Noul Mini Cooper Coupe - toate datele oficiale

Un nou membru al familiei Mini debutează pe scena auto, înaintea premierei mondiale de la Salonul Auto Frankfurt 2011: Mini Cooper Coupe. Iată toate imaginile şi detaliile oficiale.

Noul Mini Coupe a fost deja prefigurat de conceptul cu acelaşi nume, de la Salonul Auto Frankfurt 2009, unde a fost acompaniat de versiunea Mini Roadster - care urmează să apară pe piaţă ceva mai târziu. Practic, noul Mini Cooper Coupe este pentru fanii Mini, care vor o maşină mai puţin practică, dar mult mai dedicată condusului.

Noul Mini Cooper Coupe preia ADN-ul familiei Mini Cooper in partea frontala

Ca aspect exterior, diferenţele faţă de conceptul de acum doi ani sunt minime. Partea frontală este specifică gamei Mini Cooper, însă alura nu mai este de maşină de oraş, ci de mică sportivă. Partea din spate plonjează destul de mult, iar suprafaţa vitrată este foarte redusă.

Acoperişul are o culoare diferită de a restului caroseriei, dar şi o formă care "muşcă" mult din partea laterală, contribuind la senzaţia de maşină extrem de compactă. Spatele păstrează multe din look-ul unui Mini obişnuit, dar, deasupra centurii mediane, lucrurile se schimbă radical.

Caroseria lui Mini Cooper Coupe este in trei volume, avand detalii interesante

Teoretic, despre Mini Cooper Coupe am putea spune că e un fel de maşinuţă în trei volume, dar adevărul este că luneta e legată de capota porbagajului, astfel încât maşina beneficiază de un hayon, care asigură o deschidere generoasă a portbagajului. În plus, maşina beneficiază atât de un eleron în partea superioară a lunetei, precum şi de o mică aripă deportantă în capota portbagajului (aripă care iese automat la viteze de peste 80 km/h).

Interiorul lui Mini Cooper Coupe are aceeasi plansa de bord cu a unui Mini Cooper, dar beneficiaza de numai doua locuri

Interiorul lui Mini Cooper Coupe este conceput pentru... egoişti: adică nu beneficiază decât de două locuri, ceea ce îl recomandă drept un mic coupe sportiv veritabil. Planşa de bord şi accesoriile sunt aceleaşi de la un Mini Cooper convenţional, dar echipamentul standard este mai bogat, cu accent pe dotările sport (de exemplu scaunele profilate sau pedalierul din aluminiu). Nu lipseşte noul sistem de comunicare Mini Connected Drive.

Foarte interesante scobiturile din plafon, pentru capetele celor doi pasageri, ceea ce creează o impresie unică în conducere, după cum afirmă oficialii. Interesantă şi atenţia acordată spaţiilor de depozitare, pe lângă portbagajul normal fiind conceput şi un mic spaţiu în spatele scaunelor, pentru lucrurile mai mici (cum ar fi o geantă de damă sau o servietă).

In cazul lui Mini Cooper Coupe au fost folosite toate spatiile de depozitare

Din punct de vedere mecanic, Mini Cooper Coupe va beneficia de trei versiuni de putere ale motorului de 1,6 litri:

  • Cooper: 1,6 litri, 121 CP/6.000 rpm, 160 Nm/4.250 rpm, 0-100 km/h în 8,3 secunde, viteză maximă 204 km/h, consum mediu 5,4 litri/100 km, emisii CO2: 127 g/km
  • Cooper S: 1,6 litri twin-turbo şi injecţie directă, 181 CP/5.500 rpm, 240 Nm/1.600-5.000 rpm (cu funcţia overboost: 260 Nm/1.700-4.500 rpm), 0-100 km/h în 6,5 secunde, viteză maximă 228 km/h, consum mediu 5,8 litri/100 km, emisii CO2: 136 g/km
  • John Cooper Works: 1,6 litri twin-turbo şi injecţie directă, 208 CP/6.000 rpm, 260 Nm/1.850-5.600 rpm (cu funcţia overboost: 280 Nm/1.700-4.500 rpm), 0-100 km/h în 6,1 secunde, viteză maximă 240 km/h, consum mediu 7,1 litri/100 km, emisii CO2: 165 g/km

Mini Cooper Coupe este oferit in trei versiuni: 121 CP, 181 CP si 208 CP

Elementele şasiului au primit setări care să privilegieze caracterul sportiv. În primul rând, caroseria lui Mini Cooper Coupe este foarte rigidă, iar apoi suspensia are arcuri şi amortizoare mai tari, pentru a-i conferi maşinii o cât mai bună stabilitate, dar şi un caracter de kart.

Direcţia este electrică (Electric Power Steering), iar sistemul electronic de control al tracţiunii DTC beneficiază de funcţia EDLC (Electronic Differential Lock Control), care e standard pe versiunea de top Mini John Cooper Works. Tracţiunea fiind pe roţile faţă, raportul de mase este mai bun pe puntea faţă, pentru a asigura tracţiune optimă roţilor motoare.

Noul Mini Cooper Coupe urmează să fie inaugurat oficial la Salonul Auto Frankfurt 2011, urmând ca preţurile pentru piaţa europeană să fie comunicate tot atunci.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.