Porsche Cayenne – facelift

Autor: Oraan Mărculescu 08 ian. 2007 Prezentări

Oricât de multe noutăţi ar aduce faceliftul lui Cayenne, nimic nu contează la fel de mult ca motorizările, punctul culminant pentru orice client de Porsche.

Cele două propulsoare au rămas cu aceeaşi configuraţie a cilindrilor, V6 şi V8, dar au schimbat partitura, trecând pe injecţie directă, denumită DFI în nomenclatorul Porsche. În plus, capacităţile cilindrice au fost majorate: de la 3,2 la 3,6 litri pentru V6 şi de la 4,5 la 4,8 litri pentru V8.

Bineînţeles, acest lucru a adus după sine majorarea puterii şi a cuplului motor. Astfel, varianta de top, Turbo (dotată cu două turbine) a ajuns la un cuplu neruşinat de mare, de 700 Nm. Deşi are 21 CP mai puţin decât cel mai puternic Cayenne de până acum, Turbo S, noul Turbo demarează cu 0,1 secunde mai repede decât Turbo S şi atinge o viteză maximă mai mare cu 5 km/h decât acesta. Deci o evoluţie substanţială, chiar dacă pasionaţii de cifre rotunde mai au de aşteptat până când un Cayenne va atinge 300 km/h.

În schimb, pasionaţii de ecologie nu se vor arăta deloc încântaţi de setea noilor motorizări, chit că acestea consumă cu până la 15% mai puţin decât cele pe care le înlocuiesc, în ciuda creşterii capacităţii cilindrice. Încă nu s-au anunţat planuri pentru o eventuală variantă hibridă, dar, având în vedere dimensiunea acestui trend în America, principala piaţă pentru Cayenne, oficialii Porsche vor trebui să ia o decizie în acest sens cât mai repede. La fel ca şi până acum, este exclusă apariţia unui propulsor diesel pe Cayenne – deşi i s-ar potrivi puternicul V12 de pe Q7, apărut tot la Detroit.

Nici faptul că variantele V6 şi V8 sunt cuplate standard la o cutie de viteze mauală cu şase trepte, îmbunătăţită, nu ar trebui să ne bucure, deoarece majoritatea covârşitoare a clienţilor vor opta pentru cutia automată Tiptronic-S, care, fără a prejudicia performanţele, contribuie la reducerea consumului.

Pentru cei care, totuşi, se vor aventura cu acest Cayenne şi în afara şoselelor asfaltate, garda la sol poate ajunge până la 271 mm, iar tracţiunea integrală (standard distribuie cuplul în proprţie de 62:38 faţă-spate) este supravegheată permanent de bodyguardul PTM (Porsche Traction Management), care măsoară parametrii, analizează condiţiile şi distribuie puterea după caz. În plus, se ocupă şi de blocarea diferenţialelor sau de utilizarea treptelor low-range ale reductorului încorporat.

Bineînţeles, cu o mică intervenţie din partea celui de la volan, nu de capul lui…

În America, cel mai ieftin Cayenne va porni din jurul sumei de 60.000 $, iar varianta de top Turbo va avea un preţ de bază de peste 90.000 $, care, datorită bogatei liste de opţiuni, va ajunge, în multe cazuri, aproape de limita de 150.000 $. Cei de la Porsche rămân consecvenţi şi optimişti, fiind siguri că, în continuare, Cayenne va domina categoric segmentul SUV-urilor de lux, dar şi statisticile interne ale mărcii. Pentru că sportivul SUV se produce cât 911 şi Boxster la un loc.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide