Noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG - informaţii oficiale

Mercedes-Benz a mai spulberat un mister, a prezentat primele date şi imagini ale celei mai puternice versiuni SLK. Aşadar încă un roadster ce poartă semnătura AMG cu un V8 de 5,5 litri sub capotă.

Mercedes-Benz SLK 55 AMG este cel mai puternic SLK din toate timpurile. Pe undeva firesc, chiar dacă tendinţa în rândul constructorilor, la nivel mondial, este de reducere a cilindreelor, de a pune accent pe reducere a emisiilor poluante. Asta nu îi împiedică pe cei de la Mercedes-Benz să pună sub capota lui SLK 55 AMG un V8 de 5.461 cmc care dezvoltă 422 CP şi 540 Nm. Din punct de vedere estetic SLK 55 AMG nu putem spune că surprinde. Tratamentul specific AMG atât din punct de vedere aerodinamic cât şi vizual. Germanii recunosc faptul că modificările estetice au fost inspirate de linia lui SLS AMG. Spoilerul faţă are o linie mai agresivă, prizele de aer au fost mărite şi încorporează şi luminile de rulare pe timp de zi. Grila radiatorului a crescutîn dimensiuni, ea fiind cea care a fost desenată după chipul şi asemănarea celei de la SLS AMG.

Evident sigla Mercedes-Benz amplasată în mijlocul grilei a crescut puţin în dimensiuni. Probabil pentru a fi recunoscut modelul mai uşor în oglinda retrovizoare de la distanţă mai mare. Tot de inspiraţie SLS AMG pot fi considerate şi fantele de ventilaţie de pe aripile faţă, dar şi un tribut adus legendarului 300 SL Roadster din anii 1950. Spoilerul spate încorporează un difuzor cu trei aripioare pentru stabilizare, difuzor care este încadrat de evacuarile duble cromate. Pe capacul porbagajului a fost montat un eleron discret, vopsit în culoarea caroseriei, care îşi aduce şi el aportul la creşterea apăsării pe puntea spate. Pentru interior, evident aceiaşi sursă de inspiraţie - SLS AMG.

Trecând peste designul planşei de bord, dar dacă ne aruncăm privirea asupra gurilor de ventilaţie, acest lucru este evident. Echipamentul de serie pentru SLK 55 AMG este destul de generos în ceea ce priveşte interiorul, dar accentul este pus pe calitatea materialelor şi asamblare. Adevăratele delicatese în schimb se găsesc pe lista de opţionale, aici ne referim la tapiţerie Nappa realizată manual, la sistemul AIRSCARF pentru încălzirea zonei gâtului, acoperişul panoramic MAGIC SKY CONTROL. Pentru o individualizare mai puternică, Mercedes-Benz îşi invită clienţi în secţiunea AMG Performance Studio.

Dar să revenim la performanţele lui SLK 55 AMG. Cei de la Mercedes-Benz sunt extrem de mândri de performanţele propulsorului. În primul rând gradul de emisii a scăzut cu aproximativ 30% raportat la vechea generaţie. SLK 55 AMG se laudă cu emisii de 195 grame CO2/ km. Iară o performanţă remarcabilă este valoarea consumului mediu anunţat - 8,4 litri pentru un propulsor V8 de 5,5 litri. Acest lucru a fost posibil prin adoptarea tehnologiei AMG Cylinder Management. Sistemul este dezvoltat de AMG şi permite tăierea alimentării cilindrilor 2,3,5 şi 8 atunci când este cazul. AMG Cylinder Management este activ în modul "C" - Controlled Efficiency şi lucrează de la 800 rpm până la 3.600 rpm. Şoferul este informat de faptul că propulsorul lucrează în 4 sau 8 cilindri. În cazul în care alimentarea este tăiată la cei patru cilindri, mai este disponibil un cuplu motor de 230 Nm. Procesul de activare durează 30 milisecunde. Sistemul este insiprat de cel instalat pe propulsorul V8 de 750 CP din Formula 1. În F1 sistemul poate tăia alimentarea a doi sau patru cilindri în cazul rulării pe viraje de viteză redusă, când se rulează în spatele Safety Car-ului sau la intrarea la boxe. În altă ordine de idei, propulsorul V8, chiar dacă este o figură cunoscută, reprezintă o evoluţie majoră.

Propulsorul aspirat a păstrat identică cilindreea, alezajul şi cursa, distanţa dintre cilindri, sistemul start/ stop, şi sistemul de injecţie directă. Evoluţia este reprezentată de reproziţionarea conductelor de admisie, redesenarea capetelor de cilindri, sistemul de distribuţie, un arbore cotit optimizat şi sitem de lubrifiere. Rata de compresie a propulsorului este de 12,6:1, ceea ce a permis o zonă roşie care începe la 7.000 rpm. Puterea propulsorului este trimisă către puntea spate prin intermediul cutiei de viteze automate cu şapte trepte AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Aşadar cei 422 CP livraţi la 6.800 rpm şi cuplul motor de 540 Nm obţinuţi la 4.500 rpm permit noului SLK 55 AMG o viteză maximă limitată electronic de 250 km/h şi un sprint de la 0-100 km/h în 4,6 secunde. Au fost communicate doar preţurile pentru Germania. SLK 55 AMG porneşte de la 72.590 euro (inclusiv TVA-ul de 19% din Germania). SLK 55 AMG "Edition 1! - 85.520 euro, iar pentru pachetul AMG Handling se plăteşte în Germania 4.641 euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.