smart fortwo facelift

smart a prezentat primele informaţii şi imagini oficiale ale noului smart fortwo, o îmbunătăţire menită să împrospăteze imaginea maşinii până la noua generaţie din 2013 construită cu Renault.

Modificările suferite de smart fortwo sunt foarte mici, aproape insesizabile. Exteriorul a fost îmbunătăţit extrem de puţin dar interiorul a fost schimbat exact în locurile unde era nevoie de o mică îmbunătăţire. Motorizările nu au fost uitate, dar şi aici modificările sunt foarte mici. Este normal să nu avem de-a face cu o maşină complet nouă deoarece aceasta abia se află în stadiul de dezvoltare alături de Renault. Mercedes-Benz lucrează acum cu constructorul francez pentru dezvoltarea la comun a unei noi platforme cu motor şi tracţiune spate, platformă care va fi folosită la comun cu cea de a treia generaţie de fortwo - din 2013, şi de viitorul Twingo.

Estetic, noul fortwo care va sosi în România în toamnă şi va fi lansat oficial la nivel mondial la Salonul Auto de la Paris, se diferenţiază de primul model al acestei a doua generaţii prin luminile de rulare pe timp de zi cu LED-uri, amplasate în locul farurilor ce ceaţă, în spoiler. Mai sunt disponibile trei modele noi de jante din aliaj uşor cu diametrul de 15 inchi şi o nouă culoare verde-mat pentru caroserie. Pentru prima oară, partea inferioră a caroseriei va veni vopsită în culoarea acesteia iar celula de siguranţă poate fi comandată de acum şi în culoarea albă. Până acum, aceasta putea fi comandată doar argintie sau neagră. Dacă se va opta pentru noua culoare, aceasta va fi asortată cu oglinzi retrovizoare şi grilă faţă vopsite şi ele în alb.

La interior, principalele modificări sunt instrumentarul de bord redesenat, inclusiv cele două ceasuri din mijlocul bordului - turometrul şi ceasul, şi un nou sistem de entertainment disponibil pentru consola centrală, cu un display uriaş de 16.5 inchi şi touchscreen. Vor fi disponibile port-uri auxiliare USB şi jack precum şi o interfaţă specială pentru iPod. Sistemul audio de top va fi surround şi va avea de acum opt difuzoare şi o putere maximă de 40 de waţi. Opţional va fi disponibil de acum şi un volan cu comenzi pentru radio incluse, o cotieră centrală şi un sistem de iluminare al interiorului cu LED-uri.

Ca motorizări, versiunile pe benzină de un litru şi 60 respectiv 70 CP au fost îmbunătătţite uşor pentru diminuarea consumului, prin folosirea unui soft nou pentru unitatea centrală de control al motorului. Noul consum mediu anunţat pentru versiunile sus amintite este de 4,9 litri de benzină pentru 100 km parcurşi. Emisiile poluante vor scade de asemenea până la 97 g de CO2/km. Celelalte motorizări au rămas neschimbate, doar vârful de gamă Brabus a fost modificat uşor, puterea sa maximă fiind crescută de la 98 la 101 CP.

Momentan nu avem detalii despre evoluţia preţurilor după acest facelift. Citiţi primul test cu noul smart fortwo pe promotor.ro în prima săptămâna a lunii august. Premiera va avea loc la Salonul Auto de la Paris 2010.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.