Renault Megane 3 – Primele poze oficiale

Autor: Oraan Mărculescu acum 11 ani Prezentari

Cea mai slaba motorizare are 85 CPŞi acum ajungem la partea tehnică, acolo, unde din păcate veştile nu sunt foarte bune, gama de motorizării fiind aceea pe care noi am anunţat-o de ceva timp. La capitol diesel, deşi oferta este variată, bătrâneţea motoarelor cu 2 supape pe cilindru de 1,5 şi 1,9 litri începe să se simtă. Prima cilindree este disponibilă cu 85 şi 105 CP, respectiv 90 şi 110 CP atunci când este combinată cu un filtru de particule. În schimb toate aceste motoizări au emisii mai mici de 120 de g CO2 la fiecare km.

Propulsorul de 1,9 litri, acelaşi de pe actualul Megane, cu o putere de 130 CP şi emisii de CO2 de 135g CO2/km ne face să ne întrebăm de ce Renault l-a preferat în dauna versiunii 2.0 dci mai modernă disponibilă şi ea în varianta de 130 CP. Vârful de gamă va fi reprezentat de un 2.0 dci de 150 CP atunci când cuplat la o transmisie automată şi 160 CP atunci când este disponibil cu o cutie de viteze manuală.

În cazul benzinarelor, noutăţile sunt de asemenea puţine. Avem acelaşi motor de 1,6 litri care dispune de 110 CP sau 100 CP pentru o versiune economică, chiar dacă noi considerăm ca ar fi putut fi înlocuit foarte bine de modernul 1,2 TCE cu aceeaşi putere, dacă tot se dorea consum scăzut. La cilindreea de 2.0 litri regăsim propulsoare cunoscute: unul aspirat de 140 CP şi altul de 180 CP în versiunea supraalimentată, în fapt o variantă mai potentă a vechiului 2.0 turbo de 170 CP.

Oferta de motorizari este variataŞi ajungem în fine la singura noutate reală regăsită în gama Megane, un 1,4 TCE, un benzinar turbo capabil de 130 CP, cuplu de motor de 2.0 litri şi consum mai mic chiar decât al unui 1,6. Sau cel puţin aşa îşi laudă francezii ultima lor creaţie. După ce că este lansat la ani buni după oferta concurenţei, se pare că propulsorul va fi disponibil pe gama Megane abia de anul viitor. În funcţie de echipare, toate aceste motoare pot fi echipate cu transmisii manuale cu 5 sau 6 viteze sau automate tot cu 6 trepte.

Plaforma tehnică este în mare parte asemănătoare precedentei generaţii, cu o suspensie McPherson pe faţă şi una semiindependentă pe spate. Noul sistem de frânare asigură o distanţă de oprire de la 100 de km/h până la 0 de 37 de metri, un rezultat foarte bun pentru clasa compactă. De siguranţa activă se ocupă şi ABS-ul standard, ESC (Electronic Stability Control) şi CSV understeer control, ultimele două disponibile în funcţie de versiune.

Nu se stie cand va ajunge in RomaniaÎn ceea ce priveşte siguranţa pasivă, Renault Megane 3 are o sarcină dificilă, de a ridica stindardul şi mai sus. Astfel că aproape toate echipamentele de siguranţă sunt preluate de la Laguna 3, un punctaj de 5 stele  fiind mai mult ca sigur.

Renault Megane a fost cel mai bine vândut model în Europa în 2004 şi 2005, iar noua generaţie nu ţinteşte mai jos. Până în 2010 familia Megane va număra 6 modele, următoarele probabil: hatchback, coupe, break, MPV lung, MPV scurt şi coupe-cabriolet. Se pare că nu ar mai exista loc pentru un Megane 3 Sedan, dar Renault a declarat însă că vor fi disponibile şi alte modele pentru pieţele din afara Europei, adaptate perfect cerinţelor locale.

Lansarea oficială va avea loc la Salonul de la Paris, urmând ca din noiembrie să demareze vânzările în Europa. Dar cum pentru Renault, Romania nu este în Europa, disponibilitatea noului model pe piaţa noastră este moment incertă.

Interior de Laguna 3Sunt puţine pentru cititorii Promtoor.ro, pentru că noul Megane 3 are slabe şanse să ne surprindă după ce v-am ţinut la curent cu toate noutăţile legate de acest model apărute în ultimul an. Şi care acum se confirmă. Noul Megane 3 este al 15-lea model din programul Renault Commitmen 2009 şi fără îndoială cel mai important din gama constructorului francez.

Asta din simplul motiv că Megane este cel mai vândut model Renault iar de noua generaţie depinde foarte mult viitorul constructorului francez. Iar acest lucru se vede şi cele peste 1,8 miliarde de euro investiţie totală aferente noului proiect. Ce a ieşit vedeţi în pozele alăturate şi citiţi în rândurile care urmează. Designul noului Renault Megane 3 este inspirat direct din conceptul omonim prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt , anul trecut, dar ceva ne face să credem că versiunea coupe va avea şi mai multe în comun cu acesta. Versiune coupe ce poate fi admirată în articolul cu pozele spion.

Ceasuri de bord moderneOficialii francezi afirmă că au creat noul Megane 3 cu dorinţa de a exprima robusteţe şi calitate prin liniile sale, accentul pe aceste proprietăţii fiind semnificativ, la fel ca în cazul Laguna 3. Interiorul a fost preluat în mare parte de la sora de clasă medie, cu materiale identice şi mici modificări de aşezare. Ceea ce nu este neaparat un lucru rău. Calitatea din clasa medie pe un model compact este un mare plus. Cu ce se deosebeşte noul Megane de Laguna este modul în care sunt realizate în principal ceasurile de bord, cu prezenţa în premieră a unor afisaje digitale, care afişează informaţii legate de viteză, temperatura lichidului de răcire, nivelul carburantului şi uşile deschise. Alături de acestea se afla un turometru analogic, integrat într-un mod fericit.

Aerul condiţionat este standard iar opţional exista o climatizare automată cu două zone. În ceea ce priveşte dotările, Megane 3 nu se mai ridică la nivelul lui Megane 2, care la vremea lui a venit cu numeroase inovaţii pentru clasa din care făcea parte. Acum nu avem nimic important de sesizat, doar senzorii obişnuiţi de ploaie, de lumină, cei aflaţă în pneuri. Cartela de pornire a rămas, la fel şi spaţiile de depozitare din podea, însă frâna de tip manşă de avion a fost înlocuită de una clasică la versiunile ieftine şi de una automată pentru maşinile mai scumpe. Renault se laudă în schimb cu două tipuri de sisteme de navigaţie, dintre care unul Carminat 3D, capabil de redare mp3 şi conectare la Ipod, ce poate fi utilizat prin intermediul satelitului de comandă situat în spatele volanului.

Sistemul de cruise control se anunţă a fi unul foarte intuitiv prin modul în care interacţionează cu şoferul în timp ce scaunele noi asigură un confort excelent la durm lung. Sistemul audio poart[ marcă Arkamys şi asigură un sunet tridimensional de o calitate crescută. Dimensiunile interioare au fost majoritate graţie lungimii de 4,3 metri şi a ampatamentului de 2,64 metri. Iar volumul portbagajului a ajuns acum printre primele din clasă cu 405 litri.

Citeşte alte subiecte hot despre Renault Megane 3
Renault Megane e campion la vânzări
Renault Megane 3 RS – a treia bombă
Renault Megane – primele informaţii

 



Comentarii
Inchide