O nouă maşină de oraş: Murray T25

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Prezentari

În sfârşit, Gordon Murray, cel care a creat şi celebrul
supercar
McLaren F1, a scos
versiunea de serie a microcarului Murray T25
. Este vorba
despre o maşină de oraş cu trei locuri, mai mică decât cunoscutul
smart ForTwo.

Lungimea lui Murray T25 este de numai 2,4 metri
(faţă de 2,7 metri la ForTwo), iar lăţimea are o valoare
incredibilă, de numai 1,3 metri, cu 26 cm mai puţin decât smart! Şi
ca înălţime, Murray T25 este mai scund, având 1,4 metri faţă de 1,5
metri smart-ul.

Maşina este şi foarte uşoară, cântărind 575 kg
(smart ForTwo are masa minimă de 820 kg), iar concepţia şasiului
este preluată din Formula 1, Murray T25 beneficiind de structură
tubulară din materiale compozite, care îi conferă maşinuţei un
înalt grad de rezistenţă la impact.

Murray T25 este mai mic decat smar ForTwo, avand 2,4 metri lungime si trei locuri

Motorul care propulsează microcarul britanic este un
trei cilindri de 660 cmc, cu 52 CP şi un cuplu maxim de 60
Nm
– ceva mai slab decât motorul de 999 cmc de pe smart
ForTwo 45 mhd (61 CP şi 89 Nm). Performanţele, însă, sunt suficient
de bune pentru un microcar de oraş: 0-100 km/h în 16,2 secunde
(deşi mai important ar fi demarajul 0-60 km/h) şi viteză maximă de
145 km/h.

Nici în ce priveşte consumul, Murray T25 nu dezamăgeşte:
3,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 86 g/km
, în
condiţiile în care vorbim despre un motor pe benzină, cuplat la o
cutie de viteze cu cinci trepte, fără ambreiaj.

Accesul în habitaclu se realizează prin intermediul unei singure
„portiere” – de fapt, partea din faţă a caroseriei se
rabate, permiţând celor trei pasageri
să ia loc pe
scaunele plasate unul în faţă central, două în spate lateral
(aceeaşi amenajare ca la supercarul McLaren F1).

În cazul în care călătoresc 3 persoane, nu există spaţiu pentru
bagaje. Dar, prin rabatarea scaunelor din spate, se obţin
până la 720 litri de spaţiu
, ceea ce este mai mult decât
suficient pentru necesităţile urbane ale unei persoane. În plus,
planşa de bord a lui Murray T25 este simplă şi ergonomică, însă are
şi o puternică tuşă de sportivitate, amintind clar de McLaren
F1.

Cockpitul lui Murray T25 aminteste de supercarul McLaren F1, fiind simplu si ergonomic

Pachetul de siguranţă al maşinii este la cote înalte,
nelipsind airbagul pentru şofer, ABS-ul sau chiar un sistem
de control al stabilităţii ESP
. De asemenea,
comportamentul rutier promite să fie foarte bun, datorită
suspensiilor independente pe ambele punţi, dar şi a razei de bracaj
excelente, de numai 6 metri.

Murray T25 este programat să intre în producţia de serie
în Anglia, peste doi ani
, iar procesul de fabricare va fi
unul original, denumit iStream, care va presupune o mare reducere a
costurilor, dar şi a spaţiului şi energiei necesare pentru
construcţia maşinilor.

Singura mare necunoscută rămâne, în momentul de faţă,
preţul lui Murray T25
, nefiind clar dacă microcarul
britanic va fi mai ieftin decât smart sau va fi o fiţă pentru cei
cu bani.



Comentarii
Inchide