O nouă maşină de oraş: Murray T25

Murray T25 este proiectată de creatorul celebrului supercar McLaren F1, are tot trei locuri, iar motorul este plasat în spate. Însă nu e un supercar, ci un rival pentru "gândacul" smart ForTwo.

O nouă maşină de oraş: Murray T25 O nouă maşină de oraş: Murray T25

În sfârşit, Gordon Murray, cel care a creat şi celebrul supercar McLaren F1, a scos versiunea de serie a microcarului Murray T25. Este vorba despre o maşină de oraş cu trei locuri, mai mică decât cunoscutul smart ForTwo.

Lungimea lui Murray T25 este de numai 2,4 metri (faţă de 2,7 metri la ForTwo), iar lăţimea are o valoare incredibilă, de numai 1,3 metri, cu 26 cm mai puţin decât smart! Şi ca înălţime, Murray T25 este mai scund, având 1,4 metri faţă de 1,5 metri smart-ul.

Maşina este şi foarte uşoară, cântărind 575 kg (smart ForTwo are masa minimă de 820 kg), iar concepţia şasiului este preluată din Formula 1, Murray T25 beneficiind de structură tubulară din materiale compozite, care îi conferă maşinuţei un înalt grad de rezistenţă la impact.

Murray T25 este mai mic decat smar ForTwo, avand 2,4 metri lungime si trei locuri

Motorul care propulsează microcarul britanic este un trei cilindri de 660 cmc, cu 52 CP şi un cuplu maxim de 60 Nm - ceva mai slab decât motorul de 999 cmc de pe smart ForTwo 45 mhd (61 CP şi 89 Nm). Performanţele, însă, sunt suficient de bune pentru un microcar de oraş: 0-100 km/h în 16,2 secunde (deşi mai important ar fi demarajul 0-60 km/h) şi viteză maximă de 145 km/h.

Nici în ce priveşte consumul, Murray T25 nu dezamăgeşte: 3,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 86 g/km, în condiţiile în care vorbim despre un motor pe benzină, cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte, fără ambreiaj.

Accesul în habitaclu se realizează prin intermediul unei singure "portiere" - de fapt, partea din faţă a caroseriei se rabate, permiţând celor trei pasageri să ia loc pe scaunele plasate unul în faţă central, două în spate lateral (aceeaşi amenajare ca la supercarul McLaren F1).

În cazul în care călătoresc 3 persoane, nu există spaţiu pentru bagaje. Dar, prin rabatarea scaunelor din spate, se obţin până la 720 litri de spaţiu, ceea ce este mai mult decât suficient pentru necesităţile urbane ale unei persoane. În plus, planşa de bord a lui Murray T25 este simplă şi ergonomică, însă are şi o puternică tuşă de sportivitate, amintind clar de McLaren F1.

Cockpitul lui Murray T25 aminteste de supercarul McLaren F1, fiind simplu si ergonomic

Pachetul de siguranţă al maşinii este la cote înalte, nelipsind airbagul pentru şofer, ABS-ul sau chiar un sistem de control al stabilităţii ESP. De asemenea, comportamentul rutier promite să fie foarte bun, datorită suspensiilor independente pe ambele punţi, dar şi a razei de bracaj excelente, de numai 6 metri.

Murray T25 este programat să intre în producţia de serie în Anglia, peste doi ani, iar procesul de fabricare va fi unul original, denumit iStream, care va presupune o mare reducere a costurilor, dar şi a spaţiului şi energiei necesare pentru construcţia maşinilor.

Singura mare necunoscută rămâne, în momentul de faţă, preţul lui Murray T25, nefiind clar dacă microcarul britanic va fi mai ieftin decât smart sau va fi o fiţă pentru cei cu bani.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.