Tata Manza versiunea europeană atacă Logan

Deşi Tata Manza nu a fost adusă la Salonul Auto Geneva 2011, indienii au anunţat oficial că vor aduce pe piaţa europeană acest rival al lui Dacia Logan, promiţând un preţ mai atractiv. Oare e doar un tam-tam fără acoperire în realitate?

Tata Manza versiunea europeană atacă Logan Tata Manza versiunea europeană atacă Logan

Indienii par hotărâţi să cucerească piaţa europeană, deşi sorţii nu par să le zâmbească. După ce publicul nu a fost aşa de convins de specificaţiile europene ale micului Tata Nano, a venit rândul acestui sedan Tata Manza să ameninţe autohtonul Dacia Logan.

Oare Tata Manza "are cu ce"? Primul lucru pe care îl accentuează indienii este că vorbim de o maşină low-cost, concepută pentru pieţele emergente, adică la fel ca Logan-ul. Manza este, de fapt, versiunea sedan a hatchback-ului Tata Vista, fiind deci o familistă de clasă mică.

Totuşi, Manza are dimensiuni destul de generoase: lungime de 4,41 metri (Logan: 4,25 metri), lăţime de 1,7 metri (Logan: 1,74 metri), înălţime de 1,55 metri (Logan: 1,52 metri). Ampatamentul, în schimb, nu este la înălţimea concurentului românesc, măsurând doar 2,52 metri, faţă de 2,63 metri la Logan.

Portbagajul lui Tata Manza se anunţă foarte mare, de 490 litri, cu numai 20 de litri mai puţin decât Logan. De asemenea, indienii promit că low-cost nu va însemna un echipament spartan sau o calitate scăzută a materialelor din interior. Standard, maşina va oferi ABS, dublu airbag, scaun şofer cu reglaj pe înălţime sau volan reglabil.

În funcţie de nivelul de echipare, Tata Manza va mai beneficia de computer de bord, geamuri electrice, radio-CD cu MP3 player şi conexiune Bluetooth, comenzi audio pe volan sau chiar climatizare automată şi senzori de parcare. Pe lista de opţionale vom regăsi chiar şi tapiţeria din piele sau diverse ornamente interioare cu un aspect mai luxos.

Gama de motoare începe cu un propulsor pe benzină, de 1,4 litri şi 90 CP, asociat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte şi care promite un cuplu motor maxim de 116 Nm/4.750 rpm. Pentru moment, Dacia Logan are ca răspuns motorul de 1,6 litr, în versiunea de putere de 85 CP, cu un cuplu mai bun (135 Nm/3.000 rpm).

Domeniul diesel va fi acoperit de un common-rail de 1,3 litri de origine Fiat. Acest diesel va fi oferit în două versiuni de putere, 75 CP şi 90 CP, ultima variantă având un cuplu motor maxim de 200 Nm/1.750-3.000 rpm. În cazul lui Logan, vorbim de un diesel 1.5 dCi, de asemenea oferit în două variante de putere, 75 CP şi 90 CP, cuplul maxim fiind tot de 200 Nm/1.750 rpm.

Deocamdată, nu avem date privind performanţele şi consumurile maşinii, în timp ce preţul de bază pentru Tata Manza în Europa este anunţat în jurul valorii de 10.000 euro. Logan are preţuri de pornire mai mici, însă indienii speră să îi atragă pe clienţii care vor o maşină mai bine dotată.

CREDEŢI CĂ TATA MANZA VA FI UN RIVAL SERIOS PENTRU DACIA LOGAN?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.