Porsche 911 GT3 RS 4.0 – cea mai sportivă versiune 911

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Prezentari

Iată că zvonurile despre cel mai sălbatic 911 din
actuala generaţie se adeveresc: germanii lansează oficial
noul Porsche 911 GT3 RS 4.0, o bestie cu motor aspirat şi tracţiune
pe puntea spate
– de fapt, un model de circuit omologat
pentru utilizare pe şosea.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 este cel mai puternic 911 cu motor aspirat si tractiune spate

Porsche 911 GT3 RS 4.0 va fi produs într-o ediţie
limitată la doar 600 de exemplare
, majoritatea dintre
acestea urmând să devină, cel mai probabil, maşini de competiţie în
diverse curse auto. De fapt, motorul acestei noi versiuni provine
chiar de la modelul de curse Porsche 911 GT3 RSR, fiind vorba despre un
boxer în 6 cilindri, cu o cilindree mărită la 3.996 cmc, o
putere maximă de 500 CP/8.250 rpm
(ceea ce înseamnă un
raport de 125 CP/litru, adică excelent pentru un motor aspirat) şi
un cuplu motor maxim de 460 Nm/5.750 rpm.

Cutia de viteze este, evident, manuală, având 6 trepte, primele
cinci cu rapoarte cu 13% mai scurte decât în cazul versiunii
normale 911 GT3, în timp ce timpul de schimbare a
treptelor este şi el mai mic. Dacă viteza maximă rămâne aceeaşi ca
la GT3 RS, de 310 km/h, demarajul 0-100 km/h este mai bun
cu… 0,1 secunde, fiind acum de 3,9 secunde, în timp ce 200 km/h
sunt atinşi în 12 secunde
. Nu lipseşte un diferenţial cu
alunecare limitată sau un sistem de tipul „launch control”.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 atinge 100 km/h in 3,9 secunde si prinde 310 km/h

Interesant, coeficientul aerodinamic al acestei ultime
versiuni, 911 GT3 RS 4.0 este sensibil mai mare decât al lui GT3 RS
(0,34 faţă de 0,33)
, accesoriile aerodinamice fiind
gândite pentru a-i conferi maşinii o stabilitate cât mai bună pe
traseele virajate. Imensul eleron reglabil este realizat din fibră
de carbon şi aluminiu, iar micile deflectoare „flics” de pe
lateralele spoilerului frontal sunt montate pentru prima dată pe un
Porsche de serie.

Pentru o manevrabilitate şi mai bună, 911 GT3 RS 4.0 beneficiază
şi de o cură de slăbire, nu foarte mare (economie de numai 10 kg),
dar eficientă. Astfel, scaunele sunt din fibră de carbon, aripile
şi capotele sunt şi ele din fibră de carbon, până şi covoraşele
sunt dintr-un material plastic foarte uşor. Prin urmare,
masa totală a lui Porsche 911 GT3 RS 4.0 este de 1.360 kg
cu plinul făcut. Adică un raport masă/putere de 2,72
kg/CP.

Maşina este vopsită într-o nuanţă specială Carrera White, dar
opţional pot fi alese şi alte culori. Preţul lui Porsche
911 GT3 RS 4.0 pe piaţa americană este de 185.000 USD
, în
timp ce, pentru piaţa europeană, se vehiculează un preţ de 200.000
euro, cu aproape 40.000 euro mai mult ca actualul Porsche 911 GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 va porni de la 200.000 euro si va fi produs in 600 de exemplare

Citește și...


Comentarii
Inchide