Porsche 911 GT3 RS 4.0 - cea mai sportivă versiune 911

Chiar dacă versiunea cea mai puternică de Porsche 911 rămâne Carrera Turbo S (530 CP), noua ediţie specială Porsche 911 GT3 RS 4.0 devine cel mai sportiv 911 cu motor aspirat şi tracţiune spate. Iată toate detaliile şi imaginile oficiale.

Iată că zvonurile despre cel mai sălbatic 911 din actuala generaţie se adeveresc: germanii lansează oficial noul Porsche 911 GT3 RS 4.0, o bestie cu motor aspirat şi tracţiune pe puntea spate - de fapt, un model de circuit omologat pentru utilizare pe şosea.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 este cel mai puternic 911 cu motor aspirat si tractiune spate

Porsche 911 GT3 RS 4.0 va fi produs într-o ediţie limitată la doar 600 de exemplare, majoritatea dintre acestea urmând să devină, cel mai probabil, maşini de competiţie în diverse curse auto. De fapt, motorul acestei noi versiuni provine chiar de la modelul de curse Porsche 911 GT3 RSR, fiind vorba despre un boxer în 6 cilindri, cu o cilindree mărită la 3.996 cmc, o putere maximă de 500 CP/8.250 rpm (ceea ce înseamnă un raport de 125 CP/litru, adică excelent pentru un motor aspirat) şi un cuplu motor maxim de 460 Nm/5.750 rpm.

Cutia de viteze este, evident, manuală, având 6 trepte, primele cinci cu rapoarte cu 13% mai scurte decât în cazul versiunii normale 911 GT3, în timp ce timpul de schimbare a treptelor este şi el mai mic. Dacă viteza maximă rămâne aceeaşi ca la GT3 RS, de 310 km/h, demarajul 0-100 km/h este mai bun cu... 0,1 secunde, fiind acum de 3,9 secunde, în timp ce 200 km/h sunt atinşi în 12 secunde. Nu lipseşte un diferenţial cu alunecare limitată sau un sistem de tipul "launch control".

Porsche 911 GT3 RS 4.0 atinge 100 km/h in 3,9 secunde si prinde 310 km/h

Interesant, coeficientul aerodinamic al acestei ultime versiuni, 911 GT3 RS 4.0 este sensibil mai mare decât al lui GT3 RS (0,34 faţă de 0,33), accesoriile aerodinamice fiind gândite pentru a-i conferi maşinii o stabilitate cât mai bună pe traseele virajate. Imensul eleron reglabil este realizat din fibră de carbon şi aluminiu, iar micile deflectoare "flics" de pe lateralele spoilerului frontal sunt montate pentru prima dată pe un Porsche de serie.

Pentru o manevrabilitate şi mai bună, 911 GT3 RS 4.0 beneficiază şi de o cură de slăbire, nu foarte mare (economie de numai 10 kg), dar eficientă. Astfel, scaunele sunt din fibră de carbon, aripile şi capotele sunt şi ele din fibră de carbon, până şi covoraşele sunt dintr-un material plastic foarte uşor. Prin urmare, masa totală a lui Porsche 911 GT3 RS 4.0 este de 1.360 kg cu plinul făcut. Adică un raport masă/putere de 2,72 kg/CP.

Maşina este vopsită într-o nuanţă specială Carrera White, dar opţional pot fi alese şi alte culori. Preţul lui Porsche 911 GT3 RS 4.0 pe piaţa americană este de 185.000 USD, în timp ce, pentru piaţa europeană, se vehiculează un preţ de 200.000 euro, cu aproape 40.000 euro mai mult ca actualul Porsche 911 GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 va porni de la 200.000 euro si va fi produs in 600 de exemplare

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.