timp scurt.

Versiunea în 5 uşi nu mai are silueta neconvenţională construită sub forma unui arc de cerc, ci are o alură mult mai sobră, aproape ca a unui break. Comparaţia cu Audi A3 Sportback nu pare deloc exagerată văzând imaginile oficiale. Stilul este pur Citroen şi se încadrează foarte bine în noile creaţii ale mărcii pariziene, respectând destul de fidel liniile trasate de Citroen High Rider, conceptul prezentat la Geneva în avanpremiera modelului oficial.

Citroen C4 spate

Ca dimensiuni, acest model a crescut uşor, măsurând acum 4,33 metri în lungime, ceea ce îl plasează între Renault Megane şi Opel Astra. Dar cel mai potrivit rival, prin prisma dimensiunilor, se pare că va fi noul Ford Focus, care are cam aceeaşi lungime.

În schimb noul Citroen C4 se impune la un alt capitol, pentru cei care vor un hatchback familist aşa cum se anunţă noua compactă franţuzească. Şi anume capacitatea portbagajului: cei 408 litri sunt un salt mare de la volumul de 320 litri ai precedentei generaţii. Această valoare este mai mare decât a tuturor rivalelor europene, dar nu se poate compara cu liderul detaşat al clasei, Honda Civic şi ai săi 485 litri.

Marea metamorfoză se întâmplă, însă, la interior: adio volanul cu butuc fix şi tahometru amplasat deasupra consolei centrale. Acum, noul Citroen C4 mizează pe mai mult rafinament şi ceva mai mult spirit convenţional.

Nu lipsesc micile delicii artistice, cum ar fi prizele de aerisire cu o formă mai puţin obişnuită şi ceasurile de bord, care combină analogul cu digitalul (ca în cazul lui Megane 3). În plus, consola de bord este mai bine profilată în jurul şoferului şi nu mai are aerul acela impersonal al precedentei generaţii.

Totuşi, în materie de ergonomie, noul C4 a moştenit unul din neajunsurile fratelui mai mare Citroen C5, adică aglomerarea excesivă a consolei centrale şi butonaşele foarte mici de pe volan. Critici care rămân de verificat în practică.

Citroen C4 interior

Caracterul high-tech al maşinii este exprimat şi prin numeroasele personalizări ce pot fi operate pentru a configura viaţa la bord. Se poate personaliza chiar culoarea iluminării ceasurilor de bord şi se pot seta tonuri polifonice la semnalele de avertizare.

Nu vă miraţi, chiar este nevoie de aşa ceva, pentru că noul C4 are multe sisteme de asistenţă: amintim aici sistemul de asistare la rularea pe bandă, cel de monitorizare a unghiului mort şi chiar eTouch, un sistem care "citeşte" stilul de condus al şoferului şi oferă indicaţii pentru o rulare cât mai economică. Tot în sprijinul şoferului, pentru a avea starea de spirit potrivită unui condus economic, vin şi scaunele cu dispozitiv de masaj (opţional).

În materie de motorizări, acest model nu se anunţă foarte sportiv, lăsând această trăsătură viitorului frate Citroen DS4. Propulsoarele pe benzină sunt în număr de trei: 1.4 VTi de 95 CP cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, 1.6 VTi de 120 CP cu transmisie manuală cu 5 rapoarte sau automată cu 4 rapoarte şi 1.6 THP de 155 CP, care vine doar cu o cutie robotizată cu 6 trepte. Pentru amatorii de Diesel Citroen propune cunoscutele 1.6 HDI de 90 CP, de 110 sau de 150 CP.

Citroen C4 e-HDI va avea emisii CO2 de 99 g/km

Marea noutate o reprezintă sistemul hibrid e-HDI, pus în premieră pe un model de serie Citroen. Acesta va fi format din motorul 1.6 HDI şi un motoraş electric alimentat din energia dispersată în timpul frânării, agregatul urmând să dezvolte 110 CP, dar cu preţul unor emisii de doar 109 g/km. Va exista şi o versiune e-HDI 90, care va fi primul Citroen care va coborî sub pragul de 100 g/km în materie de emisii CO2, lăudându-se mai exact cu 99 g/km.

Noul Citroen C4 va fi oficial prezentat la Salonul de la Paris 2010, urmând să debuteze pe şoselele europene în luna octombrie. În România, noua generaţie Citroen C4 nu va fi disponibil mai devreme de anul 2011, iar preţurile se pare că nu vor fi cu mult mai mari decât ale actualei generaţii.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.