Premiera  Porsche Cayenne - datele oficiale

În sfârşit, Porsche a dat publicităţii toate datele oficiale despre noua generaţie a SUV-ului de lux Porsche Cayenne, în avanpremiera prezentării de la Geneva 2010. Iată toate detaliile, plus video şi poze de rezoluţie mare.

VEZI AICI GALERIA FOTO-VIDEO CU NOUL PORSCHE CAYENNE

Cayenne Hybrid: 380 CP si 8,2 litri/100 kmCea mai interesantă versiune a noului Porsche Cayenne este propulsia hibridă, care combină un V6 turbo pe benzină, de 3,0 litri şi 333 CP, cu un motor electric de 47 CP, alimentat de la baterii litiu-ion. Rezultatul final înseamnă o putere de 380 Nm şi un cuplu maxim de 580 Nm (disponibil de la numai 1.000 rpm!), valori comparabile cu ale unui motor V8.

Însă, faţă de un V8, consumul mediu al versiunii Cayenne S Hybrid este de numai 8,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 se cifrează la 193 g/km. Maşina are particularitatea că poate funcţiona şi strict electric, la viteze de până la 60 km/h. De asemenea, în regim de croazieră, cu pilotul automat, este posibilă rularea doar în modul electric şi la viteze de până la 150 km/h, însă, atunci când se accelereză, intră în funcţiune şi motorul termic.

Cele două unităţi, motorul V6 şi motorul electric, sunt unite printr-un ambreiaj special, comandat de un controller electronic, care monitorizează condiţiile de rulare şi comandă fucţionarea separată sau, dimpotrivă, simultană a celor două motoare. În Germania, preţul pentru această variantă va pleca de la 78.700 euro, cu doar aproximativ 5.000 euro mai mult decât VW Touareg Hybrid.

Cayenne: 3 motoare benzina si un dieselCayenne mai este propus în trei versiuni de motorizări pe benzină şi una diesel. Toate motoarele pe benzină au un consum cu 23% mai mic, în medie, decât la actuala generaţie Cayenne: 3,6 V6 - 300 CP şi 9,9 litri/100 km; 4,8 V8 - 400 CP şi 10,5 litri/100 km; 4,8 V8 Turbo - 500 CP şi 11,5 litri/100 km. Versiunea diesel beneficiază de un V6, de 3,0 litri şi 240 CP şi 550 Nm, al cărei consum mediu este de 7,3 litri/100 km.

Toate modelele Cayenne beneficiază de noua cutie de viteze Tiptronic S, cu 8 trepte, precum şi de sistem start/stop pentru motor şi sistem de monitorizare a temperaturii motorului, lucruri care contribuie la scăderea consumului.Transmisia este integrală permanent (Porsche Traction Management), dar noul Cayenne pierde din caracterul de offroader, faţă de precedenta generaţie nemaifiind oferită opţiunea dotării transmisiei cu reductor.

Noul Cayenne, un viitor succesNoul Cayenne beneficiază de un proces de producţie optimizat, iar masa maşinii este, în medie, cu 180 kg mai redusă decât a precedentei generaţii, în condiţiile în care rigiditatea şasiului este mai mare, iar structura de rezistenţă îmbunătăţită.

Punând accentul pe caracterul eco-friendly şi life-style, noul Porsche Cayenne promite să continue succesul primei generaţii, deşi are de înfruntat o concurenţă mult mai puternică decât acum câţiva ani. În Germania, cea mai ieftinî versiune va fi Cayenne V6, care va pleca de la 55.500 euro, iar versiunile cu motoare V8 vor avea preţuri de bază de 72.700 euro (Cayenne S), respectiv 115.600 euro (Cayenne Turbo). Versiunea diesel pleacă de la 60.000 euro.

Vânzările noului Porsche Cayenne vor începe pe 8 mai, iar vizitatorii Salonului Auto Geneva 2010 vor avea ocazia să admire primii pe viu noua generaţie a SUV-ului german.

Noul Porsche Cayenne va debuta oficial la Salonul Auto Geneva 2010, iar pe piata apare in mai

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.