Noul Opel Astra, suflu nou în clasa compactă

Noua generaţie Opel Astra se remarcă fără discuţie în peisajul actual al clasei compacte, devenind o maşină cu o imagine mai impozantă şi răsfăţându-şi ocupanţii cu un interior mult evoluat.

Noul Opel Astra, suflu nou în clasa compactă Noul Opel Astra, suflu nou în clasa compactă

VEZI POZE CU NOUL OPEL ASTRA LA FRANKFURT 2009

Noul Opel Astra apare într-o conjunctură tensionată, după ce Magna a preluat Opel, tranzacţie care a generat multe tensiuni şi a necesitat multe luni până la anunţarea unei decizii finale.

Totuşi, mult mai important decât acest aspect este faptul că noua generaţie Opel Astra intră în vâltoarea celui mai disputat segment auto din Europa, şi anume clasa compactă. O clasă dominată de multe alte noutăţi. Să vedem care sunt competitorii noului Opel Astra în Europa.

  1. Alfa Romeo 147 - este pe final de carieră, iar noul Opel Astra rivalizează clar cu italianca la capitolul aspect exterior
  2. Audi A3 - a trecut printr-un recent facelift, dar se simte nevoia unei împrospătări de substanţă; face parte din categoria premium, însă noul Astra are deja pretenţii serioase în acest sens
  3. BMW Seria 1 - sportivul bavarez rămâne etalonul în ce priveşte sportivitatea, prin motorizările performante şi transmiterea puterii pe puntea spate; Astra nu poate emite pretenţii mai mari în acest domeniu, dar nici nu îşi propune să "fure" din clienţii lui Seria 1
  4. Citroen C4 - compacta franceză a trecut deja printr-un facelift şi mai are cel mult doi ani de stat pe piaţă; ca design şi interior se situează sub noul Astra, principalele argumente rămânând preţurile şi motorizările HDi
  5. Fiat Bravo - acest model este, de fapt, foarte îndeaproape înrudit cu noul Astra, din vremea când Fiat şi General Motors erau parteneri; va fi unul din principalii competitori ai noului Astra
  6. Ford Focus - este deja un model pe final de carieră, însă rămâne în topul compactelor cu cea mai bună ţinută de drum; până la apariţia celei de-a treia generaţii Focus, noul Astra nu îşi face probleme în privinţa rivalului de la Ford
  7. Honda Civic - compacta japoneză extravagantă mizează pe clienţii mai pretenţioşi şi, în general, tineri; noul Astra va fi o propunere mai avantajoasă ca bani, cel mai probabil
  8. Hyundai i30 - este o compactă corectă, destinată clienţilor mai pragmatici; faţă de Astra va avea ca avantaj raportul preţ/echipare, însă este sub nivelul maşinii Opel la celelalte capitole
  9. KIA Cee'd - vine cu un facelift chiar în acelaşi timp cu lansarea noului Opel Astra la Frankfurt 2009; i se aplică aceleaşi lucruri ca omologului Hyundai i30, atâta doar că şi-a câştigat o reputaţie mai mare decât fratele coreean; va fi un competitor redutabil pentru Astra în faţa clienţilor care pun accentul pe buget
  10. Lancia Delta - modelul italian este unul destul de exclusivist, fiind bazat tehnic pe Fiat Bravo (deci putem spune că are o legătură destul de apropiată tehnic cu noul Astra); cel probabil nu va ajunge să intre pe lista clienţilor de Astra
  11. Mazda3 - noua generaţie a compactei japoneze se bazează tehnic pe Ford Focus, deci mizează pe un caracter dinamic pronunţat; faţă de Focus, Mazda3 este mult evoluată ca aspect, fiind un rival serios pentru Astra din acest punct de vedere, minusul japonezei ţinând de reputaţia mult mai redusă, dar în continuă creştere
  12. Mitsubishi Lancer - versiunea Sportback a japonezei nu este la fel de reuşită ca versiunea sedan, astfel că noul Astra îşi face prea puţine griji din direcţia lui Lancer
  13. Nissan Tiida - faţă de Astra, Tiida păleşte în ce priveşte aspectul, atât exterior, cât şi interior; rămâne o alegere pentru cei pragmatici, dar e clar că nu îi va pune beţe în roate noului model Opel
  14. Peugeot 308 - francezii mizează, ca de obicei, pe stil, iar 308 are cu ce se lăuda în faţa lui Astra; la interior, însă, este depăşit de noul model german; va fi o luptă interesantă între aceste două modele
  15. Renault Megane - a treia generaţie a compactei franceze Megane este, la fel ca noul Astra, o maşină evoluată, împrumutând multe caracteristici de la modelul de clasă superioară, Renault Laguna; va fi unul dintre cei mai importanţi adversari ai lui Opel Astra, mizând şi pe un raport preţ/dotări excelent
  16. Seat Leon - stilistic, rămâne printre cele mai apreciate din clasa compactă, iar recentul facelift i-a adus puncte în plus în ce priveşte interiorul; tehnica de origine VW îi conferă încredere din partea clienţilor; în general, va fi un concurent serios pentru noul Opel Astra mai ales în ce priveşte publicul tânăr şi cel feminin
  17. Subaru Impreza - schimbarea politicii în ce priveşte compacta japoneză atârnă greu în privinţa succesului lui Impreza în Europa; va concura pe o nişă foarte restrânsă cu Opel Astra, nefiind un concurent important
  18. Toyota Auris - japonezii au renunţat la denumirea Corolla pentru hatchback, doar sedanul rămânând cu această titulatură, una dintre cele mai cunoscute şi apreciate în lumea auto; modelul japonez vine cu un stil mai reţinut şi se bazează pe renumele Toyota; va fi un concurent interesant pentru noul Astra, dar nu printre cei mai importanţi
  19. Volkswagen Golf - Golf 6 are ca principal atu notorietatea; este, de asemenea, o maşină foarte bine făcută, calitatea fiind printre caracteristicile principale; practic, obiectivul celor de la Opel este detronarea lui Golf din titulatura de "rege al clasei compacte"; stilul tineresc şi modern al lui Astra, precum şi o politică de preţuri mai mici, l-ar putea impune în scurt timp în faţa lui Golf, dar acest lucru rămâne unul dificil

După cum se vede, noul Opel Astra intră direct în bătălia de la vârf din clasa compactă, principalii concurenţi pe plan european urmând a fi VW Golf 6, Renault Megane 3 şi KIA c'eed facelift. Pe unele pieţe, un concurent neaşteptat ar putea fi şi actualul Opel Astra - vorbim de modelele pe stoc, care, cel mai probabil, vor beneficia de discounturi atractive o dată cu sosirea noului Astra pe piaţă.

Dar să vă spunem şi primele impresii de la faţa locului despre cum arată noul Opel Astra.

VEZI AICI TOATE PREMIERELE OPEL LA FRANKFURT 2009

VREI SĂ FII VEDETĂ CU OPEL? INTRĂ ACUM ÎN CONCURSUL NOSTRU!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.