Exclusiv  Renault Megane 3 - Primele poze oficiale

Renault a dat publicităţii azi toate detaliile legate de a treia generaţie a compactei Megane. Surprizele sunt puţine.

Cea mai slaba motorizare are 85 CPŞi acum ajungem la partea tehnică, acolo, unde din păcate veştile nu sunt foarte bune, gama de motorizării fiind aceea pe care noi am anunţat-o de ceva timp. La capitol diesel, deşi oferta este variată, bătrâneţea motoarelor cu 2 supape pe cilindru de 1,5 şi 1,9 litri începe să se simtă. Prima cilindree este disponibilă cu 85 şi 105 CP, respectiv 90 şi 110 CP atunci când este combinată cu un filtru de particule. În schimb toate aceste motoizări au emisii mai mici de 120 de g CO2 la fiecare km.

Propulsorul de 1,9 litri, acelaşi de pe actualul Megane, cu o putere de 130 CP şi emisii de CO2 de 135g CO2/km ne face să ne întrebăm de ce Renault l-a preferat în dauna versiunii 2.0 dci mai modernă disponibilă şi ea în varianta de 130 CP. Vârful de gamă va fi reprezentat de un 2.0 dci de 150 CP atunci când cuplat la o transmisie automată şi 160 CP atunci când este disponibil cu o cutie de viteze manuală.

În cazul benzinarelor, noutăţile sunt de asemenea puţine. Avem acelaşi motor de 1,6 litri care dispune de 110 CP sau 100 CP pentru o versiune economică, chiar dacă noi considerăm ca ar fi putut fi înlocuit foarte bine de modernul 1,2 TCE cu aceeaşi putere, dacă tot se dorea consum scăzut. La cilindreea de 2.0 litri regăsim propulsoare cunoscute: unul aspirat de 140 CP şi altul de 180 CP în versiunea supraalimentată, în fapt o variantă mai potentă a vechiului 2.0 turbo de 170 CP.

Oferta de motorizari este variataŞi ajungem în fine la singura noutate reală regăsită în gama Megane, un 1,4 TCE, un benzinar turbo capabil de 130 CP, cuplu de motor de 2.0 litri şi consum mai mic chiar decât al unui 1,6. Sau cel puţin aşa îşi laudă francezii ultima lor creaţie. După ce că este lansat la ani buni după oferta concurenţei, se pare că propulsorul va fi disponibil pe gama Megane abia de anul viitor. În funcţie de echipare, toate aceste motoare pot fi echipate cu transmisii manuale cu 5 sau 6 viteze sau automate tot cu 6 trepte.

Plaforma tehnică este în mare parte asemănătoare precedentei generaţii, cu o suspensie McPherson pe faţă şi una semiindependentă pe spate. Noul sistem de frânare asigură o distanţă de oprire de la 100 de km/h până la 0 de 37 de metri, un rezultat foarte bun pentru clasa compactă. De siguranţa activă se ocupă şi ABS-ul standard, ESC (Electronic Stability Control) şi CSV understeer control, ultimele două disponibile în funcţie de versiune.

Nu se stie cand va ajunge in RomaniaÎn ceea ce priveşte siguranţa pasivă, Renault Megane 3 are o sarcină dificilă, de a ridica stindardul şi mai sus. Astfel că aproape toate echipamentele de siguranţă sunt preluate de la Laguna 3, un punctaj de 5 stele  fiind mai mult ca sigur.

Renault Megane a fost cel mai bine vândut model în Europa în 2004 şi 2005, iar noua generaţie nu ţinteşte mai jos. Până în 2010 familia Megane va număra 6 modele, următoarele probabil: hatchback, coupe, break, MPV lung, MPV scurt şi coupe-cabriolet. Se pare că nu ar mai exista loc pentru un Megane 3 Sedan, dar Renault a declarat însă că vor fi disponibile şi alte modele pentru pieţele din afara Europei, adaptate perfect cerinţelor locale.

Lansarea oficială va avea loc la Salonul de la Paris, urmând ca din noiembrie să demareze vânzările în Europa. Dar cum pentru Renault, Romania nu este în Europa, disponibilitatea noului model pe piaţa noastră este moment incertă.


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.